نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند. برای انجام این کار، باید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد. البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد. در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت.

در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند. وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.

شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود.

  • ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند.
  • مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم.
  • در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت.

نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. Sitemap سنتی یک صفحه وب HTML است که شامل لینک هایی به صفحات گوناگون وب سایت می باشد. معمولا برای اینکه عمل خواندن و پیدا کردن صفحات آسانتر صورت پذیرد از گروه بندی موضوعی لینک صفحات مختلف سایت استفاده می نمایند.

اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. لینک‌های زیر نیز ساخت نقشه سایت را برای شما بسیار آسان می‌کنند، البته اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا برای سایت خود استفاده میکنید افزونه‌های مناسبی در اختیار خواهید داشت. پس از اینکه تغییرات را بروزرسانی(پابلیش) کنید آدرس صفحه از نقشه سایت حذف خواهد شد.

نقشه سایت Google News

برای این منظور خطوط زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سئو محصول چیست و چگونه سئو محصولات سایت را انجام دهیم؟ راهنمای قدم به قدم سئو محصولات سایت را در وب 24 بخوانید. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم.

فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است.

بسیاری از استراتژی های سئو که می خواهید در مورد آنها بشنوید متمرکز بر کلمات کلیدی هستند – اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه بسیار حیاتی هستند. نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد. سایت مپ ها در تمام مدل های طراحی سایت وجود دارند و به نوعی راهنمای سایت ها برای موتور های جستجو هستند. برای وردپرس، سایت سازها، cms هایی مانند لاراول و سایر فریم ورک های طراحی سایت، سایت مپ هایی وجود دارد که می توانید آنها را برای سایت خود استفاده کنید. Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد. سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد.

نقشه سایت تصاویر XML

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. سایت مپ یا فایل sitemap.xml، لیستی از کلیه صفحات و محتواهایی است که در سایت وجود دارند.

برای شروع کافی است به انتهای آدرس URL سایت، عبارت “wp-sitemap.xml” را اضافه کنید. این قابلیت جدید وردپرس برای آن است که کلیه سایت‌های وردپرسی حتماً از مزایای سایت مپ‌های XML برخوردار شوند. البته اصلاح این سایت مپ (افزودن یا حذف موارد مختلف از آن) کار چندان ساده‌ای نیست.