سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

مردم با جستجو در موتورهای جستجوگر، در تلاش اند تا محصول یا سرویس مورد نظر خود را پیدا کنند. برخی به دنبال مقالات و اطلاعات مختلف هستند که اگر بهینه سازی سایت به درستی انجام شده باشد، با ظاهر شدن در رنک های بالا، حجم وسیعی از مردم به سایت مراجعه خواهند کرد. هنگامی که با یک شرکت سئو، کار می کنید، مطمئن شوید که آنها به شما تفکیک دقیقی از کمپین سئوی شما ارائه می دهند. این یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از بازگشت سرمایه‌تان است.

سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم. کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است. در مرحله توسعه وب سایت نیاز است که بهترین محتوا را برای کاربران فراهم کنید.

  • بله گوگل از شاخص نرخ پرش در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده نمی‌‌کنه.
  • شما باید با کارکرد موتور جستجو به طور کامل آشنا باشید، تا فرایند و چیستی سئو را به درستی درک کنید.
  • پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود.
  • گوگل ادسنس یک بستر تبلیغات بنری زیرمجموعه گوگل است که به ازای کلیک های صحیح و درست کاربران، از تبلیغ دهنده پورسانت می گیرد.
  • اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد. البته باید بدانید صرفا وجود محتوا در سایت شما به بالا آمدن آن کمک نمیکند و شما باید محتوایی تولید کنید که اصول سئپ د ر آن رعایت شده باشد و خیلی دیگر از نکات بری تولید محتوا را نیز دارا باشد. اگر نمیدانید تولید محتوا چیست و چطور میتوانید یک تولید محتوپا اصولی داشته باشید پیشنهاد ما به مشا این است که حتمکا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید و اصولی برای این حوزه آماده شوید. مهمترین کاری که برای شروع سئو یک سایت باید انجام دهید این است که یک استراتژی سئو داشته باشید و برای کار خود نقشه راه تعیین کنید. شما با این کار میتوانید متوجه شوید که در مرحله باید چه کار هایی انجام دهید و برنامه ریزی داشته باشید. از دیگر انواع سئو که باید برای پیشرفت کسب و کار به آن توجه بیشتری داشت سئو موبایل میباشد.

اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه‌ مورد نظر را از فهرست شدن توسط ربات‌‌های موتورهای جستجو منع کرده‌اید. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است. اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

دانستن این نکات کمک می‌کند خودتان را با صدها مقاله، نکته و کتاب آموزش سئو گیج نکنید. در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می‌کنید، یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. گوگل اعلام کرد که تعداد کاراکترهای توضیحات متا به طور متوسط کمی کمتر شده، اما اینکه گوگل چه تعداد از آن‌ها را نمایش دهد بستگی به محتوای صفحه و توضیحات نوشته شده در متا دیسکریپشن (توضیحات متا) دارد. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می‌شویم مردم با عبارت‌های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت‌های مشابه جستجو می‌کنند.

Static Web Page چیست و چه تفاوتی با Dynamic Web Page دارد؟

اگر این پیش ذهنیت را داشته باشید، محتوا کپی نمیکنید چون، از دید گوگل مطلب دسته اولی ندارید و کپی کار حساب میشوید. سئو کردن سایت یا بلاگ شما، به معنای سئو کردن مطالب، محصولات و خدماتی است که شما آن را انجام میدهید و قصد دارید آنها را به جستجو کنندگان نشان دهید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از 700 نفر فقط 200 نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.

URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد.

با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید. این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی، فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند.

و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید. برای آنکه به موضوعی مسلط شویم، لازم است تا ابتدا درک درستی از آن داشته باشیم. لازمه درک موضوعی به گستردگی On Page Seo دانستن مفاهیم و اصطلاحات رایج در آن است. به همین منظور ما فهرستی از این مفاهیم و اصطلاحات را برایتان تدارک دیده‌ایم. ایندکس‌ها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتور‌های جستجو قادر به جمع آوری آن‌ها از وب سایت‌ها بوده‌اند.