مراقب باش گوگل یک بازیکن جدید در صحنه موتور جستجو وجود دارد.
مطمئناً قبلاً این را شنیده اید، اما این بار جدی است.
ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer) یک مدل یادگیری بزرگ با تمرکز بر زبان است.
با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و مقادیر انبوه داده، میتواند با کاربران به شیوهای مکالمه تعامل کند، به سؤالات بعدی پاسخ دهد، اشتباهات را تصدیق کند، درخواستهای نامن، را رد کند و حتی موقعیتهای نادرست را به چالش بکشد.
در حالی که این OpenAIربات چت توسعهیافته رقیب مستقیم گوگل نیست، فی نفسه در حال تغییر روش جستجوها است. و این به طور چشمگیری شکل بهینه سازی موتور جستجو را تغییر می دهد.
در این مقاله، ما به این فناوری نگاه میکنیم و روشهای نوآورانهای را که بهینهسازهای موتورهای جستجوی آیندهنگر در حال حاضر از آن برای انجام نقشهای خود استفاده میکنند، مورد بحث قرار میدهیم.
با ChatGPT چه کاری می تو،د انجام دهید؟
ما تازه شروع به استفاده از پتانسیل استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سئو و بازاریابی کردهایم.
ChatGPT میتواند در بحثها شرکت کند و به سؤالات به شیوهای بسیار نزدیک به انسان پاسخ دهد.
می تواند مقاله، داستان تخیلی، شعر، و حتی نسخه تبلیغاتی بنویسد – که برای اینکه نویسندگان حرفه ای مانند من کمی نگران شوند کافی است.
می توان از آن برای ایجاد محتوا با دقت کافی که و، آموزش شهر نیویورک دارد استفاده کرد قبلاً استفاده از آن را ممنوع کرده است در میان ترس از تقلب
اما بیشتر از محتوا، ChatGPT به اندازه کافی هوشمند است که برای نوشتن توضیحات متا یا کد اشکال زدایی استفاده می شود. در حال حاضر، استفاده از آن برای کدنویسی یک فرآیند فنی طول، است، اما به نظر می رسد با خیال راحت فرض کنیم که با بزرگتر شدن مدل یادگیری، بسیار آسان تر می شود.
همچنین میتوان از آن به ،وان دستیار جستجو استفاده کرد و پاسخهایی را به پرسشها در قالبهای واضح و مختصر ارائه کرد تا کاربران را از ،یب چندین صفحه وب برای یافتن پاسخ سؤالات خود نجات دهد.
برای مثال، اگر بهجای دستهبندی چندین صفحه وبلاگ و مرور یک داستان طول، درباره نحوه تهیه این غذا برای وینستون چرچیل توسط مادربزرگ وبلاگنویس، بهدنبال دستور پخت گوشت ولینگتون هستید، ChatGPT لیستی از مواد تشکیل دهنده و مواد اولیه را در اختیار شما قرار میدهد. مراحل آماده سازی
به ،وان یک متخصص سئو، این ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد.
اما پذیرش فناوری هوش مصنوعی به جای نگر، در مورد آن می تواند حرکت خوبی باشد.
راه های زیادی وجود دارد که می تو،د از آن برای ساده سازی کار خود و کارآمدتر ، کارهای اضافی یا تکراری استفاده کنید.
بیایید ببینیم که چگونه متخصصان سئو پیشرفته در حال حاضر از ChatGPT استفاده می کنند.
روش هایی که طرفداران سئو قبلاً ChatGPT را به کار می گیرند
1. ایجاد محتوا
ایجاد محتوا می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر نویسنده ماهر (و متواضع) مانند من در کارکنان نداشته باشید.
آیا ChatGPT می تواند این کار را برای شما انجام دهد؟ خوب، آن را می توان، اما احتمالا باید از استفاده از آن برای نوشتن صفحات وب و پست های وبلاگ خودداری کنید.
در سال 2022، جان مو،، وکیل جستجوی گوگل، بدون تردید گفت که موتور جستجو محتوای ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی را به ،وان هر،مه مشاهده می کند، که نقض دستورالعمل های شرکت است.
در حال حاضر، الگوریتم های گوگل می توانند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را شناسایی و جریمه کنند، حتی آن چیزی که از الگوریتم های ضد تشخیص استفاده می کند.
هنگام کار با هوش مصنوعی همیشه باید از نظارت انس، استفاده کنید.
با این حال، همه می توانند با خیال راحت از ChatGPT برای ایجاد محتوا برای پست های رسانه های اجتماعی، پست های ایمیل، کپی صفحه فرود برای PPC یا حتی کپی تبلیغات استفاده کنند. همچنین می تواند یک ابزار طوفان فکری عالی باشد.
از ChatGPT پرسیدم، “سئو چیست؟”
در پاسخ، سه پاراگراف به خوبی نوشته شده دریافت کردم که نمای کلی از بهینه سازی موتور جستجو را ارائه می دهد.
تا زم، که مراقب باشید، ChatGPT می تواند به ساده سازی بسیاری از وظایف محتوای اضافی مانند تغییرات تبلیغاتی کمک کند، اما شما باید همیشه هر محتوای تولید شده را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است حاوی نادرستی باشد.
2. کلید واژه تحقیق و تجزیه و تحلیل
بسیار خوب، بنابراین شما حاضر نیستید جریمه های گرفتار شدن با استفاده از ChatGPT برای ایجاد محتوا را به خطر بیندازید. این بدان م،ا نیست که نمی تو،د از قدرت آن به ،وان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
ChatGPT تحقیقات کلمات کلیدی را عملاً بدون دردسر می کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که ربات چت را باز کنید و تعدادی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و موارد مرتبط را بخواهید. ChatGPT لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس درک خود از نتایج جستجو ایجاد می کند.
برای آزمایش این عملکرد، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با ارائهدهنده نرمافزار بانکی را جستجو کردم.
مدت کوتاهی بعد، ربات چت فهرستی از کلمات کلیدی و عباراتی را به من ارائه کرد که ممکن بود از طریق تحقیقات سنتی کلمات کلیدی به آنها دست پیدا کنم.
همچنین می تو،د از آن برای تعیین رقابت برای کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید.
برای مثال سطح بالا، از آن خواستم تا تعیین کند که آیا رتبه بندی برای «بسکتبال» یا «تور ریسمان» آسان تر است. ما از قبل پاسخ را می د،م، اما دیدن این که چت بات آن را تقویت می کند، خوب بود.
3. توسعه استراتژی محتوا
باشه، اعتراف می کنم، این یکی ذهنم را به هم ریخت. اگر این توییت جو اسپایزر را ندیده بودم، حتی به آن فکر نمی کردم:
6/ استراتژی بازاریابی محتوای خود را مشخص کنید
به ،وان مثال،
من از Chatbot برای یک استراتژی محتوای AI SaaS خواسته ام.
این نسبتاً اساسی است،
اما میتو،د از Chat بخواهید که هر نقطه را تا زم، که نقشه راه دقیقی بدست آورید، تعمیم دهد. pic.twitter.com/QxcvKNHJNK— جو اسپایزر ⚡️ (@jspeiser) 2 ژانویه 2023
درست است. می تو،د از ChatGPT بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما ترسیم کند.
در حالی که برنامههای ریز را برمیگرداند (اگرچه احتمالاً میتو،د آنها را درخواست کنید)، مجموعهای از تاکتیکهای سطح بالایی را برای محتوای مرتبط با یک زمینه مشخص ارائه میکند.
یکی از نکاتی که در مورد استفاده از استراتژی محتوای ایجاد شده توسط چت بات به ذهن متبادر می شود این است که نزدیک ترین رقبای شما ممکن است همین کار را انجام دهند. بنابراین، همه شما پست های وبلاگ تقریباً ی،، در مورد “مزایای هوش مصنوعی”، “چگونه AI SaaS می تواند کارایی را بهبود بخشد” و غیره ایجاد می کنید.
4. درک بهتر از هدف جستجو
برای من، این تنها جالبترین پتانسیل مرتبط با SEO است که توسط ChatGPT ارائه شده است – توانایی آن در بررسی جستجوی جستجو و نگاه ، فراتر از کلمات به هدف جستجو.
بله، گوگل سعی می کند این کار را انجام دهد، و بله، در طول عمر موتور جستجو به طرز چشمگیری بهبود یافته است – اما به نقل از توییت کایران فلانگان، «گوگل درخواست شما را می گیرد و سعی می کند به آن پاسخ دهد. ChatGPT درخواست شما را می گیرد و اغلب آن را بهبود می بخشد.”
4/ ارزش افزوده:
در چند نمونه، ChatGPT نکات بیشتری را ارائه می دهد که جستجوگر در نظر نگرفته بود
گوگل درخواست شما را می گیرد و سعی می کند به آن پاسخ دهد
ChatGPT درخواست شما را می گیرد و اغلب آن را بهبود می بخشد
مثال عالی از مطالعه عالی انجام شده توسط @HelloSurgeAI pic.twitter.com/ZeDJGWP2VR
— کایران فلانگان 🤘 (@search،t) 3 ژانویه 2023
در حالی که نسخه بتا این چت بات هنوز به اینترنت وصل نشده است، به نظر می رسد که توانایی یادگیری ChatGPT به آن اجازه می دهد تا درک بیشتری از آنچه هر جستجو به دنبال آن است ایجاد کند، حتی گاهی اوقات اطلاعاتی را ارائه می دهد که جستجوگر نمی دانسته است. آنها به دنبال آن بودند.
به ،وان یک متخصص سئو، نیازی نیست که به شما گفته شود که با شکل دادن به محتوای خود برای پاسخ بهتر به یک سوال، در رتبه بندی بهتر خواهید بود. ChatGPT می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
5. ایجاد ،اوین خوب SEO
از هر نویسنده ای بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که ،وان یکی از سخت ترین چیزها برای نوشتن است، به ویژه برای اه، سئو. خیلی اوقات، آنها به چیزهای خشکی مانند “چگونه بک لینک بسازیم” یا معادل خسته کننده ای ختم می شوند.
برای جذابتر ، همه چیز، از ChatGPT خواستم تا فهرستی از ،اوین صفحهای در زمینه بکلینکسازی را به من بدهد، و آن با ده گزینه پاسخ داد که همه آنها از خط “چگونه” من جالبتر بودند.
6. نوشتن و مدیریت گزارش های تجزیه و تحلیل
برای بسیاری از بازاریابان، گزارشها و صفحهگستردهها آفت وجود حرفهای آنهاست. اما شرکتها دادههایی را میخواهند تا ثابت کنند تلاشهای شما در حال تغییر است. اینجاست که ChatGPT می تواند یک تغییر واقعی بازی باشد.
علاوه بر این، این عملکرد می تواند به شما کمک کند تا فرصت های رتبه بندی جدیدی را که ممکن بود از دست داده باشید، شناسایی کنید.
فرض کنید می خواهید عبارات منظمی برای گزارش تحلیلی بنویسید، اما پیشینه برنامه نویسی قوی ندارید. به ،وان مثال، شاید بخواهید گزارشی را با استفاده از کلمات خاص فیلتر کنید تا فرصتهایی را برای گسترش پرسشهای متداول یا دستورالعملهای خود شناسایی کنید.
ChatGPT به هر ،ی که دانش اولیه در مورد نحوه کار این عبارات را دارد اجازه می دهد تا از ربات چت برای ایجاد یک لیست به طور خودکار استفاده کند.
به همین ترتیب، اگر به طور معمول با Excel یا Google Sheets مشکل دارید (و چه ،ی این کار را نمی کند؟)، ChatGPT می تواند بسیاری از سردردهای ناشی از نوشتن فرمول ها و تجزیه داده ها را از بین ببرد.
من به سختی سطح این که چگونه هوش مصنوعی می تواند به شما در این فرآیندها کمک کند، ،اشیده ام، اما اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، واهان پطروسیان، استاد IT مقیم مجله موتور جستجو، مقاله عالی دارد که این موضوعات را با عمق بیشتری پوشش می دهد.
هوش مصنوعی دنیای جدیدی را برای سئو ارائه می دهد
ChatGPT یک ابزار بسیار چشمگیر است. و به راحتی می توان در هیجان چیزهایی که ارائه می دهد و در نهایت می تواند در آینده انجام دهد، غرق شد، به ویژه برای سئو.
فقط با نمونه کوچکی از عملکرد مورد بحث در بالا، به طور بالقوه می تواند صدها ساعت در سال برای شما صرفه جویی کند.
با این حال، بدون اشکال نیست. یک چیز، از آنجایی که در حال حاضر در حال کار است، از داده های حدا،ر تا سال 2021 استفاده می کند، به این م،ی که نمی تواند هیچ اطلاعاتی در مورد رویدادهای جاری ارائه دهد.
احتمالاً می توان تصور کرد که نسخه بعدی ربات چت این مشکل را برطرف می کند، اما هنوز نمی د،م چقدر طول می کشد تا هوش مصنوعی در مورد رویدادهای جدید مطلع شود و آنها را به موضوعات دیگر مرتبط کند.
علاوه بر این، 100٪ دقیق و بی طرفانه نیست. بسته به ورودیهای آن، میتواند اطلاعات نادرست را دریافت کرده و در نتیجه آن را تکرار کند، در حالی که مجموعه داده اولیه که بر روی آن آموزش داده شده است ممکن است عاری از سوگیری مجموعه داده نباشد.
در نهایت، به ،وان فردی که با تماشای فیلم های ترمیناتور بزرگ شده است، همیشه این نگر، وجود دارد که ChatGPT خودآگاه شود و بشریت را به بردگی بکشد. برای اینکه در امنیت باشم، مستقیماً با آن روبرو شدم.
قبل از اینکه این پاسخ قانع کننده را بدهد، برای مدت طول، به طرز مشکوکی “فکر” کرد:
حکم نهایی
ChatGPT جالب است و همه نشانه ها نشان می دهد که فقط بهتر می شود.
این پتانسیل را نشان می دهد که بهینه سازی موتورهای جستجو را بسیار سریعتر و کارآمدتر می کند.
ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که به زرادخانه هسته ای متصل نمی شود.
فقط شوخی کردم… یه جورایی.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: CHUAN CHUAN/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/ways-seos-are-using-chatgpt-right-now/475896/