در ارزش اسمی، کاربر عادی وب سایت نمی تواند تشخیص دهد که یک لینک Nofollow است یا Dofollow.
شما میتو،د یک پیوند Nofollow را کپی کنید یا روی آن کلیک کنید، دقیقاً مانند سایر پیوندها در وب.
با این حال، در پشت صحنه، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.
گوگل پیوندهای Dofollow را به ،وان رای اعتماد و اعتماد برای اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آن صفحه وب در نظر می گیرد. اینها فاکتورهای رتبه بندی هستند.
لینک های Nofollow کمی ظریف تر هستند. در مورد اینکه آیا لینکهای Nofollow یک فاکتور رتبهبندی هستند یا خیر، این موضوع جای بحث دارد.
برخی استدلال میکنند که لینکهای Nofollow تأثیر صفر بر رتبهبندی ندارند، و برخی دیگر ادعا میکنند که هنوز هم کمک میکنند، نه به همان درجهای که لینکهای Dofollow دارند.
حقیقت چیست؟
حقیقت بیشتری در مورد عوامل رتبه بندی گوگل کشف کنید.
ادعا: پیوندهای Nofollow به ،وان یک عامل رتبه بندی گوگل
که در 2005، گوگل با MSN Search و Ya،o برای ایجاد ابتکاری برای کمک به مبارزه با هر،مه لینک نظرات شریک شد.
این ابتکار جدید ویژگی Nofollow بود.
از سایت دستورالعمل های کیفیت گوگل.
،ب و کار ،ید و فروش لینک بسیار ضربه خورد.
صاحبان وب سایت شروع به پوشاندن همه پیوندهای خارجی با ویژگی Nofollow ،د تا در برابر به روز رس، های Google محافظت کنند. SEO ها علاقه ای به لینک های Nofollow نداشتند.
بسیاری از سئوکاران به این نتیجه رسیدند که لینک های Nofollow کاملا بی ارزش هستند. هر ،ی که یک وبلاگ را اداره می کند احتمالاً با یکی از مشارکت کنندگان در مورد پیوندهای Nofollow بحث کرده است.
و تا سال 2020، زم، که گوگل نحوه مدیریت تگ Nofollow را بهروزرس، کرد، همینطور باقی ماند.
شواهد: لینک های Nofollow به ،وان یک عامل رتبه بندی گوگل
برای تعیین اینکه آیا لینکهای Nofollow یک فاکتور رتبهبندی گوگل هستند، باید بد،م که rel=”Nofollow” چیست و آیا لینکهای Nofollow از PageRank یا هر فاکتور دیگر رتبهبندی به گوگل عبور میکنند یا خیر.
Rel Nofollow تعریف شده است
ویژگی rel=”Nofollow” یک است میکروفرمت ،صری یا راه حلی برای یک مشکل واحد. این راه حل توسط مت کاتس (گوگل) و جیسون شلن (بلاگر، گوگل) ایجاد شده است.
“با افزودن rel=”Nofollow” به یک هایپرلینک، یک صفحه نشان می دهد که مقصد آن هایپرلینک نباید وزن یا رتبه اضافی توسط عوامل کاربر که تجزیه و تحلیل پیوند را بر روی صفحات وب انجام می دهند (مثلاً موتورهای جستجو) داشته باشد.”
این تعریف دو مورد استفاده اصلی را ارائه میکند: نظرات کاربر و پیوندهایی که نویسنده میخواهد به آنها اشاره کند، اما از تأیید آن اجتناب میکند.
خیلی بعد، برای کمک به سازمان، گوگل دو ویژگی اضافی را اضافه کرد که عملکرد مشابهی را انجام می دهند. آنها به شما پیشنهاد می کنند که:
- از rel=”sponsored” برای تبلیغات و لینک های حمایت شده استفاده کنید.
- از rel=”ugc” برای محتوای تولید شده توسط کاربر که ،وماً کنترل آن را ندارید، مانند نظرات و پستهای انجمن استفاده کنید.
- از rel=”Nofollow” به،وان یک ابزار مهم استفاده کنید. گوگل به توسعه دهندگان توصیه می کند که هر زمان که نمی خواهند سایتی را تایید کنند یا روی پیوند کنترل ندارند، از rel=”Nofollow” استفاده کنند.
آیا تگ های Nofollow رتبه صفحه را پاس می کنند؟
که در 2009 (قبل از بهروزرس، 2020)، مت کاتز در یک پست وبلاگ بسیار واضح بود که میگفت پیوندهای Nofollow از PageRank یا انکر متن عبور نمیکنند.
این در پاسخ به سؤالاتی در مورد یک روش قدیمی سئو معروف به مجسمهسازی رتبه صفحه بود.
کلمه آ، این است: «نکته ضروری که باید بد،د این است که لینکهای Nofollow به رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی گوگل کمک نمیکنند.»
به نظر می رسید موضوع لینک های Nofollow به ،وان یک فاکتور رتبه بندی کاملا حل شده است.
گوگل تغییراتی را در نحوه مدیریت تگ Nofollow اعمال کرد و بحث را در یک بهروزرس، الگوریتم در اول مارس 2020 باز کرد.
به روز رس، الگوریتم گوگل 2020
گوگل اعلام رسمی بیان کرد، “برای اه، ،یدن و نمایه سازی، Nofollow از اول مارس 2020 به یک اشاره تبدیل خواهد شد.”
پیش از این، گوگل لینک های Nofollow را به ،وان یک دستور در نظر می گرفت. Google پیوندهایی را که به،وان Nofollow علامتگذاری شدهاند، ،یده یا فهرستبندی نکرده است.
اکنون گوگل می گوید که ویژگی لینک Nofollow را به ،وان یک اشاره در نظر می گیرد.
مارتین اسپلیت، م،ع توسعهدهنده در گوگل، در پاسخ به یک توییت، پیامدهای بهروزرس، را بیشتر توضیح داد.
بدون شک یک نکته مهم.
اخیراً، دنی سالیوان، رابط جستجوی عمومی گوگل، در توییتر صحبت کرد تا موارد زیر را بیان کند.
به نظر می رسد که به روز رس، الگوریتم 2020 امکان ،یدن و نمایه سازی پیوندهای Nofollow را فراهم می کند. با این حال، پیوندها با سایت شما (تایید شده یا وزن اضافی از آن) مرتبط نیستند.
حکم ما: لینک های Nofollow یک عامل رتبه بندی گوگل نیستند
لینک های Nofollow یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیستند. عملکرد آنها این است که به موتورهای جستجو بگویند وزن یا رتبه اضافی اضافه نکنند.
لینکهای Nofollow روشی نادرست برای مسدود ، موتورهای جستجو از یافتن یک صفحه وب هستند، زیرا ممکن است Google تصمیم بگیرد لینکهای Nofollow را ب،د و فهرست کند، اما همین.
اینکه آیا انکر ت،ت لینکهای Nofollow وزنی دارد یا نه نمیتوان تایید کرد و هنوز برای بحث باز است. من هنوز یک استدلال قانعکننده یا مطالعه موردی را نخواندهام که چیزی جز همبستگی را به هر طریقی ثابت کند.
این بدان م،ا نیست که باید از پیوندهای Nofollow اجتناب کنید. آنها بخشی طبیعی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی هستند.
حقیقت را در مورد تمام افسانه ها و فاکتورهای تایید شده رتبه بندی گوگل دریافت کنید.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو
منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/nofollow-links-ranking-factor/