سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت ها حیاتی است و این کار با استفاده از کلمات کلیدی خاص که می تواند باعث ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما شود، شروع می شود. SEM یک روش بازاریابی با استفاده از تبلیغات پولی است، که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بمنظور افزایش بازدید یک وبسایت، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌پذیرد.

از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. در سئو یک سایت فروشگاهی شما می بایست ابتدا از دسته بندی های اصلی سایت خودمی بایست سئو را شروع نمایید سپس به سراغ محصولات سایت خود بروید.

  • اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چیست؟ هر کسب‌وکاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد.
  • وب سایتی که در هاست با کیفیتی باشد، چه در داخل چه در خارج، از نظر سئو امتیاز خوبی کسب می کند.
  • الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند.
  • بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند.
  • در نهایت گوگل به رفتارهای کاربران توجه می‌کنه و اگر ببینه که ازتون راضی هستن و مدت بیشتری رو تو سایتتون بودن، جایگاه شما رو بهتر می‌کنه.

یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود. مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب. راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید.

به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد. ارجاع به سایت‌های خارجی و دادن بک لینک به سایت‌های معتبر برای کاربران ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد و بر اعتبار و سندیت مقاله شما نزد خوانندگان خواهد افزود. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.

Link Bait یا طعمه لینک چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از دلایلی که اهمیت بهینه سازی سایت از نظر کدها را بالا می برد، سرعت سایت است. در واقع اگر کدهای سایت بهینه نباشند، می توانند زمان بارگذاری سایت را افزایش دهند. اگر به دنبال رشد سریع در سئو هستید باید از تکنیک های seo کلاه سیاه استفاده کنید. تکنیک هایی مانند پرکردن محتوا و لندینگ ها با کلمات کلیدی، مخفی کردن لینک ها برای کاربران و… از روش هایی هستند که برای رشد سریع از آنها استفاده می کنند. اما باید بدانید حتی در بهترین شرایط اگر جواب بگیرید در یک بازه کوتاه مدت است و قطعا با جریمه شدید گوگل مواجه خواهید شد.

بررسی، رشد و دوباره بررسی

بله شرکت هایی که با مبالغ پایین سئو انجام میدهند، وجود دارند، اما همانگونه که گفتیم پروژه ها و سایت های مختلف در حوزه های متنوع، هزینه های متفاوتی خواهند داشت، چرا که استراتژی های متفاوتی برای سئو آنها باید اتخاذ شود. وعده سئو 3 ماهه، تجربه کار 20 ساله (در حالی که 20 سال پیش هیچ سئو کاری در ایران وجود نداشته است) و از این پاسخ ها می تواند به شما در قطع تلفن و جستجو برای شرکت سئو دیگر، کمک کند. پس از مشاهده نمونه کار ها در مرحله اول، گوش دادن به پاسخ این سوال ها می تواند خیال شما را از صحت اطلاعات، نمونه کارها و خدمات شرکت سئو مورد نظر راحت کند. آنها نه تنها روش‌های تماس متنوعی دارند، بلکه به سرعت با شما تماس خواهند گرفت و پیگیر شما خواهند بود. پاسخگویی یک شرکت در طول فرآیند فروش و پذیرش به شدت نشان‌ دهنده پاسخگویی آن‌ها در زمانی است که شما مشتری آن ها هستید. یک شرکت با تجربه سئو می تواند ابزارهای مناسب برای استراتژی سئوی شما را پیشنهاد دهد و سپس از آنها به طور موثر استفاده کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از کمپین های SEO خود می برید.

این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید. نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود. پیشنهاد میکنم در دورهمی سئو که با نام کندو و به صورت ماهانه برگزار میشود شرکت کنید تا از نزدیک با متخصصین این حوزه آشنا شوید. ممنون از شما که حمایت کننده دانش و تجربه کارشناسان سئو هستین.

اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند. ما در تیم تولید محتوا بررسی میکنیم و در صورت امکان درمورد سایر استراتژی ها هم مقاله منتشر خواهیم کرد. اولین بار یاهو در سال 1995 بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد. اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد.