همه چیز درمورد محتوای سئو شده و اصول کلیدی سئو محتوا در 6 گام

یک محتوای سئو شده ویژگی‌هایی دارد که در زیر آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. برای مشاهده نقش راه یادگیری سئو پیشنهاد می کنیم صفحه آموزش نوشتن محتوای سئو شده را مطالعه کنید. جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است. سئو محتوا یا SEO Content اصطلاحی است که برای محتوای سئو شده به کار می‎رود. محتوای سئو شده، محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو مانند گوگل و با استفاده از یک کلمه کلیدی نوشته می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نوشتن محتوا حتما کلمه ی کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید و از آن در عنوان ها و تگ ها و توضیحات استفاده نمایید .

  • اما علاوه برآن، باید بفهميد كه آیا اصلاً وبسايت شما قابلیت و توانايى رقابت در آن کلمه را دارد یا نه.
  • البته قرار نیست تنها برای موتورهای جستجو محتوا تولید شود.
  • اما در اينجا ميخواهم به تکنیک های بیشتری اشاره کنم که ممکن است تا به حال به آنها توجه نکرده باشید.
  • برای مثال در همین محتوا کلمه «سئو محتوا» به عنوان کلمه کلیدی تعیین شده و کلّیت محتوا بر محور همین کلمه و ماهیت آن پیاده‌سازی می‌شود.
  • در حالی که موتورهای جستجو نیز از این صفحه بازدید می کنند و پوشش خزیدن خوبی از صفحات سایت شما دریافت می کنند، اما این صفحات عمدتاً بازدیدکنندگان انسانی را هدف قرار می دهند.
  • ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که تبلیغ نویسی به چه کار شما می آید. چرا؟ به دلیل اینکه شما اگر تبلیغ نویسی را بلد نباشید نمیتوانید مخاطب را به خرید محصولاتتان در سایت، استفاده از خدماتتان و غیره ترغیب کنید. این اشتباهات به سئو محتوا ضربه می‌زند و باعث میشود اثربخشی لازم را نداشته باشد. بسیار مهم است که متن شما خوانای داشته باشد، اصول نگارشی در آن رعایت شود و جملات واضح نوشته شده باشند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آن‌ها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد می‌شود. یعنی به همه سوألات و نیازهای مخاطب پاسخ داده و در عین حال به سمت زیاده‌گویی و حشو حرکت کند.

عنوان اصلی اولین بخشی از محتوای ما است که کاربر بعد از وارد شدن به سایت می‌بیند. بهتر است که عنوان اصلی را جذاب بنویسیم تا کاربر با آن ارتباط برقرار کند. ما باید حس کنجکاوی کاربر نسبت به محتوا را برانگیخته کنیم؛ برای این کار می‌توانیم از اعداد و همچنین عباراتی مانند «چطور»، «چرا» و «چیست» در عنوان‌های خودمان استفاده کنیم. این مثال به خوبی نشان می‌دهد که طیف مخاطب مشابه نیاز به اطلاعات مفید، تخصصی و در عین حال خلاصه دارند. لحن محتوا نیز باید تا حدودی رسمی نوشته شود و از آوردن توضیحات اضافی خودداری شود.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره سئو محتوا سایت” لغو پاسخ

حتی موتور های جستجو هم به سختی می‌توانند محتوای سایت را رمز گشایی کنند زیرا برخی از المان هایی که به نظر ما انسان ها خیلی واضح می‌آیند، برای ربات های جستجوگر بی معنی هستند. این همان نقطه ای است که داده ساختار یافته اهمیت پیدا می کند. داده های ساختار یافته اطلاعات افزوده ای هستند که شما در کنار یک وب سایت و توضیحات متای آن می‌بینید.

لانگ تیل کیورد (Long Tail Keyword) یا کلمه کلیدی دم دراز چیست؟

یک هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو می گوید که موضوع یک صفحه خاص درباره چیست. المان را در المان سند HTML قرار دهید و متن عنوان منحصر به فردی را برای هر صفحه در سایت خود ایجاد کنید. گوگل سرچ کنسول ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند محتوای خود را به Google ارسال کنید و بر عملکرد خود در جستجوی Google نظارت کنید.

چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ناخوشایند است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی چند مرحله‌ای است که باید برای تهیه لیست کلمات و عباراتی که برای شما مهم است انجام شود. این لیست در واقع شامل کلماتی است که کسب رتبه در آنها در گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش فروش سایت شما خواهد شد. محتوا همچنان یکی از قوی‍ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در صفحات جستجو است.

همینطور باید عبارات مشابه به مفهوم اصلی که به آن ها LSI می گویند را هم پیدا کنیم. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. البته یادتان باشد وقتی محصولات این دسته‌ زیاد شد، حتما تگ نوایندکس را بردارید و صفحه دسته‌بندی محصول را روی یک کلمه کلیدی هدف‌گذاری کنید.

برخی از این مزایا شامل بهبود SEO ، بیشتر دیده شدن ، نرخ تبدیل بیشتر ، افزایش شهرت یک شرکت به عنوان یک رهبر فکر بازار است. طول محتوا یکی ازفاکتور های تعیین کننده موفقیت در سئو است. پاسخ دقیقی برای طولانی بودن محتوا به عنوان یک مزیت برای سئو وجود ندارد ، اما باید به تمام سوالات مربوط به کاربر در مورد درخواست جستجوی خاص پاسخ دهد. با محتوای طولانی تر ، مطمئناً شانس بیشتری دارید که همه سوالات را پوشش دهید. نکته اصلی دقیقاً در شناسایی درست این کلید واژه­‌ها، عبارت­‌های کلیدی و… قبل از این که اقدام به نوشتن محتوای سئو شده کنید، اطمینان حاصل کنید که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام داده‌اید.

به این فکر کنید که متن محتوا مفید باشد و به آن سوالی که مخاطب با آن به پست شما رسیده است پاسخ دهد. بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است. دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو دسته بندی کنید. دسته بندی ها برای تقسیم محتوای شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ استفاده می شود. از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ شخصی مورد بحث قرار می گیرند.