سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. عنوان متا باید حاوی کلمه کلیدی باشد تا موتورهای جستجو موضوع صفحه ما را بهتر متوجه شوند و سئوی محتوایی بهتری داشته باشیم. همیشه پیش از شروع به نوشتن، خود را به جای مخاطبان کسب و کار قرار دهید.

  • قطعاً قرار دادن کلماتی که به محتوا و ساختار سایت شما مرتبط هستند در آدرس های اینترنتی یا URLها برای بازدیدکنندگانی که در سایت شما ناوبری می کنند، دوستانه تر هستند.
  • اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده می‌شود.
  • چون همانطور که گفتم عنوان شما اولین چیزی است که توسط هر دو هدف شما یعنی مخاطب و گوگل دیده و بررسی خواهد شد.
  • اگر فرایند گفته‌ شده را کاملاً دقیق هم اجرا کنید، بازهم 2 الی 3 ماه طول می‌کشد تا نتایج آن را ببینید.

بهینه سازی تیترهای داخلی محتوا،تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و همچنین محتوای شما را تقسیم به بخش‌های کوچک‌تری می‌کنند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، پس از تعیین عنوان، می‌توانید بر روی دکمه “ویرایش” در سمت راست لینک خود کلیک کنید. این قسمت در زیر باکس عنوان شما در بالای صفحه ویرایش پست قرار دارد. می‌توانید کلمات کلیدی را حفظ کنید اما کلمات تکراری یا غیر ضروری را حذف کنید. با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید 100% اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب برای سئو و همچنین مناسب برای کاربران سایتتان نوشته اید.

کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords چیست؟

برخی از این حواس پرتی ها شامل ساید بار، تبلیغات یا پاپ آپ های (pop-up) بی ربط می شوند. به توجه کاربرانتان احترام بگذارید و چیزهایی را در اختیارشان بگذارید که به خاطر آن وارد سایت شما شده اند. از هر چيزي كه ممكن است باعث شود در حل مشكلشان و یا پاسخ به سوالشان اختلال ایجاد شود، پرهيز كنيد. مطمئن شوید که این کلمات کلیدی مرتبط هستند و سعی کنید از لینک‌هایی استفاده کنید که در آن کلمات کلیدی تا جایی ممکن و بصورت مناسب استفاده شده باشد. امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال تولید محتوای تخصصی هستند، اما دانستن این که تولید محتوای تخصصی چیست و… توصیه می‌کنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحه‌ای که می‌نویسید قرار دهید.

۴- محتوای بلند بنویسید.

یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که آیا آنها می توانند به بخش هایی از سایت شما دسترسی داشته باشند و در نتیجه آنها را بخزند. این فایل که باید robots.txt نام داشته باشد، در پوشه اصلی سایت شما قرار می گیرد. نوع طراحی سایت، خزیدن موثر محتوای آن را برای گوگل دشوار می کند. احتمالاً قبلاً با بسیاری از موضوعات مطرح شده در این راهنما آشنا هستید، زیرا آنها اجزای ضروری برای سئو محتوا در هر صفحه وب هستند، اما ممکن است به دلایلی نهایت استفاده از آنها را نبرده باشید. 4.3.3 از مختصر اما توصیفی استفاده کنید تا سئو محتوای اصولی داشته باشید. ۲٫بعد از یادگیری تولید محتوا برای سایت سئومحتوا به صورت کامل و جامع به شما آموزش داده می شود.

همچنین این امکان را می دهد تا ارزش لینک مربوطه را به مقالات قدیمی تر خود انتقال دهید. ایجاد لینک داخلی، این اطمینان را به شما می دهد که مقالات قدیمی تر شما بازدیدکنندگان جدید بیشتری را دریافت کند. اغلب مبتدیان این اشتباه را می کنند که لینک داخلی را به صورت یک طرفه انجام دهند، یعنی فقط از مقاله جدید به مقاله قدیمی لینک می دهند. در صورتی که شما می توانید با ویرایش پست های قدیمی تر برای پیوند به مقالات جدید خود از حداکثر مزایای ارزش لینک استفاده کنید. به جرئت می‌تونم بگم تو هرکدوم از این قسمت‌ها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره. شاید این جمله کمی تعصبی باشد اما بهتر است کمی از گوگل فاصله بگیریم.