سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.

  • در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است.
  • پس در این حالت باید دائما در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت شود.
  • بطور کلی، در بررسی یک وب سایت، پرسش‌های زیر مطرح می‌شوند و سپس مدت زمان مورد نیاز و مبلغ قابل پرداخت برای سئو‌ی آن، برآورد می‌شود.
  • اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود.
  • سئو چیست؟ عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارد، از جمله این فاکتور ها می توان به لینک های داخلی سایت، کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، بهینه سازی آدرس سایت، عملکرد فنی سایت و ….
  • چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند.

موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. اینجاست که شما میخواهید به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهید. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است. تمامی مواردی که آموزش می‌بینید را در وبلاگ‌ها و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید.

به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.

متخصص سئو باید دو سطح بهینه سازی را بشناسند یعنی بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی سایت. از کلمات کلیدی لانگتیل در ابتدای فرایند سئو سایت شروع نمایید. قبل از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، از خود بپرسید مخاطبان شما بیشتر چه کلماتی را جستجو می کنند.

هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد. به این مدت اصطلاحا Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل می‌گویند. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد. به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد. اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت.

سئو بازی بهتر بودنه

هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند. سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک.

آموزش سئو چقدر زمان خواهد برد؟

Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید. این اصطلاح برای توصیف تمام لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده می شود. در حالی که محاسبه معیار PageRank متوقف شده است، الگوریتم PageRank همچنان بخشی از رتبه بندی گوگل است. تگ عنوان و متا دیسکریپشن عناصر HTMLی هستند که با استفاده از آنها میتوانید عنوان و توضیحاتی را برای یک صفحه بنویسید.

تکنیک های سئوسایت براساس دانش، تجربه سئو کار و بودجه پروژه متفاوت است، در اصل شامل این تکنیک ها شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با روشهای متفاوت انجام می شود. شما باید بدانید اصول سئو چیست و به صورت اصولی و تکنیکی اصول سئو را پیاده سازی کنید. دقت داشته باشید که برای رعایت سئو موبایل ریسپانسیو بودن و درست بودن طراحی تمامی صفحات سایت را چک کنید و مهمتر از همه سرعت سایت در موبایل را بررسی نمایید و به دنبال راهی برای بهبود سرعت سایت در حالت موبایل باشید. باتوجه به این که بیش از ۶۰٪ کاربران گوگل از موبایل و گوشی های هوشمند برای جستجو خود استفاده میکنند طراحی سایت و برطرف کردن ایرادات آن برای کسانی که با گوشی سایت شما را میبینند نکته حائز اهمیتی میباشد. برای آموزش تکنیک های کاربردی سئو کلاه خاکستری میتوانید به صفحه سئو کلاه خاکستری مراجعه کنید و تکنیک های حرفه ای این نوع سئو را یاد بگیرید.

اطلاعات شما به هیچ عنوان استفاده ای به جز گرفتن ارتباط با شما نخواهد شد.

دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند.