سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

برای این منظور به بخش Additional Pages بروید و آن را فعال کنید. در این قسمت قادرید که هر صفحه سفارشی را در سایت مپ خود بگنجانید. اما همه افراد لزوماً با گنجاندن سایت مپ در فایل robots.txt موافق نیستند. اما اگر نظر موفق‌ترین سایت‌ها و کسب و کارها را خواسته باشید، بد نیست اضافه کردن سایت مپ به robots.txt را حتماً در دستور کار خود قرار دهید. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است.

  • نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد.
  • نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد.
  • این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند.
  • بطور مثال اگر بخش مقالات تکنولوژی از مقالات بازی و سرگرمی برای شما مهمتر است، میتوانید این تفاوت را بوسیله نقشه سایت به وبمستر خود معرفی کنید.
  • به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن.

فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند. شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت

این نرم افزار فقط مختص به تهیه سایت مپ نیست و به صورت کلی یه نرم افزار برای بهبود سئوی سایت است. اگر این نرم افزار را ندارید، می‌توانید از اینجا آن را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود و نصب کنید. نسخه رایگان این نرم افزار هم امکانات بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به درد سایت شما بخورد.

ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید. حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌هایی که وردپرسی نیستند

سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که دقیقاً چه صفحاتی و چه محتواهایی ایندکس شوند. به عبارت دیگر، گوگل می‌گوید که داشتن سایت مپ، ضروری نیست. اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید. گوگل در صفحه راهنمایش برای سایت مپ، به صراحت گفته که اگر لینک دهی داخلی سایت کامل باشد، ربات های گوگل به احتمال زیاد تمامی صفحات سایت را پیدا می‌کنند و آن ها را ایندکس می‌کنند. با ابزار PowerMapper تنها یک گام تا ساخت سایت مپ فاصله دارید.

نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود. به عنوان صاحب یک سایت، مطلوب شما این است که گوگل همه صفحات شما را ببیند و فهرست کند. اما گاهی برخی صفحات هیچ‌گونه لینک داخلی ندارند و این مساله منجر به دشوار شدن پیدا کردن صفحات برای ربات خزنده گوگل می‌شود.

سایت مپ لیستی از کلیه آدرس های اینترنتی (url های سایت) موجود در سایت شما است که اطلاعاتی در مورد آنها وجود دارد. کاری که یک نقشه سایت انجام می دهد این است که ارتباط بین مطالب شما را به موتورهای جستجو میدهد و کار را برای موتور جستجو آسانتر میکند. خوشبختانه، نیازی به دانش خاصی ندارید تا یک سایت مپ حرفه ای بسازید. همانطور که در بخش قبل گفتیم در صورتی که تمام صفحات سایت شما در سایت مپ موجود باشند، گوگل بهتر می‌تواند محتوا‌های وب سایت شما را کشف کرده و آن‌ها را ایندکس کند. این اطلاعات داخل این فایل می‌تواند شامل گزینه‌های منو اصلی سایت و همچنین لینک‌های موجود در صفحات باشند.