سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد. وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو برای کاربران است. از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد.

  • سئو مجموعه ای از اقدامات است که از نام دامنه تا آیتم های پیچیده تری مانند افزایش سرعت سایت را شامل می شود.
  • حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.
  • اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید.

در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید. مرحله اول آشنایی و پیش نیاز برقراری ارتباط، رسیدن به یک زبان مشترک است. اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم. دوستی با مخاطب بهترین هدفیه که هر سایتی میتونه روی اون سرمایه گذاری کنه. پس از آن مشاهده فیلم های رایگان و مطالعه سایر کتاب ها مسیر را برای شما روشن میکند.

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی در سئو چیست؟

در حقیقت، بیش از 200 فاکتور رتبه بندی جستجو وجود دارد، اما همه آن‎ ها به تجربه کاربران اشاره می کنند. با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. محتواهایی که تنها برای موتورهای جستجو ساخته شده اند، خسته کننده هستند و اغلب سودمند نیستند و به عبارت دیگر، قابلیت استفاده از آن ها ضعیف است.

Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی چیست؟

علاوه بر این ها، شما می توانید طرفداران خود در شبکه های اجتماعی را به وب سایت خود دعوت کرده و از این طریق ورودی خوبی به دست بیاورید. برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. اطلاعات بروز در اختیار کاربرانتان قرار دهید و هرچند وقت یکبار مقالات وبسایت را بروزرسانی کنید، بخش‌های جدید اضافه کنید و توضیحات دقیق‌تری از مطلب ارايه دهید. لینک داخلی یک لینک از یک صفحه از سایت به صفحه‌ای دیگر از همان سایت است. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید.

در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. اگر صفحات شما به خوبی به هم مرتبط هستند، خزنده های موتور جستجو کار آسان تری برای یافتن و ایندکس تمام صفحات شما دارند. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید. همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد.

در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید.

البته سایت اصلی بنده 3 سال هست که راه اندازی شده و این سایت جدید بصورت domain.com/video هست. من در زیردامنه سایتم دارم ویدئوهایی از یوتیوب دانلود میکنم و انتقال میدم به هاست خودم. واقعا ازتون ممنونم چون این مطالب رو معمولا به طور رایگان نمیشد به دست آورد. من از این مطلب برای کارمجیک هم استفاده کردم و در مورد سئو مطلبی کامل نوشتم. این که ارزیاب‌ها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیاب‌های گوگل بخوانید.

در حال حاضر فاکتور های زیادی برای سئو توسط موتور های جستجو در نظر گرفته شده که روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود. شما باید روز به روز خود را با این قوانین و نیازها هماهنگ کنید تا بتوانید همواره از گوگل ورودی کسب کرده و فروش (درآمد) سایتتان را حفظ کنید. مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند. ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد.

خدمات سئو در بخش سئوی داخلی، شامل استفاده مناسب از هدینگ ها نیز می شود. گوگل به صفحاتی که از هدینگ ها برای بهینه سازی سئو استفاده کرده اند، اهمیت می دهد. اما آن چیزی که از استفاده کردن از هدینگ ها نیز مهم تر است، چگونگی به کارگیری آن ها است. برای مثال عناوین اصلی و مهم با هدینگ های H2 و عنوان با هدینگ H1 قرار می گیرد. تایتل در سئوی داخلی که یکی از خدمات سئو سایت است، به دلیل نگاه اولیه کاربر به آن از اهمیت بالایی برخودار است.

آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید. گوگل برای یافتن صفحات و دسته‌بندی آنها، از 3مرحله استفاده می‌کند. فایلی که معمولا با پسوند XML در اختیار گوگل قرار میگیرد که شامل آدرس صفخات شما و اطلاعات کلی نوع صفحات مورد نظر می باشد. به دامنه وبسایت شما داده می شود و میانگینی از امتیاز صفحات سایت شما می باشد. بلکه راهنمایی ربات‌ها برای درک ساختار وبسایت ما از دیدگاه‌های مختلفی مانند محتوایی، ساختار، آدرس دهی و اهداف آن است. طبق آمار منتشر شده بیش از 70% سرچ ها در وب در گوگل انجام می شود، از اینرو می توان اهمیت گوگل را نسبت به سایر موتورهای سرچ بیش از بیش احساس کرد.