آموزش سئو محتوا صفر تا صد نوشتن محتوای سئو شده

لینک سازی داخلی را فراموش نکنید و از داده های ساختار یافته برای نمایش بهتر در جست و جوی گوگل استفاده نمایید. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. اگر مدیر و مالک یک وبسایت هستید که از طریق تولید محتوای متنی به نوعی کسب درآمد می کنید، این راهنمای سئو محتوا و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو برای شما نوشته شده است. نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو که موتورهای جستجو و خوانندگان را به طور یکسان تحت تاثیر قرار می‌دهد امری دشوار است.

  • ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد.
  • به این علت که صفحه دسته‌بندی با وجود یک محصول ارزش ایندکس شدن ندارد و بودجه خزش سایت شما را هدر می‌دهد.
  • بسیاری از موارد مطرح شده درباره سئو محتوا با بسیاری از جنبه‌های دیگر سئو همپوشانی دارد.
  • بعلاوه اینکه بروزرسانی و تغییر برخی از موفق‌ترین محتواهای شما طول آن‌ها را بیشتر می‌کند و می‌توانند طی مدت زمان بیشتری، بهترین نتایج را کسب کنند (مخصوصاً اگر محتوایی همیشگی باشند).
  • 3 راه زیر به شما در انتخاب موضوع در سئو محتوا کمک می کند.

حقیقت این است که برای رسیدن به اهدافمان محتوایمان باید در چشم مخاطب زیبا باشد و این زیبایی توسط یک برنامه یادگیری ماشین در گوگل تفسیر می‌شود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است. نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید می‌توانید از مترادف‌ها، مخفف‌ها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریم‌های زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید). همچنین در نظر داشته باشید که این نمونه در نرخ‌های میزان کلیک نیز تأثیر زیادی دارد چون هدف خاص خواننده را محقق می‌کند و هرچه مرتبط‌تر باشد بهتر است. مثلا سایت ما روی بیش از ۱۰۰۰۰ کلیدواژه صفحه اول گوگل هست. دیگه تمرکز روی کلمه کلیدی معنی نداره و باید روی مفهوم کلیدی کار کرد.

از داده های ساختار یافته برای توصیف محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید

جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند. بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است.

صفحات زامبی در سئو، قاتلینِ خاموش سئو!

در وب سایت خود، احتمالاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه خواهید داشت. اگر شما هشت مقاله در مورد SEO داشته باشید، Google نمی‌فهمد کدام یک از این مقالات مهم‌تر هستند. اگر این موضوع را با ساختار سایت خود روشن نکنید، مقالاتتان برای کسب رتبه برتر Google با هم رقابت خواهند کرد. بنابراین حل مشکلاتی از این قبیل با استفاده از یک ساختار پیوند داخلی صحیح منجر به رتبه‌بندی کلی می‌شود. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است.

اما یک استراتژی بازاریابی محتوا با تحقیق کلمات کلیدی و جستجوی نیت کاربر آغاز می شود. سئو محتوا یکی از بخش‌های مهم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. این مبحث جنبه‌های مختلفی از جمه نوشتن محتوای مناسب، سازمان‌دهی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو تکنیکال را شامل می‌شود. یک متخصص سئو فردی است که برای بهبود قابلیت رویت سایت شما در موتورهای جستجو آموزش دیده است. علاوه بر آن، ممکن است بخواهید استخدام یک مشاور یا متخصص سئو را در نظر بگیرید که می تواند به شما در ممیزی صفحات شما کمک کند. ما باید چه‌ کارهایی را انجام دهیم تا بهینه سازی محتوا به‌درستی انجام شود؟ در این بخش می‌خواهیم به بیان نکات سئو محتوای متنی و اصول تولید محتوای سئو شده بپردازیم.

انکر تکست یا Anchor Text متنی است که کاربر با کلیک روی آن به صفحه هدف منتقل می شود. یکی از فاکتورهای سئو که کمتر به آن اشاره شده، اهمیت انکر تکست در لینک سازی است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع و انواع انکر تکست مطلب زیر را از دست ندهید. کلمه کلیدی مفهومی است که توسط کاربر جستجو شده، دارای معنی و مفهوم خاصی است و در حجم مشخص و قابل ارزشی توسط کاربران در گوگل جستجو می‌شود. «SEO» به بهینه‌سازی موتور جستجو یا فرآیند بهینه‌سازی وب سایت گفته می‌شود تا افراد بتوانند از طریق موتورهای جستجو مانند Google به راحتی آن را پیدا کنند. منظور ما از «محتوا» هر اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اکثر مردم با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه در گوگل جستجو می کنند. مشاهده و استفاده از نسخه دسکتاپ سایت در دستگاه تلفن همراه ممکن است دشوار باشد. در نتیجه، داشتن یک سایت ریسپانسیوو آماده برای موبایل برای حضور آنلاین شما بسیار مهم است. اگر تصمیم دارید از یک تصویر به عنوان لینک استفاده کنید، پر کردن alt text آن به Google کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید، بداند. این تصور را داشته باشید که در حال نوشتن متن لنگر برای یک پیوند متنی هستید، پس همانگونه رفتار کنید. از قرار دادن کلمات کلیدی در متن جایگزین یا کپی و پست کل جملات خودداری نمایید.

از حمید طهماسبی عزیز بابت ترجمه رایگان این کتاب تشکر میکنم. بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند.

سؤالات متداول محتوای سئو شده

نام، عنوان و توضیحات تصاویر مکان‌های استراتژیک برای زبان‌های توصیفی هستند. خود را به استفاده از کلمات کلیدی مجبور نکنید و سعی کنید از آنها تا حدی که خوش آیند باشد استفاده کنید. زمانی که سئو محتوا خوبی داشته باشید، تجربه کاربری‌تان نیز خوب است. زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند.