سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. یکی دیگر از بخش هایی که بهتر است کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد آدرس صفحه یا همان URL است. همینطور وجود کلمه کلیدی اصلی و مشابه آن در توضیحات یا دسکریپشن صفحه الزامی است. می بینید که چندین مرتبه از لیست های عددی یا نقطه گذاری شده برای فرمت بندی متن استفاده کرده ایم. این لیست‌ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می‌کنند.

  • ولی از نظر گوگل عکس ها به تنهایی مفهومی ندارند و چیزی از آن نمی­‌فهمند و به همین علت باید با alt texکه توضیحاتی به جایگزینی عکس ها هستند مفهوم آن را به گوگل هم منتقل کنیم.
  • این توصیه همچنین برای سایر بخش های سایت شما که ممکن است شامل محتوای تولید شده توسط کاربر باشد، مانند کتاب های مهمان، فروم ها، تابلوهای تبلیغاتی، فهرست های ارجاع دهنده و غیره نیز صدق می کند.
  • اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید.
  • از درج کلمات کلیدی غیر ضروری متعدد با هدف موتورهای جستجو که برای کاربران آزاردهنده یا بی معنی است، خودداری نمایید.

SEO به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد. حال محتوای سئو شده محتوایی است که تمامی المان‌های آن اعم از عنوان، سرتیتر، پاراگراف بندی و … مبتنی بر اصول سئو باشند. می‌بینید که دومین آدرس صفحه چقدر عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد. آیا شما حاضرید چنین آدرس صفحه‌ای را برای دیگران بفرستید؟ این مسئله کوچک و ساده می‌تواند در اشتراک‌گذاری مقاله‌های ما تاثیر زیادی داشته باشد. پس مهم است که آدرس صفحه را به‌گونه‌ای بنویسیم که هم کاربر و هم موتورهای جستجو آن را راحت بخوانند و موضوع آن را تشخیص دهند.

اهداف محتوای سئو شده

براي مثال نوشتن يك مقاله، فرايند توليد محتواي متفاوتي نسبت به توليد يك محتوای صوتي و يا ويديوئی دارد. نگه داشتن محتوا و نوشته ها در ابتدای صفحه، برای بازدید کنندگان ارگانیک اهمیت بسیاری داد. هر چیزی که باعث شود محتوا یا نوشته شما پایین صفحه قرار بگیرد، موجب حواس پرتی کاربر شده و هیچ ارزشی را به او منتقل نمی کند.

بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد. وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” مي شود، اكثر مردم فكرشان به سمت “محتوای یک مقاله” ميرود. محتواى سئو شده برای هر صفحه اى از سایت كه كلمه ى كليدى خاصى را مورد هدف قرار مي دهد، استفاده می شود. اين جمله بدان معناست كه سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود. حال، منظور از آموزش سئو محتوا، یعنی بتوانیم محتوایی تولید کنیم که برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد. به عبارت دیگر، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو تولید می شود.

سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

علاوه بر این، از تگ‌های هدینگ برای بهبود سئو متن محتوا هم استفاده می‌شود. در این مرحله توجه داشته باشید که انتخاب موضوع و عنوان جذاب اهمیت بسیار زیادی داشته و یک هدینگ ۱ جذاب تاثیر مستقیمی بر کاربران دارد و سبب افزایش ورودی صفحات می‌شود. برای شروع فرایند سئو کردن محتوا، اول باید موضوعی را انتخاب کنیم که مرتبط با حوزه فعالیت ما باشد و مخاطبان هدف ما به دنبال آن باشند. یعنی باید موضوعاتی را بیابیم که مشتریان احتمالی ما آن را در گوگل سرچ می‌کنند و ما می‌توانیم از طریق آن موضوعات، بازدید بگیریم.

دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار می‌کنه، چه محتوایی به دردت می‌خوره و فروشت رو بیشتر می‌کنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمی‌ریزی و درست و به جا هزینه می‌کنی. رتبه گرفتن توی گوگل به کمک محتوا، یه فرایند زمان‌بره و اگه سئو محتوا اصولی انجام بشه، این زمان رو تا حدی می‌تونه کوتاه‌تر کنه. خدایی من تو یه دوره پولی تولید محتوا شرکت کرده بودم اما ارزشش کمتر از این مقاله رایگان بود. سلام بله محتوای سئو شده در سایت های محتوا محور خیلی قضیه مهم و حیاتی است. برای صرفه جویی در هزینه های آف پیج سئو حتما باید روی سئوی محتوا سرمایه گذاری کرد. حالا اگر با پروژه ای که شروع کرده اید آشنایی کافی ندارید چطور می توانید مطابق آن داستانی بسازید؟ نگران نباش؛ داستان، داستانه!

همچنین حجم تقریبی جستجو را برای هر کلمه کلیدی مشاهده نمایید. Google Search Console هم بهترین جستجوهایی را که سایت شما برای آنها ظاهر می شود و مواردی که بیشترین کاربران را در گزارش عملکرد به سایت شما هدایت می کند، در اختیار شما قرار می دهد. محتوایی که برای یک وبلاگ نوشته می‌شود، با محتوای صفحه محصول یا دسته‌بندی متفاوت است. باید هدف کاربر از سرچ کلمات را دانسته و ببینید که می‌خواهد چه چیزی را مطالعه کند.

یعنی شما می‌بایست ابتدا کیفیت و در درجه دوم تعداد را مد نظر قرار دهید تا نتیجه خوبی حاصل شود. اگر کاربران محتوای ما را دوست داشته باشند، گوگل ما را در نتایج برتر نمایش می‌دهد؛ حتی اگر وضعیت سئو سایتمان خیلی خوب نباشد. پس با انجام اقداماتی، محتوا را برای کاربر بهینه سازی می‌کنیم.

کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords چیست؟

الگوریتم‌های گوگل هم که روز به روز هوشمندتر می‌شن و می‌شه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا می‌کنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره. برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید. به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید.