سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

آپدیت و به روزرسانی محتواقدیمی و رفرش کردن آنها یکی دیگر از استرانژی های عالی برای بهبود سئو و عملکرد سایت ها است و قطعاً می تواند در سئو محتوا هم تأثیر داشته باشد. تبلیغ مؤثر محتوای جدید شما منجر به کشف سریعتر توسط افرادی می شود که به همان موضوع علاقه مند هستند. مانند بسیاری از نکاتی که در این مطلب پوشش داده شده است، افراط در این توصیه ها می تواند به اعتبار سایت شما آسیب برساند.

افعال را به صورت اول شخص مفرد یا جمع استفاده نکنید و تا جای ممکن فعل ها را به صورت مجهول بیان کنید. همیشه هم در نظر داشته باشید که از به کار بردن افعال سخت جلوگیری کنید و ساده صحبت کنید. اگر به مباحث سئو علاقه دارید میتونید از آدرس پایین که وبلاگ خود مترجم هست کتاب رو دانلود کنید. مخصوصا نیمه ی اولش و در بحث کرنر استون چیزهای زیادی ازش یاد گرفتم.

یعنی آن محتوا مربوط به موضوعاتی است که مطمئناُ طی دوره زمانی طولانی ارزش و اعتبار خود را (تنها با تغییرات کوچک یا بروزرسانی) حفظ می‌کنند. هنگامی که وبلاگ نویسی می کنید، با استفاده از لینک داخلی، می توانید بازدیدکنندگان را برای چک کردن پست های مرتبط قدیمی تر خود هدایت کنید. لینک داخلی یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است.

  • داخل قسمت سرچ کنسول اشاره‌ایی بهش شده میتونید در اون بخش‌ها ببینید.
  • نسخه های تکراری یا تقریباً تکراری از محتوای خود در سراسر سایت نداشته باشید.
  • مهمتر از همه، یک عنوان تاثیرگذار باعث می شود کاربران هنگام جستجو بر روی مقاله شما کلیک کنند.
  • بنابراین افزایش مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA هستند.

و طبق تجربه ما CTR بیشتر معمولاً منجر به رتبه بندی بالاتر می شود. برای مثال بلاگ پست HTTPS سئولب که بالاتر توضیح دادیم 3200 کلمه است. بناربراین نمیشه در این مطلب به طور کامل پوشش داد بنابراین پیشنهاد میکنم بلاگ راهنما جامع کیورد ریسرچ را حتما مطالعه کنید. در قدم اول شما باید وضوعی را برای محتوای خود انتخاب کنید. طبق تحقیق انجام شده توسط HubSpot مشخص شده است که مشاغلی که به طور منظم بلاگ پست منتشر می کنند، 350٪ ترافیک بیشتر از کسانی که به طور منظم محتوا منتشر نمی کنند، دارند. یک مقاله جامع، سه برابر بیشتر از مقاله‌های کوتاه احتمال دارد که از سایت‌های دیگر لینک دریافت کند.

کلمات کلیدی فارسی برای سئو سایت

از CSS برای نمایش تصاویری که می خواهید ایندکس نمایید، استفاده نکنید. در نهایت اگر شما علاقه مند به nofollow کردن همه لینک های یک صفحه هستید، می توانید تگ را در تگ صفحه اضافه کنید. نسخه های تکراری یا تقریباً تکراری از محتوای خود در سراسر سایت نداشته باشید. از نام دایرکتوری هایی که هیچ ارتباطی با محتوای موجود در آنها ندارند، استفاده نکنید.

در واقع صفحه وبسایت جدیدی ایجاد کرده‌اید که محتوای مربوط به آن برچسب موضوعی در آن نشان داده خواهند شد. اگر از برچسب‌های مشابه زیادی برای یک محتوای خاص استفاده کنید، موتورهای جستجو فکر می‌کنند که شما آن محتوا را چندین بار در سایت خود به نمایش در آورده‌اید. برای مثال برچسب‌های موضوعی مثل «وبلاگ‌نویسی»، «وبلاگ» و «پست‌های وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند. ایجاد زیر عنوان های جذاب خوانایی محتوای شما را بهبود می بخشد. عنوان یک پست وبلاگ باید فقط یک تگ h1 در صفحه داشته باشد و شامل یک کلمه کلیدی هدف باشد. بخش های اصلی باید دارای تگ h2 باشند و زیربخش ها باید h3 باشند.

از کلمات کلیدی در محتوا استفاده می‌کنیم

چون تمام موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت ما در سند استراتژی محتوا نوشته شده است. اگر در حال حاضر استراتژی تولید محتوا ندارید، می‌توانید از تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید. با این اوصاف، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نوشته‌ شده است. با توجه به اینکه 92 درصد جستجوهای روزانه در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود، ما از این موتور جستجو به‌ عنوان نماینده موتورهای جستجوی دیگر استفاده کردیم. یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی محتوا، وجود کلمه کلیدی در عنوان صفحه و تگ H1 است.

چگونه یک محتوای متنی را سئو کنیم؟

از هدینگ های معنادار برای نشان دادن موضوعات مهم استفاده کنید. این کار به ایجاد ساختار سلسله مراتبی محتوای شما کمک می تواند و کاربران می توانند به راحتی در صفحه شما ناوبری و پیایش کنند. از یک تگ متا توضیحات در تمام صفحات سایت یا گروه بزرگی از صفحات استفاده نکنید چون یکی از اصول سئو محتوا داشتن متادیسکرپشن یونیک است. همچنین موتورهای جستجوی ناسازگار یا سرکش که استاندارد حذف روبات ها را به رسمیت نمی شناسند، می توانند از دستورالعمل های فایل robots.txt شما سرپیچی کنند. در نهایت، یک کاربر کنجکاو می تواند دایرکتوری ها یا ساب دایرکتوری های موجود در فایل robots.txt شما را بررسی کند و URL محتوایی را که نمی خواهید دیده شود، حدس بزند. اجازه ندهید که صفحات نتایج جستجوی داخلی شما توسط Google خزیده شود.

شما با قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه کمک بسیاری به گوگل در درک مفهوم صفحه خواهید کرد. برای درک بهتر گوگل از محتوای صفحه کارهای دیگری هم باید انجام بدهید که در ادامه به آن می پردازیم. یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است. محتوای سئو شده دقیقا همان چیزیست که باعث می شود سایت ما ترافیک بالایی را بتواند از گوگل دریافت کند. ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد. اگر بخوام به طور خلاصه بگم شما وقتی محتوایی میخواهید بسازید، همونطوری که در متن مقاله سئو محتوا گفتم باید ۴ کار آماده سازی محتوا، تولید محتوا و بهینه سازی محتوا و ترویج محتوا را انجام بدهید.