خطر تمرکز بر استراتژی های سئوی رقبا چیست؟


سوال امروزی یک سوال سئو از پیتر می آید که می پرسد:

خطر تمرکز بر روی کاری که رقبا انجام می دهند، در مقابل ترسیم مسیر خود چیست؟ اگر همه رقبا به یکدیگر نگاه کنند، هیچ تفاوتی وجود ندارد.»

سوال عالی، پیتر! و یکی که زیاد مطرح می شود.

اگر یک شرکت بر روی کاری که رقبا و رهبران صنعت انجام می‌دهند تمرکز کند، تجربه کاربری بهتر و راه‌حل‌های بهتری برای جستجوهای موتورهای جستجو ایجاد نمی‌کند.

این فراتر از نداشتن تمایز است، اما ایده ی،ان است: اگر همه برابر باشند، باز هم فقط یک برنده می تواند وجود داشته باشد.

این شامل موقعیت یک در سئو می شود، اما همچنین اینکه یک شرکت وابسته برتر قیف بر اساس منحصر به فرد بودن آن، چه ،ی را تبلیغ می کند، کدام شرکت مش، پیامک و ایمیل را دریافت می کند زیرا UX بهتری دارد و غیره.

اما قبل از اینکه به جزئیات سؤال شما بپردازم، دو نکته مهم وجود دارد که باید در مورد رقبای خود مراقب باشید.

همیشه مراقب کارهایی باشید که رهبر انجام می دهد و چه ،ی از آنها تقلید می کند

وقتی بد،د رهبر چه کاری انجام می‌دهد و چه ،ی از رهبر پیروی می‌کند، می‌تو،د روندها و ال،ا را در حین سقوط و افزایش مشاهده کنید.

این به شما بینشی در مورد اینکه چه کار می کند و چه کار نمی کند می دهد.

تا زم، که می د،د امتحان ، چیزی برای شما منطقی است یا خیر، زم، را دارید که با مشاهده اشتباهات دیگران یاد بگیرید، در حالی که از زمان برای ایجاد یک وب سایت کلی بهتر استفاده کرده اید.

مطمئن شوید صفحاتی که در حال آزمایش و تغییر هستند برای سئو مهم هستند

من و تعدادی از همتایانم صفحاتی را در سایت های مشتری علامت گذاری می کنیم که برای سئو مهم نیستند.

ما آنها را برای کانال های دیگر آزمایش می کنیم، دانستن ترافیک سئو برای صفحه خاصی مهم نیست. ما همچنین می د،م که رقبا به این صفحات نگاه می کنند و همان تغییرات را ایجاد خواهند کرد.

وقتی تغییرات ایجاد می شود، رقبا به پای خود شلیک می کنند و ما جلوتر می رویم.

یک مثال عالی، شرکتی با حجم زیادی از ترافیک جستجوی برند است.

اگر جستجوی برند، محرک اصلی ترافیک به صفحه اصلی و چند مجموعه یا دسته باشد، سئو در آن صفحه احتمالاً مهم نیست.

اینها مواردی هستند که می خواهیم UX و میانگین ارزش سفارش (AOV) را آزمایش کنیم. تست‌های ما در مورد اتفاقی که با سئو می‌افتد نگران نخواهند شد، زیرا به هر حال ترافیک برند آن را پیدا می‌کند.

رقبای ما معمولاً به این موضوع فکر نمی کنند و به خود آسیب می رسانند. گاهی اوقات ما این کار را عمدا انجام داده ایم تا از آنها جلو بزنیم.

از سوی دیگر، اگر همه به رهبر (و یکدیگر) نگاه می کنند، و شما کار متفاوتی انجام می دهید، ممکن است برای پیشی گرفتن از منحنی ها در ابهام باشید.

متخصصان غیر سئو در آن شرکت‌ها ممکن است بگویند: «اما آنها این کار را انجام می‌دهند، باید دلیلی برای آن وجود داشته باشد» و از این روش پیروی کنند.

این به شما راهی واضح می دهد تا کارهای خود را انجام دهید و از رادارهای آنها دور بم،د.

اگر این وضعیت شماست، از آن به نفع خود استفاده کنید.

یک سایت برق آسا با پیام‌های واضح ایجاد کنید که دقیقاً موضوع صفحه را بیان می‌کند.

اکنون، اسناد پشتیب،، پرداخت آسان، سازندگان اعتماد، محتوای مرتبط (اگر ناشر هستید) و ویژگی‌هایی که سایت‌های دیگر فاقد آن هستند را اضافه کنید.

ویژگی‌ها می‌توانند ع،‌های سبک زندگی، توصیفات، سؤالات متداول، مشخصات، یا حتی بلوک‌های کپی اضافی باشند که کاربردهای محصول و اطلاعات سازگاری را به اشتراک می‌گذارند.

وقتی همه روی یکدیگر تمرکز می کنند، می تو،د از این فرصت برای انجام کارهایی که از دست داده اند استفاده کنید و روی برنده شدن تمرکز کنید.

این موقعیت همچنین به شما فرصتی می دهد تا جستجوهای مرتبط، موجودیت ها و موضوعات مکمل را جستجو کنید.

هنگامی که آنها را در اختیار دارید، ویدیوهای مرتبط برای YouTube ایجاد کنید و ببینید آیا می تو،د تأثیرگذاران و تولیدکنندگان محتوا را پیدا کنید تا توجه شما را به محتوای شما جلب کنند در حالی که رقبای شما همگی همین کار را انجام می دهند.

انجام کاری متفاوت جذاب تر می شود زیرا در فضا منحصر به فرد است.

با تمرکز بر مسیر خود، خود را برای موفقیت آماده می کنید.

و با توجه به کارهایی که دیگران انجام می دهند، می تو،د از اشتباهات آنها درس بگیرید – به خصوص اگر تصادف کنند و خودشان را بسوزانند.

وقتی آنها این کار را ،د، بپرید و کنترل را به دست بگیرید.

و فقط به سئو فکر نکنید – از تمام دیدگاه های بازاریابی به آن نگاه کنید.

امیدوارم کمک کند.

در مورد سئو سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: eamesBot/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/compe،ors-seo-strategies/473258/