آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

این پیام به این معنی است که یکی از صفحات سایت شما در نقشه قرار گرفته ولی در خود صفحه دستور noindex قرار داده شده است. اگر روی خود خطا کلیک کنید آدرس صفحه ای که این مورد را دارد به شما نشان خواهد داد. این پیام نشون میده که گوگل در دسترسی به نقشه سایت شما مشکل دارد. باید آدرس مربوط به نقشه را در مرورگر خود باز کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اگر نقشه سایت در مرورگر به درستی عمل میکند ممکن است به دلیل مشکلات هاست یا سرور شما این دسترسی محدود شده باشد.

باید بررسی بشه که دلیل ایندکس نشدن صفحات چی بوده و بعد مشکل رو حل کنیم. ممکنه به دلیل تکراری بودن مطالب بوده باشه و یا کدگذاری صفحات داخلی که اجازه دسترسی به صفحات رو نمیده. اگر اکانت گوگل وبمستر داشته باشید همه این مشکلات رو میشه به راحتی بررسی کرد. استفاده از نقشه سایت که جدا از دو عامل دیگه عمل میکنه و تاثیر زیادی هم بر سرعت ایندکس داره. اگر افزونه کش هم ندارید یکبار افزونه نقشه سایت رو بطور کلی حذف کنید و دوباره نصب و راه اندازی کنید. دسترسی رو به پنل مدیریت ایجاد کنید تا بررسیش کنم، از طریق فرم تماس در فوتر سایت اطلاعات رو ارسال کنید و در دیدگاه قرارش ندید.

  • در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید.
  • سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند.
  • بله زیرمجموعه ها اسکن میشوند چون در فایل اصلی به درستی آدرس دهی شدند.
  • برای نمونه می‌توان به خروجی فایل XML و Excel CSV اشاره کرد.

کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی می‌شود. هرلحظه که به‌روزرسانی انجام می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما می‌آیند و سایت را بررسی می‌ کنند یا به‌اصطلاح صفحات را index می‌ کنند.

تگ Lastmod (مخفف Last Modified)

زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود.

تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید.

در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند. اگر شما یک صفحه را در فایل Robots.txt یا از تگ “noindex” در یک صفحه استفاده کرده ایدو شما نمی‌خواهید آن صفحه را در نقشه سایت خود ظاهر شود. درنهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا سایت مپ شما ایجاد و فعال شود. در پنل گوگل وبمستر فضایی برای اعلام تکراری بودن محتوای شما وجود ندارد. با توجه به اینکه خود شما محتوا را تهیه و منتشر میکنید بهتر از هر کسی از اختصاصی بودن آن اطلاع دارید.

قدم 3: وضعیت کدهای سایت مپ را بررسی کنید (Validate the code).

برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید.

این برچسب آدرس دقیق هر صفحه از سایت شما را در خود جای میدهد. انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است. ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند.

نکات کلی نقشه سایت

همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید.

شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد. سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند.