سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود. همانطور که چرخ های ماشین بدون موتور به حرکت در نمی آید محتوای بدون سئو نیز نمی تواند در صفحه نتایج گوگل به طور شایسته ظاهر شود. همانطور که موتور بدون چرخ ماشین معنا ندارد سئو سایت بدون محتوا نیز یک ماشین لوکس است که حرکت نمی کند.

  • همچنین باید حداقل یک کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا برای سئو بهتر استفاده کنید و سعی کنید توضیحات متای شما بیشتر از 155 الی 160 کاراکتر نباشد.
  • محتوای سئو شده به محتوایی اشاره دارد که به صفحه وبسایت شما کمک میکند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو بدست بیاورد.
  • همانطور که عرض کردم این آمار فقط مربوط به وردپرس است و آمار کلی تولید محتوا خیلی بیشتر از این است.
  • در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند.
  • کلمات کلیدی در وب سایت باید با درک گوگل از سؤالی که یک کاربر پرسیده است مطابقت داشته باشد.

به خاطر همین ترافیکی که پیوسته تولید می‌کند سبب می‌شود که با گذشت زمان محتوای سایت شما پیشرو باشد. کمک می‌کند که تا مدت‌ها پس از انتشار آن مطلب میزان ثابتی از ترافیک روانه وبلاگ (و وبسایت) شما شوند. برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخش‌های مشخصی از پست خود استفاده کنید.

اگر سایت خبری دارید، اطلاعات واضحی در مورد اینکه چه کسی مسئول نوشتن و انتشار محتوا است، ارائه دهید. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و در نظر گرفتن آنها در حین نوشتن محتوای خود با استفاده از ترکیب مناسبی از عبارات کلیدی، می‌تواند نتایج مثبتی ایجاد کند. یک صفحه ناوبری برای کاربران و یک سایت مپ برای موتورهای جستجو ایجاد کنید. در این موارد اگر فقط می‌خواهید صفحه در گوگل نمایش داده نشود، از تگ noindex استفاده کنید و نگران نباشید! چون هیچ کاربری نمی تواند با لینک های داده شده به صفحه مورد نظر شما به آن صفحه دسترسی پیدا کند.

نمونه طراحی سایت فروشگاه

نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتورهای جستجو قابل مشاهده اند. آیا برای یک محتوای عالی چیز ناراحت کننده تری به اندازه غلط تایپی وجود دارد؟ نه وجود ندارد. این قاعده سیگنال رتبه بندی است که مسئله اعتبار و تجربه کاربر را در بر می گیرد. عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیش‌نویس، آن را بیابید.

به طور خلاصه، سئو محتوا روشی است برای بهینه سازی اثربخشی محتوای شما برای موتورهای جستجو، به منظور کمک به رتبه بالاتر از محتوای سایت های دیگر که عبارات جستجوی مشابهی را هدف قرار می دهند. همه ما می دانیم که وقتی یک عبارت جستجو را در موتور جستجو تایپ می کنید و دکمه Enter را می زنید چه اتفاقی می افتد! بلی لیستی از نتایج جستجو را دریافت می کنید که مرتبط با عبارت جستجوی شما هستند. شما هم بارها با جمله محتوا پادشاه است روبرو شدید؟ اگر محتوا را پادشاه بدانیم سئو محتوا، لشگر محافظ این پادشاه خواهد بود.

محتواي خود را تولید کنید

در این مقاله قصد داریم در مورد سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم. در هنگام استفاده از کلمات کلیدی نیازی به استفاده از ریاضی نیست. یک راه خوب برای شمرده تعداد کلمات کلیدی این است که از ویژگی ” Find” در سند خود استفاده کنید و کلمهٔ کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید شروع به اصلاح متن خود کنید و سعی کنید به جای خود کلمهٔ کلیدی از مترادف‌های آن استفاده کنید. محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند.

المان های خوانایی محتوا زیاد هستند که در ادامه چندتا از مهمترین هایش را به شما می گویم. پس یادتان باشد ما نباید صرفا محتوای خود را برای رضایت گوگل بهینه کنیم. اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. تاز مانی که آپدیت جدید صفحه رو گوگل ایندکس نکنه؛ تاریخ آپدیت جدید صفحه در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه. سوالتون خیلی کلی است و بهینه سازی سازی محتوا هم یک مبحث خیلی طولانی است.

همینطور ممکن است مقاله شما خیلی جامع و کامل باشد و دارای منابع زیادی باشد. با این کار اعتبار مقاله خودتان نزد گوگل افزایش پیدا خوهد کرد. به طور کلی لینک سازی خارجی با هدف کمک به کاربران برای درک بهتر موضوع و افزایش اعتبار مقاله خودتان انجام می شود. اما سعی کنید الکی تعداد لینک های داخلی در صفحه را زیاد نکنید و فقط برای دسترسی بهتر و ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات ازش استفاده کنید.

پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است. به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است.