فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

اغلب دستوراتی که در این فایل می‌بینید Disallow و Allow است. از به نمایش درآمدن محتواهای تکراری در فهرست نتایج گوگل جلوگیری می کند. این فایل به خوبی می تواند از ایندکس شدن صفحات و دایرکتوری های حساس مانند ادمین، صفحات ورود، سبدهای تجارت الکترونیک و موارد مشابه جلوگیری کند.

  • اما نباید فراموش کنید که اگرچه می‌توان سایت مپ در داخل فایل ربات سایت به ربات‌های موتور جستجو گوگل معرفی کرد اما این روش بهترین روش معرفی سایت مپ به ربات‌های گوگل نیست.
  • در سئورب، مقالات آموزشی سئو و بررسی و تحلیل برخی از سایت ها را از نظر سئو انجام می‌دهیم.
  • خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما به درستی تنظیم شده باشد.
  • در ادامه نحوه بروزرسانی و انجام تغییرات در داخل فایل robots.txt را در دو پلاگین یواست و رنک مت ، بررسی خواهیم کرد.

استفاده از این نحو در فایل robots.txt به همه خزنده‌های وب می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را در از جمله صفحه اصلی، نخزند. در یک فایل robots.txt با چندین دستورالعمل کاربر، هر قانون غیرمجاز یا مجاز فقط برای عامل‌های کاربر مشخص شده در آن مجموعه جدا شده از خط خاص اعمال می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. پس از آپلود فایل robots.txt در ریشه سرور، بررسی کنید که آیا برای عموم قابل دسترسی است یا خیر و آیا گوگل می‌تواند آن را بررسی کند.

آدرس سایت با www یا بدون www ؟ تاثیر کدام در سئو بیشتر است؟

آنها پس از رسیدن به یک وب سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند. در صورت یافتن این فایل، آن را خوانده و سپس به پایش وب سایت ادامه می دهند. فایل های robots.txt به منزله دستورالعمل پایشگرها برای پایش وب سایت است. در صورتی که فایل robots.txt دارای دستوری برای محدود کردن پایشگرها نباشد (یا اصلا هیچ فایل robots.txt وجود نداشته باشد)، پایشگرها بدون هیچ محدودیتی به تمام قسمت های یافته شده سر زده و آنها را ایندکس می کنند. در این جا علامت های ریاضی همان پارامترهای جستجوی درون سایت هستند.

چطور یک فایل robots.txt بسازیم؟

با استفاده از گوگل وبمستر یا همان کنسول جستجوی گوگل شما می توانید بررسی کنید که چه تعداد و چه صفحاتی از سایتتان فهرست بندی شده اند. اگر تعداد صفحات ایندکس شده چیزی فراتر از تصور و انتظارتان بود در این حالت احتمالا به یک فایل robots.txt با قوانین و محدودیت‌های مشخص نیاز دارید. اگر وبسایت خود را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کرده باشید، وقتی که ابزار تست را باز کنید از شما درخواست می‌کند که Property مورد نظرتان را انتخاب کنید. چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها. بنابراین برای تهیه یک فایل robots.txt مناسب و عالی ما نیز باید با این دستورات و نحوه تفسیر آن‌ها توسط ربات‌ها آشنا باشیم.

هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند. شما می‌توانید در صورت نیاز هرکدام از ربات‌ها را محدود کنید. مثلاً مهم‌ترین ربات گوگل یا همان Googlebot کارش پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و دریافت آن برای بررسی‌های بیشتر توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی کننده است. پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد. موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری حساس هستند ، با این حال، برای خزیدن صفحات محتوای تکراری و نمایش آنها در SERP ها، نیازی به ربات ندارید.

هدف از بهینه سازی فایل robots.txt جلوگیری از خزیدن ربات های موتور جستجو در صفحاتی است که در دسترس عموم کاربران نیست. به عنوان مثال، صفحات موجود در پوشه wp-plugins یا صفحات موجود در wp-admin اصلا لازم نیست توسط ربات ها خزش شوند. در این مقاله به طور کامل با فایل ربات سایت و نحوه ساخت و بررسی آن آشنا شدیم. این فایل متنی برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای ربات‌های نمایه‌ساز موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که هم امکان ایندکس شدن دارند و هم ندارند. نمودار های زیر روند رشد رتبه کلمات کلیدی یا صفحات سایت را در زمان استفاده از ربات افزایش ورودی گوگل نشان میدهند. نمودار نارنجی رنگ نشان دهنده رتبه گوگل است که با افزایش تعداد کلیک ( نمودار آبی – Clicks) و نمایش در نتایج جستجو کاربران (نمودار بنفش – Impressions)، رشد معنا داری را نشان میدهد.

بنده وظیفه خودرامیدانم به خاطرعملکردعالی ربات شماتشکروقدردانی کنم شمالطف داریدبه ما،ممنون ازانرژی مثبت تون… سلام وقتتون بخیر خواستم تشکر کنم وخسته نباشیدبگم واقعا ربات های که خریدم عالین ومشکلی ندارن … باعرض سلام وخداقوت جانانه به همه دوستانی که برای این برنامه بی نقص همراه باپشتیبانی گرم وخوش برخوردزحمت میکشن … من از بسته ادمخاطب ازاکسل به تلگرام استفاده میکنم، بسیارکاربردیه،البته نمیدونم مشکل ازچیه ولی بعضی وقتاهنگام فیلتر …

به عنوان نکته بعدی کاملا توجه داشته باشین که مراحل اولیه بهتره تعداد سرچ روزانتون رو خورد خورد افزایش بدین و به گوگل شک وارد نکنید. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتین یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونین. اول با روزی سه الی چهارتا سرچ شروع بکنید و بعد از دو روز بکنیدش هفت تا یا هشت تا حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. در نهایت همینطور که سئو سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید. همانطور که از مستندات گوگل پیداست تمام کلیک هایی که روی نتایج گوگل انجام میشوند به عنوان رفتار یا واکنش کاربران تلقی شده و تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت‌ها خواهد داشت.

چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت… 4- برای تأیید اینکه فایل robots.txt آنلاین نسخه‌ای است که می‌خواهید گوگل آن را بخزد، روی تأیید نسخه آنلاین کلیک کنید. این کد به معنای اجرای دستورات فقط برای ربات های گوگل می باشد.