فرآوری چای | OkChay

فرآوری چای | OkChay

به همین دلیل چایدارجیلینگدارای بیشترین عطر وچای سیلاندارای بیشترین رنگ و فایده ی چای چیست کمترین عطر است. در این مرحله حدود ۵۰ درصد از تانن چای از بین می رود و قسمتی هم اکسیده و به مواد معطر افزوده می شوند . هدف این مرحله کاهش رطوبت برگها به میزان ۴۰ درصد و کاهش مقدار کافئین و تانن و کلروفیل و تبدیل نشاسته به قند می باشد. در نواحی سردسیر تر همچون مغولستان و نپال، کره برای تأمین انرژی و کالری بدن به آن افزوده می‌شود. چای کره تبتی شامل نمک سنگی و کره گاو تبتی است، که پس از آن تقریباً همچون ظرف کره‌گیری (خیک)، آن را به شدت هم زده و تکان می‌دهند. طعم این نوشیدنی بیشتر شبیه یک آبگوشت پرملات می‌شود تا چای، و ممکن است افرادی که عادت به نوشیدن آن ندارند با دیده اغماض آن را دارای طعمی مطلوب بیان کنند.

  • یک روش ابتدایی‌ترِ دیگر برای این کار، خشک کردن چای با فن حرارتی است.
  • فروشگاه مرکزی لوبلی واقع در مشهد خیابان احمدآباد حد فاصل خیابان رضا و ملاصدرا در مرداد ماه سال 1399 افتتاح گردید و بعد از گذشت 1 سال فروشگاه اینترنتی به آدرس را راه اندازی نمود تا مشتریان گرامی راحت تر خرید نمایند.
  • در این مرحله محصولات باکیفیت روی صفحاتی که با توری های سیمی با نایلونی یا کنافی پهن می شوند؛ سپس در معرض آفتاب قرار می گیرند تا پژمرده شوند.
  • در مرحله‌ی بعد، اگر فصل تابستان باشد آن را جلوی آفتاب داغ تابستان پهن می‌کنند و در غیر این صورت چای‌ها را داخل ظرفی مناسب ریخته و روی شعله‌ی بسیار ملایم آتش آن‌قدر حرارت می‌دهند که خشک شود.
  • محصولات مشابهی نیز برای چای سرد فوری وجود دارد که به دلیل سهولت مصرف خود نیازی به آب جوش ندارد.

پس از کنترل دقیق کیفیت برگ سبز توسط کارشناسان خبره و با تجربه صورت اتوماسیون به اتاق پلاس برای عمل برگ‌ها در ترافت‌های طولانی که دارای عرض کم، طول زیاد و ارتفاع کمی هستند، انجام می‌گیرد. گرمایی که توسط پنکه‌های مکنده از منبع گرمابه زير ترافت های مشبک و روزانه دار، دمیده می‌شود؛ موجب پلاس آمدن و پژمرده شدن برگ‌ها می‌گردد. این نوع چای بیشتر در کشورهای هندوستان و سریلانکا تولید می‌شود. نحوه تولید آن به این صورت است که ابتدا چای سیاه را دم می‌کنند و پس از عصاره گیری، آن را تغلیظ می‌نمایند و در حرارت کم به صورت پودر درمی‌آورند. مصرف چای فوری خیلی شباهت به مصرف قهوه فوری دارد به همین دلیل مصرف آن در کشورهای اروپای غربی، خصوصاً انگلستان، ایالات‌متحده آمریکا و استرالیا رو به گسترش می‌باشد.

✅گواهینامه های قابل دریافت پس از موفقیت در دوره آموزشی فرآوری و بسته بندی انواع چای:

چای اولانگ از برگ های بالغ شامل جوانه های ۳ تا ۴ برگی تهیه می شود؛ این برگ ها وقتی چیده می شوند که جوانه های انتهایی شاخه بالغ شده و به اندازه نصف برگهای کاملا رشد یافته برسند. این مرحله که به کشتن سبز معروف است، سبب غیرفعال سازی آنزیم های گیاهی شده و به این ترتیب اکسیداسیون انجام نمی شود. آن دسته از چای های سفید که به طور طبیعی رطوبت زدائی می شوند طعم بهتری هم خواهند داشت اما در این صورت مدت زمان بیشتری مورد نیاز خواهد بود. در طول این مرحله برگ ها تقریبا ۵۰ درصد دیگر از رطوبت خود را از دست می دهند. برگها در یک استوانه چوبی چرخانده می شوند و به مدت ۳۰ دقیقه در معرض هوای گرم ۵۵ درجه ای قرار می گیرند؛ چنگال های نیز در داخل استوانه می چرخد تا از به هم چسببیدن برگ ها جلوگیری کند. برگ ها به مدت ۱۰ دقیقه تحت حرارت ۲۸۰ درجه سلسیوس در ظروف آهنی تابه ای شکلی حرارت دهی می شوند.

نکته آسان برای کنترل دستی رطوبت در دستگاه جوجه کشی

با گسترش این روند مصرف این چای در سایر نقاط جهان مخصوصا در آسیا و آفریقا نیز گسترش پیدا کرد. اولین مرحله فرآوری پس از برداشت برگ‌های چای یک مرحله بسیار اساسی است. از آنجایی که برگ های کاملیا سیننسیس روی گیاه ضخیم و مومی شکل هستند، باید نرم یا پژمرده شوند تا برای کاردستی انعطاف پذیر شوند. در سال ۱۷۳۸، سوئن ناگاتانی، چای 煎茶 یا senchai (سنچای) را که شکل تخمیر نشده‌ای از چای سبز بود، توسعه داد.