سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

احتمالاً قبل از اینکه مطلب جدید خود را بنویسید به این فکر می‌کنید که چطور از کلیدواژه خود در متن آن پست بهره ببرید. اینکار خوب است اما نباید همه تمرکزتان را روی کلمات کلیدی بگذارید. علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا همیار وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

به طور خلاصه، فقط تمرکز کردن بر روی نرخ تبدیل، عموماً منجر به تجربه ی ضعیف تر می شود. همان طور که قبلا گفتیم، نرخ تبدیل و سئو محتوا باید برایتان مهم باشد، اما تمرکز بر روی خواسته کاربر اولویت بیشتری دارد. اما در اينجا ميخواهم به تکنیک های بیشتری اشاره کنم که ممکن است تا به حال به آنها توجه نکرده باشید.

  • سئو محتوا یکی از آسانترین جنبه‌های سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.
  • گوگل نه تنها کلمات کلیدی را در نظر می گیرد بلکه مترادف ها را نیز ملاحظه می کند اما وقتی یک نفر کلمه ای را در گوگل سرچ می کند به دنبال همان کلمه در صفحه نتایج است.
  • در این مقاله صفر تا صد مراحل نوشتن یک محتوای سئو شده را به شما توضیح دادم.
  • محتوا همچنان یکی از قوی‍ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در صفحات جستجو است.
  • به همین دلیل است که از شما خواسته شد تا مترادف معنایی کلمات کلیدی را جمع آوری کنید.

محتوای موجود خود را تغییر دهید و بروزرسانی کنید و محتوای قدیمی را نیز حذف کنید. از برچسب‌های موضوعی بسیار زیاد مشابه به هم استفاده نکنید. عبارت «تصویر …» را حذف کنید و به جای آن مستقیماً توصیف تصویر را بنویسید. هنگامی که عنوان خود را ساختید، امتیاز کلی آن را با CoSchedule بررسی کنید.

همواره تمهیداتی برای CTA یا خروج کاربران در نظر بگیرید

سئو محتوا به تنهایی کافی نیست و باید موارد و نکات مهمی در قبل و حین نگارش رعایت شود. همچنین در زمان درج محتوا هم باید یک سری اقدامات خاص صورت گیرد تا نتیجه بهتر و درست‌تری به دست بیاید. در ادامه، مهم‌ترین مواردی که لازم است برای سئو محتوا رعایت کنید را بررسی می‌کنیم. در ابتدا دلیل حیاتی بودن ساختار سایت را توضیح خواهیم داد، سپس به شما نشان خواهیم داد که ساختار ایده آل سایت چگونه است. تعداد انگشت شماری از بهترین شیوه‌های آزمایش شده و واقعی وجود دارد که باید هنگام یادگیری نحوه سئو محتوا رعایت کنید.

نکات مهم در تولید محتوای سئو شده

يكي از تکنیک های مورد علاقه من در آموزش سئو محتوا ، استراتژي H&W است. حرف H مخفف how to و به معنای “چگونه، چطور ” است و حرف W مخفف تمامی افعالی است که با Wh شروح می شوند. مانند What، Why، When، Where یا Who که به ترتیب به معنای چه، چرا، کی، کجا و چه کسی می باشد. چگونه تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه از اين واژه ها در عنوانتان استفاده كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه Google Trends ابزاری است مكمل براى سنجش كيفيت كلمات كليدى. پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد.

موتورهای جستجو محتواهای جذاب را در نتایج جستجو رتبه بندی می کنند. از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند. بنابراین باید پست های وبلاگ شما حاوی تصاویر بین پاراگراف ها باشد تا رتبه بهتری دریافت کند. البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید.

مثلاً اگر در مورد آشپزی تولید محتوا می‌کنیم، تبلیغ محتوا در اینستاگرام احتمالاً بهترین گزینه است. اما اگر در مورد بازاریابی تولید محتوا بر اساس سئو می‌کنیم، شاید استفاده از توییتر برای ترویج محتوا مناسب‌تر باشد. موضوع جذاب ترغیب کننده‌تر هست و می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. همچنین موضوع مورد نظر باید بر اساس نیازهای اصلی و فعلی مخاطب تعیین شود.