سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان

( بهینه سازی سایت ) به دو دسته سئو داخلی یا On-Page Seo و سئو خارجی یا Off-Page Seo تقسیم میشود. در نتیجه اگر وب سایتی برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک وب سایت تازه کار فعالیت ثابت و مفیدی انجام دهد، دارای رتبه و اعتبار بیشتری برای موتورهای جستجو است. دومین بخش از وب سایت شما که قدرت کلی سایت را در فرایند بهینه سازی به گوگل نمایش می‌دهد، میزان اعتبار محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) است. آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایت‌های دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده می‌شود. درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود.

سپس با تمام وب سایت هایی که به رقیب شما لینک می دهند تماس بگیرید و از آنها بخواهید به جای آن، به وب سایت شما لینک دهند. گام بعدی این است که وب سایت هایی را پیدا کنید که شاید بخواهند به شما لینک دهند و در ادامه با آنها تماس بگیرید (در این مورد بعداً بیشتر توضیح میدهیم). هرچه یک بک لینک برجسته تر باشد، گوگل وزن بیشتری به آن می دهد. هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند.

  • خوشحالیم که خوانندگانی مثل شما داریم که ارزش محتوای سایت را درک می کنند.
  • و برای اینکه افراد بیشتری با جادوی سئو آشنا بشن تصمیم گرفتم این دوره بمب رو جزء بهترین دوره سئو ایران در سایت های کانتنت منتشر کنم.
  • همچنین گوگل در بشتر مواقع تنها به توضیح مختصری از این الگوریتم ها و حساسیت های موجود برای رتبه دهی سایت صحبت می کند و بیشتر موارد را سئوکاران حرفه ای و به مرور زمان و بدست آوردن تجربه کسب می نمایند.
  • اما با داشتن این پیش شرط نیز ضمانتی برای کسب رتبه های بالای گوگل وجود ندارد.
  • Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی.

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت. تعیین قیمت بر اساس رتبه کلمات کلیدی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های قیمت گذاری برای سئو است. در این روش کارفرما لیستی از کلمه های کلیدی ای که می خواهد رتبه بهتری داشته باشند را به متخصص سئو می دهد و بر اساس میزان رشد آن ها، قیمت تعیین می کند. به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند، سئو تکنیکال یا فنی می گویند. فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند.

چرا گوگل برای ما در سئو اهمیت دارد

نتایج جستجوی ارگانیک که به نتایج طبیعی نیز شناخته می‌شوند، نتایجی هستند که براساس شایستگی‌ها و عملکرد، رتبه‌بندی شده‌اند. موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور رتبه‌بندی مختلف، ارزیابی و سپس جایگاهی به آنها اختصاص می‌دهند. این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته می‌شوند.

ریدایرکت 301 چیست؟

این یعنی موتورهای جستجو، تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت و تعمال آن ها را با صفحات شبکه های اجتماعی شما، برای رتبه بندی در نظر می گیرند. سپس آن ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا رتبه بندی برند شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. لینک به محتوای اسپم؛ در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند.

معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دسته‌بندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی می‌بایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت. اگر ساختار و معماری یک سایت اصولی و مطابق با نیاز کاربر تعیین شود، افراد زمان بیشتری را به گردش درون سایت اختصاص می‌دهند و تعاملات بیشتری نیز صورت خواهد گرفت. پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود. نرخ پرش یا Bounce Rate درصد کاربران را نشان می‌دهد که به یکی از صفحات سایت وارد شده و بدون اینکه عکس‌العملی نشان دهند و یا بین صفحات جابجا شوند و کلیک کنند، از صفحه خارج شوند.

خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود. آنهایی که در صفحه اول گوگل هستند نیز، شامل ده نتیجه مختلف میشوند و افراد اغلب روی نتایج اول تا سوم از همان صفحه اول کیلیک میکنند. ممنون میشم اگر مقاله ای کامل و جامع در مورد تکنیک آسمان خراش دارید لینکش رو بهم بدید یا هنوز اگر مقاله ای در این مورد ننوشته اید مقاله ی کامل بنویسید. میشه اگر مقاله خوبی در مورد پاک کردن لیک های مخرب دارید لینکش رو بدید و یا اگر ندارید یه توضیحی در این مورد بدید لطفا؟ ممنون . اما برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، در کنار انتشار ویدئو، محتوای متنی هم تولید کنید.

به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید. بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند. اگر سایت شما به هر دلیلی برای خزنده‌های موتورهای جستجوگر قابل‌دسترس و خریدن نباشد مطالب سایت شما نمی‌توانند به خوبی در این سایت‌ها ایندکس شده و به طور حتم سئو سایت شما لطمه بزرگی خواهد دید.