امروز، دادگاه عالی به بحث در مورد گونزالس علیه گوگل، پرونده ای که شامل بخش 230 است، رسیدگی کرد.
نتیجه این پرونده می تواند به طور بالقوه اینترنت را تغییر دهد.
چرا؟
بخش 230 یک قانون فدرال است که می گوید پلتفرم های فناوری در قبال پست های کاربران خود مسئولیتی ندارند.
گونزالس v. گوگل موردی است که در آن خانواده یک مرد کشته شده در حمله داعش از گوگل شکایت کرده اند.
خانواده گونزالس استدلال می کنند که گوگل مسئول تبلیغ محتوای داعش از طریق الگوریتم های خود است.
اگر دادگاه به نفع خانواده گونزالس رای دهد، میتواند سابقهای ایجاد کند که شرکتهای فناوری را در قبال محتوایی که توسط الگوریتمهایشان تبلیغ میشود، مسئول میسازد.
شرکتهای فناوری باید بیشتر روی تعدیل محتوا سرمایهگذاری کنند و الگوریتمهای جدیدی را برای شناسایی و حذف محتوای مضر ایجاد کنند که به طور بالقوه آزادی بیان و بیان را محدود میکند.
از سوی دیگر، اگر دادگاه به نفع Google رای دهد، میتواند بند 230 را مجدداً تأیید کند و تضمین کند که شرکتهای فناوری همچنان از حمایت گسترده در برابر مسئولیت برخوردار هستند.
برخی از کارشناسان نگرانند که دادگاه به خوبی برای صدور حکم در این زمینه مجهز نیست، زیرا از نظر تاریخی در مق، با فناوری جدید عالی نبوده است.
النا کاگان، قاضی دادگاه عالی، امروز اظهار داشت که آنها “نه کارشناس بزرگ اینترنت” نیستند.
“ما یک دادگاه هستیم. ما واقعاً در مورد این چیزها نمی د،م. اینها 9 کارشناس بزرگ در اینترنت نیستند.”
– النا کاگان قاضی دیوان عالی در پرونده گونزالس علیه گوگل.
این خوبه 🔥
pic.twitter.com/6y5kKEfzsV ht @HowardMortman– ال، کانترویتز (@Kantrowitz) 21 فوریه 2023
در تابستان امسال تصمیم گیری خواهد شد. در اینجا چیزی است که ما از بحث های آغازین امروز آموختیم.
گونزالس در برابر گوگل: استدلال شفاهی
قضات دادگاه عالی از بحث آغازین امروز، نگران عواقب ناخواسته اجازه شکایت از وب سایت ها برای توصیه محتوای کاربر هستند.
از وکلای م،ع احزاب مختلف سؤالاتی در مورد نحوه محافظت از محتوای بی ضرر و در عین حال پاسخگویی به توصیه های محتوای مضر پرسیده شد.
علاوه بر این، قضات در مورد تأثیر چنین تصمیمی بر روی کاربران فردی یوتیوب، توییتر و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نگران هستند.
نگر،ها این است که محدود ، بخش 230 میتواند منجر به موجی از شکایتها علیه وبسایتهایی شود که ادعا میکنند نقض قو،ن ضد انحصار، تبعیض، افترا، و ایجاد ناراحتی عاطفی هستند.
در دفاع از گوگل
لیزا بلات، وکیل م،ع گوگل در این مورد، استدلال میکند که شرکتهای فناوری در قبال آنچه الگوریتمهایشان تبلیغ میکنند، مسئولیتی ندارند، زیرا مسئولیتی در قبال انتخابها و منافع کاربران خود ندارند.
الگوریتمها به گونهای طراحی شدهاند که محتوا را بر اساس آنچه که کاربران به دیدن آن ابراز علاقه کردهاند نشان دهند، نه برای تبلیغ محتوای مضر یا غیرقانونی.
گوگل و سایر شرکت های فناوری محتوا تولید نمی کنند یا پست های کاربران را کنترل نمی کنند. آنها بستری را برای کاربران فراهم می کنند تا افکار، ایده ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
مسئول نگه داشتن شرکتهای فناوری برای محتوایی که توسط الگوریتمهایشان تبلیغ میشود، بر آزادی بیان و بیان تأثیر وحشتناکی خواهد داشت.
این امر شرکتهای فناوری را مجبور میکند تا در تعدیل محتوای تهاجمیتر شرکت کنند و به طور بالقوه جریان آزاد ایدهها و اطلاعات آنلاین را محدود میکند.
این می تواند نوآوری و خلاقیت را خفه کند و جوهر اینترنت را به ،وان فضای باز برای ارتباطات و همکاری تضعیف کند.
بخش 230 قانون نجابت ارتباطات برای محافظت از شرکت های فناوری در برابر این مسئولیت طراحی شده است.
اهمیت بیان آزاد و عدم امکان نظارت بر محتوای پست شده توسط میلیون ها کاربر را تشخیص می دهد.
وکیل گوگل استدلال می کند که دادگاه ها باید به این سابقه احترام بگذارند و قو،ن جدیدی ایجاد نکنند که می تواند عواقب گسترده ای برای آینده اینترنت داشته باشد.
استدلال علیه گوگل
اریک اشناپر، نماینده شاکیان در این پرونده، استدلال میکند که گوگل و سایر شرکتهای فناوری باید مسئول شناخته شوند زیرا میتوانند بر آنچه کاربران در پلتفرمهای خود میبینند تأثیر بگذارند.
الگوریتم ها خنثی یا عینی نیستند. آنها طراحی شده اند تا تعامل را به حدا،ر برسانند و کاربران را در پلتفرم نگه دارند، اغلب با تبلیغ محتوای هیجان انگیز یا بحث برانگیز.
می توان ادعا کرد که گوگل و سایر شرکت های فناوری مسئول جلوگیری از انتشار محتوای مضر هستند.
زم، که آنها اقدام من،ی انجام ندهند، می توانند به ،وان شریک در انتشار محتوا تلقی شوند که می تواند عواقب جدی داشته باشد.
اجازه دادن به شرکتهای فناوری برای اجتناب از مسئولیت محتوایی که توسط الگوریتمهایشان تبلیغ میشود، میتواند آنها را تشویق کند که سود را بر امنیت عمومی ترجیح دهند.
منتقدان بخش 230 پیشنهاد می کنند که دیوان عالی نباید آن را به گونه ای تفسیر کند که به شرکت های فناوری اجازه دهد از مسئولیت خود فرار کنند.
تحلیل حقوقی متخصص: چه اتفاقی قرار است بیفتد؟
با مجله موتور جستجو تماس گرفت د،ل A. لیون، استاد و معاون امور آکادمیک دانشکده حقوق کالج بوستون، به دلیل نظر حقوقی خود در مورد بحث های آغازین امروز.
اولین چیزی که لیون به آن اشاره می کند این است که درخواست کنندگان برای ارائه یک استدلال واضح و مختصر علیه گوگل تلاش ،د:
«احساس من این است که درخواستکنندگان روز خوبی در بحث نداشتند. به نظر می رسید که آنها در تلاش برای توضیح دقیق استدلال خود هستند – که جای تعجب ندارد، زیرا استدلال آنها بارها در طول این دعوا تغییر کرده است. سطرهای متعدد سؤالات نشان میدهد که قضات در تلاش هستند تا مرز بین گفتار کاربر و سخنر، خود پلتفرم را تعیین کنند. درخواستکنندگان واقعاً به این سؤال پاسخ ندادند، و پاسخ وکیل کل (که بخش 230 نباید هر زم، که پلتفرم توصیهای ارائه میکند اعمال شود) هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاست مشکلساز است.»
لیون خاطرنشان می کند که قاضی کلارنس توماس، م،ع محدود ، دامنه بخش 230، به ویژه خصمانه بود:
من از اینکه قاضی توماس چقدر خصمانه به نظر می رسد نسبت به استدلال های گونزالس تعجب کرده بودم. از سال 2019، او بلندترین صدای دادگاه برای رسیدگی به پرونده بخش 230 برای محدود ، دامنه قانون بوده است. اما به نظر میرسید که او امروز نمیتواند استدلالهای خواهانها را بپذیرد. از سوی دیگر، قاضی براون ،ون من را شگفت زده کرد که چقدر تهاجمی پس از قانون پیش رفت. او تا کنون سکوت کرده است، اما به نظر میرسد که امروز بیشترین همدردی با درخواستکنندگان را دارد.»
لیون معتقد است محتمل ترین مسیر پیش رو این است که دادگاه عالی بازیگران را علیه گوگل ا،اج کند:
«قاضی بارت آنچه را که من گمان میکنم محتملترین مسیر پیش رو است، پیشنهاد کرد. اگر توییتر برنده پرونده همراهی شود که فردا بحث می شود، به این م،ی است که میزب،/توصیه محتوای داعش نقض قانون ضد تروریسم نیست. از آنجایی که گونزالس بر اساس همان ادعا شکایت کرد، این بدان م،است که دادگاه می تواند پرونده گونزالس را به ،وان محرمانه رد کند – زیرا خواه Google توسط بخش 230 محافظت شود یا خیر، گونزالس در هر صورت ضرر می کند. مدتی است که فکر میکنم این یک نتیجه محتمل است، و با توجه به عملکرد ضعیف گونزالس امروز، این احتمال بیشتر است.
لیون ادامه میدهد که هنوز خیلی زود است که آن را بخو،م:
با این حال، پیش بینی نتیجه یک پرونده تنها بر اساس استدلال شفاهی غیرعاقلانه است. همچنان ممکن است گوگل ببازد، و حتی برنده شدن بر اساس مزیت ها، بسته به اینکه دادگاه نظر را چقدر محدود بنویسد، خطراتی دارد. ممکن است تصمیم دادگاه روشی را تغییر دهد که پلتفرمها محتوا را به کاربران توصیه میکنند – نه فقط شرکتهای رسانههای اجتماعی مانند یوتیوب و فیسبوک، بلکه شرکتهایی مانند TripAdvisor، Yelp یا eBay. چقدر به نحوه نگارش نظر دادگاه بستگی دارد و برای پیشبینی آن خیلی زود است.»
بحث شفاهی سه ساعته را می توان به طور کامل در این سایت شنید یوتیوب.
تصویر ویژه: No-Mad/Shutterstock
window.addEventListener( 'load2', function() { console.log('load_fin');
if( sopp != 'yes' && !window.ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'tech-giants-on-trial-why-gonza،-v-google-matters', content_category: 'news seo' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/tech-giants-on-trial-why-gonza،-v-google-matters/480500/