همه چیز در مورد فایل ربات سایت robots txt و بهینه سازی آن در وردپرس میموس

هنگامی که فایل robots.txt خود را ایجاد کردید، همیشه بهتر است آن را با استفاده از یک ابزار تستر robots.txt آزمایش کنید. ابزارهای آنلاین زیادی برای تست robots.txt وجود دارد، اما توصیه می کنیم با استفاده از ابزار موجود در سرچ کنسول گوگل تست کنید. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته . اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم .

  • از طرف دیگر، اکثر سرورها یا میزبان‌های وبسایت از نظر پنهای باند و ترافیک محدودیت دارند؛ به همین دلیل مصرف ترافیک برای ربات‌ها مقرون به صرفه نیست.
  • برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند.
  • و صفحاتی را که تشخیص دهد که مهم نیستند، یا کپی از صفحات دیگر هستند را فهرست بندی نمی کند.
  • زمانی که ربات های گوگل درحال بررسی و کراول صفحات سایت ما هستند، دسترسی های خود را از فایل Robots.txt دریافت می کنند.
  • آشنایی با ساب دامین و تفاوت‌های آن با ساب فولدر زیر دامنه یا ساب دامین چیست؟ چه تفاوتی با ساب فولدر دارد؟ چرا باید از زیردامنه استفاده کرد؟ اگر قصد راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود…

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار با افزونه یواست سئو را در مقاله آموزش افزونه یواست سئو مطالعه کنید. طبق این دستور، ربات ها اجازه دسترسی به صفحه admin-ajax.php را دارند؛ اگر می خواهید دسترسی به این صفحه را غیر فعال کنید، باید به تنظیمات وردپرس رفته و گزینه Search Engine Visibility را فعال کنید. از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

از فایل txt به منظور جلوگیری از دسترسی به اطلاعات حساس استفاده نکنید. اگر به هر نحوی تمایل دارید که یک صفحه یا دایرکتوری خود را از فهرست نتایج جستجو حذف یا مسدود کنید می توانید از تکنیک های دیگری از قبیل رمزگذاری یا تکنیک های مرتبط با noindex استفاده کنید. اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که استفاده از فایل Robots.txt تنها برای ربات های گوگل نیست. به کمک این فایل دسترسی ربات های مختلف را می توان مسدود کرد، برای مثال امکان مدیریت دسترسی ربات های Moz و Ahref نیز به کمک این فایل امکان پذیر است.

چرا زیاد نباید به نمرات و پیشنهادات ابزار Google PageSpeed توجه کرد !؟

در برخی موارد بلاک کردن موتورهای جستجو از بررسی بخش‌های مشکل دار سایت شما، مخصوصا در سایت‌های که نیاز به پاکسازی سئویی گسترده دارند، می‌تواند مفید باشد. در نهایت پس از پیاده سازی اصلاحات سئویی می‌توانید مجددا اجازه بررسی صفحات اصلاح شده را به ربات موتورهای جستجو بدهید. فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است. ما در راست چین به شما کمک می کنیم کسب و کار آنلاین خودتان را با قالب های وردپرس، افزونه های کاربردی و اسکریپت های حرفه ای سریع، ساده و ارزان بسازید. برنامه نویسان راست چین تلاش می کنند راه اندازی وب سایت به یک تجربه حرفه ای از کیفیت و خدمات پشتیبانی تبدیل شود.

۲ـ مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

تقریبا همه سایت های دنیا دارای فایل ربات هستند چون این فایل برای سایت مهم تلقی می شود. در نهایتهمینطور که سئوی سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید. و تاثیر مثبت بر روی الگوریتم Rank Brian گوگل داشته باشند (که خود نشانه پاس کردن استانداردهای امنیت در ربات افزایش ورودی گوگل است). این دستور به ربات گوگل می‌گوید علی رغم اینکه فولدر Photos از دسترس ربات‌ها خارج شده است، اجازه مشاهده و ایندکس فایل novin.jpg را دارد. دستور Disallow به ربات‌ها می‌گوید که چه فولدرهایی از وب‌سایت شما را نباید بررسی کنند. درواقع این دستور، بیانگر آدرس‌هایی است که می‌خواهید از ربات‌های جستجو پنهان بماند.