مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، اخیراً برنامههایی را برای گنجاندن هوش مصنوعی محاورهای (AI) در موتور جستجوی اصلی این غول فناوری فاش کرده است.
این اعلامیه که طی مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام شد، به رقابت فزاینده چت رباتهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و سایر فشارهای تجاری پاسخ میدهد.
ریسک های مالی یکپارچه سازی هوش مصنوعی
رقابت برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات مصرفی از زمان انتشار عمومی ChatGPT توسط OpenAI، یک استارت آپ تحت حمایت مایکروسافت، تشدید شده است.
مایکروسافت قبلاً فناوری ChatGPT مانند را در موتور جستجوی خود بینگ ادغام کرده است که چالشی برای ،ب و کار اصلی گوگل است.
کاربران بینگ اکنون می توانند با مدل زب، که استفاده را افزایش داده است، در مکالمات گسترده شرکت کنند.
این یک مشکل برای گوگل است، زیرا تبلیغات جستجو منبع اصلی درآمد آن است که سال گذشته 162 میلیارد دلار درآمد داشت.
مایکروسافت به ازای هر درصدی که در بازار جستجو به دست میآورد، 2 میلیارد دلار درآمد اضافی را انتظار دارد.
گوگل در مورد استفاده از چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی به دلیل نگر، در مورد دقت آنها محتاط بوده است.
پیچای فاش کرد که گوگل به اصلاح ربات چت مستقل Bard خود با مدل های جدید هوش مصنوعی ادامه خواهد داد و همچنان در جستجوی بازار من، است.
ایجاد تعادل در توسعه هوش مصنوعی با مدیریت هزینه
توسعه فناوری هوش مصنوعی به قدرت مح،اتی عظیمی برای پردازش مح،ات برای مکالمات شبیه انسان نیاز دارد.
پیچای اذعان کرد که گوگل باید با استفاده از منابع برای کار هوش مصنوعی و مدیریت هزینه ها تعادل برقرار کند.
برای مدیریت هزینهها، Google Brain و DeepMind، واحدهای اولیه هوش مصنوعی این شرکت، در تلاشها برای ایجاد الگوریتمهای بزرگ همکاری نزدیکتری خواهند داشت.
گوگل، مانند مایکروسافت، امیدوار است سرمایه گذاری خود را در مدل های هوش مصنوعی برای برنده شدن در یک تجارت گسترده تر اعمال کند.
به تازگی، گوگل دسترسی به مدل زبان مسیرهای خود را برای توسعه دهندگان در سرویس مح،ات ابری خود باز کرده است.
پیچای پیشبینی میکند که مدلهای کوچکتر هوش مصنوعی به طور فزایندهای مفید خواهند بود و به شرکتها این امکان را میدهند تا خودشان طراحی کنند یا به کاربران اجازه دهند الگوریتمهایی را روی دستگاههای شخصی اجرا کنند.
به طور خلاصه
تصمیم گوگل برای گنجاندن هوش مصنوعی محاوره ای در موتور جستجوی خود نشان دهنده تغییر قابل توجهی در صنعت است.
گوگل در رقابت با مایکروسافت در حال تکامل است تا همچنان در بازار جستجو پیشتاز باشد.
این اقدام ممکن است بر تعاملات کاربر با موتورهای جستجو تأثیر بگذارد و آینده سئو و بازاریابی دیجیتال را شکل دهد.
منبع: رو،مه وال استریت
تصویر ویژه: زیر آسمان/Shutterstock
window.addEventListener( 'load2', function() { console.log('load_fin');
if( sopp != 'yes' && !window.ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-plans-to-integrate-conversational-ai-into-search-engine', content_category: 'news seo' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-plans-to-integrate-conversational-ai-into-search-engine/484223/