فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

یک تفکر اشتباه بین متخصصان سئو این است که مسدود کردن دسته بندی وردپرس ، برچسب ها و صفحات بایگانی ها سرعت خزیدن را بهبود می بخشد و منجر به ایندکس سریعتر و رتبه بندی بالاتر در گوگل می شود. این ابزار به طور خودکار فایل robots.txt وب سایت شما را بررسی می کند و در صورت یافتن خطاها و هشدارها، به شما نشان می دهد. در وب سایت وردپرسی خود نیاز نیست که دسترسی به فولدرهای wp-admin و wp-include را مسدود کنید. چرا که وردپرس این قابلیت را دارد که در به کارگیری از متا تگ ربات ها عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. از صفر تا صد CLS و تاثیر آن بر سئو سایت آیا می‌دانید cls چیست و چگونه بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟ امروزه ربات‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از معیارهای مختلفی استفاده… در همین ابتدا باید گفت که پاسخ منفی است، همه سایت ها به فایل ربات تی ایکس تی نیاز ندارند.

  • فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است).
  • برای برآورده کردن این نیازها، مسافران به شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های گردشگری نیاز دارند تا بتوانند شرایط سفر را برای آنها راحت‌تر و بی‌دردسرتر کنند.
  • دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد.

اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. می‌باشند که در ادامه به صورت جداگانه هریک از این موارد را با جزئیات آن‌ها شرح می‌دهیم. آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم.

خدمات و دسترسی ها

طراحی ریسپانسیو علاوه بر اینکه روی تجربه کاربری سایت تاثیرگذار است، سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت طراحی ریسپانسیو روی سئو سایت صحبت کرده‌ایم. پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید. در این دستورات به ربات ها می گویید که کدام یک از صفحات شما اجازه ایندکس شدن دارند یا ندارند.

سئوی سایت به دو نوع آف پیج و آن پیج تقسیم می شود، این مقاله درباره سئوی آن پیج است

این ربات ها در طی دو مرحله یعنی بررسی و ایندکس، سایت را بررسی می کنند. حال فرض کنید روزانه بیش از صدها ربات یک سایت را بررسی کنند؛ این اتفاق سبب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد. چرا که تمام بخش های سایت و هاست، تحت تاثیر هزارن ربات قرار گرفته است. اگر بخواهید از روش معمولی استفاده کنید، باید فایل robots.txt را باز کرده و دستورات داخل آن را بررسی کنید. اما راه حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست کنید.

با استفاده درست از فایل robots.txt می توانید به ربات‌های جستجو بگویید که Crawl Budget سایت‌تان را به درستی مصرف کنند. همین قابلیت است که اهمیت فایل robots.txt را در سئو دوچندان می‌کند. چرا؟ ربات خزنده موتور جستجوی گوگل (همان Googlebot خودمان!) دارای ویژگی به نام Crawl Budget است.

از آن جایی که فایل Robot.txt یک فایل متنی ساده است، ایجاد کردن آن کار دشواری نیست؛ برای انجام این کار نیاز به یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad دارید. در این ویرایشگر صفحه ای را باز کنید و یک برگه خالی را با نام robots.txt ذخیره کنید؛ سپس وارد cPanel شوید و بعد public_html را برای دسترسی به دایرکتوری روت سایت، باز کنید. برای مثال می توانید به ربات های گوگل بگویید که کدام صفحات سایت شما را ایندکس کنند و در نتایج گوگل نمایش دهند و کدام صفحات را در نتایج گوگل نمایش ندهند و ایندکس نکنند.