در بازاریابی جستجو، همیشه فرصت های جدیدی برای کشف و هدف قرار دادن کلمات کلیدی وجود دارد که طیف وسیعی از هدف، رقابت و دشواری را در بر می گیرد.
در این مقاله، تمرکز بر روی آنهایی است که کلمات کلیدی رقابتی پایین تری هستند اما بخش ارزشمندی از کمپین های بازاریابی باقی می مانند.
ابزارها و رویکردهای به اشتراک گذاشته شده منع، کننده مواردی هستند که من معمولاً از آنها استفاده می کنم، اما مانند همیشه، راه های زیادی برای نزدیک شدن به این نوع کارها با کار با ابزارها و فناوری مرتبط وجود دارد.
توجه اصلی من بر روی کشف کلمات کلیدی برای سئو است – با این حال، این رویکردها برای سایر کانال ها و اه، بازاریابی نیز بسیار خوب عمل می کنند.
استفاده از ابزارهای رایگان برای یافتن ایده های کلیدواژه
ابزارهای بیشماری وجود دارد که میتوان از آنها برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کرد، و مهم است که بتوان از آنهایی که رایگان هستند به طور مؤثر استفاده کرد.
اینها عبارتند از کنسول جستجوی گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی، روندها و تجزیه و تحلیل مستقیم SERP.
گزینههای دیگر شامل تعامل با نسخههای رایگان ابزارها و فناوریهایی مانند ChatGPT، سمروش، و قورباغه جیغ.
این ممکن است دستی تر از انتخاب سایر فناوری ها و نرم افزارهای پولی باشد. با این حال، این رویکرد میتواند بینش مفیدی در مورد مجموعه دادههای گستردهتر در دسترس شما باشد و به ،وان وسیلهای برای اصلاح فرآیندها و رویههای منحصربهفرد شما برای تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی باشد.
ابزار رایگان گام به گام
در اینجا یک فرآیند گام به گام وجود دارد که میتواند فرصتهای میوه کمارزش زیادی را به همراه داشته باشد، که با نگاهی به وبسایتهای رقیب شما شروع میشود.
مرحله اول: شناسایی موضوع
برای شروع، نگاهی به دسته بندی های سطح بالا در سه وب سایت رقیب برتر در فضای دیجیتال خود بیندازید.
اگر میخواهید دید کاملتری از محتوای وبسایت داشته باشید، میتو،د این کار را به صورت دستی تکمیل کنید یا با استفاده از نسخه رایگان ScreamingFrog (500 صفحه برتر) سایتها را ب،ید.
میخواهید هر دستهبندی همزمان و موضوعات محتوای سطح اصلی را که در یک یا چند مورد از این سایتهای خارجی وجود دارد که در محتوای شما وجود ندارد، یادداشت کنید.
اگر این به سرعت آشکار نشد، می تو،د از ابزارهایی مانند اهرفس و Semrush برای تکمیل مقایسه محتوا در سطح کلمات کلیدی و محتوا. هر دو نسخه آزمایشی کوچک شده رایگان دارند.
مرحله دوم: ایجاد یک تصویر کامل از فرصت موضوعی
هنگامی که چندین موضوع اولیه دارید که شکاف دارند، می خواهید یک طرح جامع برای سرویس دهی به پوشش محتوا برای کاربر و جستجو ایجاد کنید.
یک گام مفید بعدی، درک خواستهها، نیازها و نقاط درد افراد (مخاطب، که از طریق محتوای خود هدف قرار خواهید داد) در اطراف حوزه موضوع است.
برای انجام این کار، میتو،د اصطلاح(های) موضوع/محصول/خدمات اصلی را به ابزار رایگ، مانند اضافه کنید پاسخ عمومی.
در اینجا نمونهای از این عمل (با استفاده از نسخه رایگان) بر اساس عبارت ورودی «آژانس SEO» آورده شده است.
در زیر میتو،د قطعهای از اطلاعات گستردهتر موجود در نمای «داده» را مشاهده کنید، و همچنین میتو،د ،وجی را روی یک نقشه ذهنی بصریتر تنظیم کنید.
برای درک کاملتر سؤالات معمولی که محتوای جدید شما به طور کامل حل می کند، همه سؤالات، حروف اضافه، مقایسه ها، به علاوه داده های مرتبط را صادر کنید.
همانطور که انتظار دارید، عبارات و سوالات فردی سطوح رقابت پایین و حجم جستجوی کمتری خواهند داشت.
با این حال، موضوع گسترده تر، صدها اصطلاح م،ایی مرتبط را برآورده می کند و فرصت بیشتری برای دستاوردهای مبتنی بر متریک فراهم می کند.
همانطور که داده ها را در موضوعات و موضوعات فرعی گروه بندی می کنید، شروع به ساختن یک نقشه محتوایی از آنچه در حال حاضر وجود ندارد (میوه های بالقوه کم آویزان و کلمات کلیدی کم رقابت مرتبط) از سایت خود در مقایسه با رقبا ایجاد می کنید.
مرحله سوم: بررسی سلامت با هوش مصنوعی (AI)
اگر من این پست را چند ماه زودتر می نوشتم، بعید بود که هوش مصنوعی در آن گنجانده شده بود.
با این حال، سرعتی که هوش مصنوعی با آن – به ویژه در بازاریابی – مورد استقبال قرار میگیرد، باعث میشود که نگوییم نقش مهمی دارد.
در این مورد، پیشنهاد میکنم چارچوب محتوای اصلی را با ChatGPT بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی را حذف نمیکنید.
همچنین اطلاع رس، به مرحله بعدی فرآیند مفید خواهد بود.
برای انجام این کار، به «Open Chat» بروید و روی آن کلیک کنید.
سپس به سادگی درخواست خود را تایپ کرده و مکالمه را شروع می کنید.
در اینجا یک تکه از پاسخ ChatGPT وجود دارد که در مورد همان موضوع ایجاد محتوا (هدف قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت کم) در موضوع “سازمان SEO” باقی مانده است:
از این مرحله، شما بیشتر لیست کلمات کلیدی هدف خود را در کنار چارچوب محتوای خود برای هدف قرار دادن آنها تشکیل می دهید.
برای اطمینان از بررسی این موضوع و ادامه افزایش پوشش موضوعی خود، توصیه میکنم برخی از پرسوجوهای اصلی جستجوی Google را مستقیماً در SERP تکمیل کنید تا ببینید چه تعداد صفحه (یا مجموع شکافهای محتوا) در رتبهبندی محتوا برای هر کلمه کلیدی یا حوزه موضوعی مشخص شده است.
شما می تو،د با رفتن به موتور جستجوی گوگل و تایپ ، اپراتورهای جستجو برای جستجوی محتوای خاص وب سایت خود به این هدف دست یابید.
به ،وان مثال، site:YourWebsiteName “YourTopicTerm” هر صفحه رتبه بندی از دامنه شما که با آن عبارت نمایه شده است را در اختیار شما قرار می دهد.
به ،وان یادآوری، میتو،د همین کار را در هر سایت رقیب به،وان راه دیگری برای یافتن محتوای مرتبط در هر موضوعی انجام دهید، و احتمالاً کلمات کلیدی رقابتی کمتر مرتبط با موضوع مورد نظر را نیز مشاهده کنید. شما به سادگی دامنه را به site:YourCompe،orWebsiteName “YourTopicTerm”.
شما می تو،د این را فقط برای کلمات کلیدی مورد استفاده در URL ها خاص تر کنید.
این می تواند برای محدود ، حجم نتایج به صفحاتی مفید باشد که مستقیماً به کل موضوع مرتبط هستند نه اینکه فقط به طور گذرا به آنها ارجاع داده شود.
فقط اپراتور جستجو را به تغییر دهید site:YourWebsiteName inurl:YourTopicTerm. و دوباره، می تو،د این کار را برای سایت های رقیب خارجی نیز تکرار کنید.
اگر به جستجوی طول، مدت نگاه می کنید، می تو،د از عملگر جستجوی «allinurl» استفاده کنید.
توجه داشته باشید: همچنین می تو،د از این اپراتورهای جستجو بدون مجموعه دامنه به ،وان پیشوند استفاده کنید. این به شما تمام محتوای مرتبط را می دهد (نه فقط محتوایی که در سایت شما یا یک سایت خارجی مشخص قرار دارد) که دارای رتبه بندی است و مختص اصطلاح/کلمه کلیدی مورد استفاده است.
مثلا، ‘allinurl:موضوع کلیدواژهو با اضافه شدن دامنه، این خواهد بود site:YourCompe،orWebsiteName “allinurl:YourTopicTerm”.
اپراتورهای جستجوی بسیار بیشتری وجود دارند که می تو،د از آنها استفاده کنید، اما موارد بالا نقطه شروع مفیدی خواهند بود.
مرحله چهارم: همپوش، دادههای متریک برای اولویتبندی عبارات کلیدی تمرکز
شما می تو،د به سادگی با کپی/پیست ، عبارات اصلی در Google Keyword Planner به این هدف برسید.
این اطلاعات متریک مرتبط مانند هزینه به ازای هر کلیک، رقابت، حجم جستجو و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.
میتو،د این دادهها را صادر کنید تا هر حوزه موضوعی تمام دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی عبارات هدف را در اه، کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت داشته باشد.
این مبتنی بر ،یبی از دادهها خواهد بود، از جمله اینکه گروه اصطلاحات چقدر رقابتی است برای موضوع داده شده، هزینه متوسط هر کلیک بر روی آن موضوع چقدر گران است، بهعلاوه اینکه فرصت در مقابل چالش برای اجرا چقدر است.
در این مرحله، شما دادههایی برای اطلاعرس، محتوای جدید برای ایجاد بر اساس آنچه رقبای برتر شما در حال حاضر برای آن حضور داشتهاند، آنچه سایت شما از دست داده است، بهعلاوه محتوای رتبهبندی گستردهتر در عبارات، موضوعات و موضوعات فرعی خاص خواهید داشت.
شما همچنین تمام معیارهای مورد نیاز برای اولویت بندی و ساخت محتوای مرتبط برای هدف قرار دادن این موضوعات را خواهید داشت.
شناسایی روندهای نوظهور برای میوه های کم آویزان
ش،ت روندها یک راه فوق العاده برای هدف قرار دادن خواسته های جستجوی جدید قبل از اینکه آنها به طور فزاینده رقابتی شوند.
ما در مثال قبلی به مقدار کمی به این موضوع نگاه کردیم. با این حال، نگاه ، به این تاکتیک با استفاده از Google Trends مفید است.
Google Trends یک روش مفید برای شناسایی سریع تغییرات در سطوح علاقه و روندهای جدید و نوظهور است.
سطوح پایین روند فعلی اغلب با رقابت کمتر مرتبط است.
به این ترتیب، قرار دادن تمام داراییهای محتوا و بهینهسازی و زمانهای روند پایینتر میتواند شما را برای زم، که تقاضا و رقابت افزایش مییابد، موقعیت من،ی داشته باشد.
همین امر در مورد روندهای جدید و در حال توسعه نیز صادق است.
در زیر میتو،د کاهش علاقه جستجو را که قبل از دورههای با علاقه بالا است، ببینید. این بر اساس موضوع جستجوی «بهروزرس،های Google» است.
با به حدا،ر رساندن سود در طول بهره کمتر، می تو،د از زم، که روندهای فصلی یا صنعتی پس از آن رشد می کنند، سود ببرید.
بر اساس همان موضوع و ابزار، میتو،د گرایشهای جدیدی را برای هدفیابی مشاهده کنید – برای مثال، بهروزرس،های الگوریتم Google، بهروزرس،های tfl و موارد دیگر.
همچنین میتو،د درصد رشد را مشاهده کنید و سپس به ابزارهای دیگر مانند Google Keyword Planner نگاه کنید تا ببینید حجم این شرایط بهعلاوه تطابق گستردهتر، عبارتهای مرتبط چقدر است.
بیشتر به گفتگو فکر کنید
اکنون بیش از چهار سال است که جستجوی گفتاری و صوتی از نظر تأثیر جستجو، فرصتها و ارزش تجاری تجاری افزایش یافته است.
افراد به دنبال تجربه آفلاین به صورت آنلاین هستند و روزانه از دستگاه های دارای قابلیت صوتی استفاده می کنند (به بلند،ای خانگی فکر کنید، جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه و غیره).
نکته مهم در مورد جستجوی صوتی و مبتنی بر مکالمه این است که ا،ریت قریب به اتفاق عبارات رشتههای 5 تا 10 کلمهای هستند و احتمالاً سطوح رقابت کمتری را به همراه خواهند داشت.
بیشتر محتوای وبسایت موجود شما برای ،یب بهروزرس،های مکالمه و ساختن به زبان طبیعیتر عالی است.
اغلب میتو،د با افزودن بخشهای پرسشهای متداول به محتوای خود، از جمله تنوع بیشتر اصطلاحات، و به طور کلی محتوای خود را متمرکزتر بر انسانسازی کنید.
برای شناسایی این فرصتها، میتو،د جستجوهای دستی در Google را کامل کنید و به جستجوی پیشبینیکننده، نتایج غنی مانند Google Answers و جستجوی مرتبط، همه در مورد «بهروزرس، محتوای مفید Google» نگاه کنید.
نمونه های جستجوی مرتبط از موضوعات فرعی برای کاوش:
مثال جستجوی پیشبینیکننده برای هدف جستجوی مرتبط:
به ،وان گام بعدی، میتو،د این موضوعات و اصطلاحات را به Google Keyword Planner اضافه کنید و سپس دادههای مربوط به CPC، رقابت و موارد دیگر را وارد کنید تا فقط آن عباراتی را که در سطوح رقابتی پایینتر گروهبندی شدهاند، هدف قرار دهید.
خلاصه
در این پست، نحوه یافتن کلمات کلیدی کم رقابت را به روش های مختلف بررسی کرده ایم.
ابتدا، با شناسایی شکافهای محتوا در مقابل رقبای برتر با استفاده از ابزارها و فناوری رایگان، بنابراین میتو،د راههای جدیدی را برای هدف قرار دادن میوههای کمرنگ به روشهای تکرارپذیر کشف کنید.
در مرحله بعد، ما به فرآیند استفاده از دادههای روندها برای کشف روندهای جدید و نوظهور و همچنین بهرهگیری از کاهش بهره کمتر برای حضور مجدد در زمان افزایش تقاضا پرداختیم.
در نهایت، تمرکز بر روی رویکرد محاورهای بیشتر به محتوا و بازاریابی شما متمرکز شد.
با افزودن این ،صر انس، میتو،د در زمینههای رقابت کلمات کلیدی پایینتر موفق شوید و همچنین به نیاز مردم برای تسهیل سفر آنلاین آفلاین خدمات دهید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: TippaPatt/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/،w-to-find-low-compe،ion-keywords/481068/