چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین

که مبحث جداگانه ای داره و قصد نداریم این موضوعات رو اینجا بررسی کنیم فقط می خوام بگم که به این جنبه ها هم باید خودتون توجه داشته باشید. آموزش اتصال به فضای ابری پارس پک ازطریق s3cmd3 آذر 1401یکی از راه‌های اتصال به فضای ذخیره‌سازی ابری پارس پک، استفاده از نرم‌افزار S3cmd است. در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. هر چیزی که بعد از “Disallow” می آید صفحات یا بخش هایی هستند که می خواهید مسدود کنید.

  • استفاده از این نحو در فایل robots.txt به همه خزنده‌های وب می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را در از جمله صفحه اصلی، نخزند.
  • می توانید در این فایل، خط های مختلفی به صورت دستورالعمل، تعریف کنید.
  • این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید.
  • برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
  • باید با استفاده از کلمات کلیدی جانبی که رقابت توشون کمتره صفحات سایت رو اول بالا بکشید.
  • امکان به همان صفحه اجازه دسترسی ربات وب را داده باشید اما ربات تصاویر مجاز به دریافت تصاویر و نمایش آن در نتایج جستجو نباشد.

برای مثال اگر نمی‌خواهید موتورهای جستجو، تصاویر وب‌سایت‌تان را ایندکس کنند، می‌توانید تمام تصاویر سایت را درون یک پوشه در هاستینگ خود قرار دهید و از دسترس موتورهای جستجو خارج سازید. عدم وجود یک فایل robots.txt موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه‌سازی وب‌سایت شما متوقف نخواهد کرد. با اجرای دستور Crawl-delay بعد از برطرف کردن مشکل، صفحه شما توسط ربات های موتور جستجوی گوگل کراول و ایندکس خواهد شد. دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

در بخش بعد توضیح می‌دهیم که چطور یک فایل Robots.txt بسازیم، آن را در جای درستش قرار دهیم و تست کنیم تا ربات‌های گوگل به آن دسترسی داشته باشند. هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به این ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. گوگل اعلام کرد که برای حذف صفحه‌ها از نتایج جستجو، بهتر است از را‌ه‌های دیگری به جز فایل Robots.txt استفاده کنید. البته در حال حاضر می‌توان از این فایل برای خارج کردن فایل‌هایی مثل تصاویر، ویدیو یا صدا از نتایج جستجو استفاده کنید اما برای صفحات وب مناسب نیست. در ادامه می‌خواهیم با جزئیات کامل درباره همین فایل مهم صحبت کنیم.

فایل robots.txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید. راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. برای تست این که یک صفحه یا هر نوع فایلی توسط فایل Robots.txt بلاک شده، و همچنین اطمینان از این که خود فایل Robots در دسترس است،‌می‌توانید از ابزار تست کننده در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

چرا وب سایت شما به فایل robots.txt نیاز دارد؟

این ابزار به صورت خودکار این فایل را برداشته و آن را تست می کند. همه خطاهای احتمالی و خطرات و ایرادها را همینجا به شما تذکر می دهد. علاوه بر این شما می توانید با کلیک روی گزینه ” FILE+” طبق تصویر زیر، در فیلدNew File Name، فایلی را با نامrobots.txtوارد کرده و در نهایت Create New File کلیک کنید تا فایل شما ساخته شود. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) .