آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن تخلیه چاه لوله بازکنی

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن تخلیه چاه لوله بازکنی

از آنجا که استفاده از محلول های شیمیایی خطر های مخصوص به خود را دارد و ممکن است در هنگام استفاده از محلول های شیمیایی و یا اسید باز کنی دچار حادثه شوید، لذا توصیه می‌شود که با استفاده از مواد خانگی و بی خطر اقدام به باز کردن گرفتگی لوله و یا گرفتگی چاه لوله بازکنی ارزان کنید. برای لوله بازکنی روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا به ساده ترین روش ها برای چاه بازکنی اشاره می کنیم. از مهم ترین ابزارهای لوله بازکنی که استفاده از آن نیز ساده می باشد، استفاده از فنر لوله بازکنی می باشد که با توجه به نوع گرفتگی لوله و جنس لوله ها از انواع فنر چاه بازکنی استفاده می شود. مثلا اگه طول لوله ای که گرفته شده است، کم است می توانید با استفاده از یک فنر کوتاه گرفتگی لوله را برطرف کنید و در صورتیکه طول لوله زیاد باشد، می توانید از فنر هایی با طول لوله بلندتر استفاده کنید.

  • این دستگاه یکی از ابزار مخصوص لوله بازکنی می باشد که با آن به راحتی می توان گرفتگی های شدید را رفع کرد.
  • برای انجام این کار از جوش‌ شیرین به صورت خشک استفاده کنید و آن را با هیچ‌ چیز مخلوط نکرده و یا خیس نکنید.
  • نوک فنر تقریبا ۱۰۰ سانتی متراست و از جنس فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است، قسمت اولیه پیچ های مخروطی در فنر باعث حرکت دادن مواد اضافی می شود.
  • بعد از فنرزدن لوله فاضلاب حمام، دستشویی و سینک ظرفشویی مقداری آب داغ به داخل چاه حمام بریزید تا اگر مواد کوچک یا لجنی هم باقی مانده است را شسته و لوله را به صورت کامل تمیز کند.

در اخر و ته آن یک سیم با پارچه بپوشانید و داخل لوله فاضلاب بفرستید و آن را در جهت های مختلف بچرخانید تا به گرفتگی برسید و فشار دهید. با تمام این تفاسیر تاکید می کنیم که فنر زدن لوله های فاضلابی جزو خدمات ما در این مجموعه نیست و ما این مطلب را برای اطلاع بیشتر شما آماده و منتشر کرده ایم. اگر میخواهید لوله بازکنی را به روش خانگی و در منطل انجام دهید و نمی خواهید افراد متخصص رجوع کنیدو یا دسترسی به آن ها ندارید میتواند از روشهای زیر برای لوله بازکنی استفاده نمایید.

اکثر مارهای تخلیه (فنر لوله بازکن خانگی) از فولاد درجه یک ساخته می شوند که فنر را انعطاف پذیر، فوق العاده مقاوم در برابر شکستن و بسیار قوی می کند. این فنر دستی بسیار انعطاف پذیر و راه گشا است و به شما کمک می کند که هرچه سریع تر به محل گرفتگی لوله خود برسید.اکثر این فنر ها دارای یک دسته ی میل لنگ مانند هستند که فنر نوک آن را با سر و صدای خسته کننده ای به حرکت در می آورد. با زدن کلید چپ گرد و راست گرد هم می توانید تاثیر دستگاه را بیشتر کنید.

لوله بازکنی ارزان با وسایل ساده

ترکیب نمک و سرکه می‌تواند یک محلول لوله بازکن خانگی ساده و ارزان قیمت باشد و برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب می توانید از آن استفاده کنید بدین نحو که به میزان یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه را با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از ترکیب کردن این دو ماده با هم سریع آن را در داخل لوله بریزید چراکه گازی که از ترکیب این دو ماده با یکدیگر متصاعد می‌شود، برای تنفس مناسب نیست. اگر قصد دارید مشکل گرفتگی لوله را با استفاده از روش های خانگی حل کنید، برای این کار چندین راه حل وجود دارد که از جمله آنها می توان به استفاده از انواع مواد خانگی مثل سرکه، جوش شیرین، آبلیمو و… اشاره کرد. البته برای رفع مشکل گرفتگی لوله به خصوص گرفتگی سینک ظرفشویی نیز استفاده از لوله بازکن دستی یا همان تلمبه دستی توصیه می شود. بنابراین شما می توانید برای فنر زدن چاه دستشویی و حتی فنر زدن لوله فاضلاب حمام از فنر دستی استفاده کنید.

شماره تماس لوله بازکنی ارزان

بله، گاهی شما می‌توانید با استفاده از چند ترکیب ساده در خانه محلول لوله بازکن قوی درست کنید یا از وسایل ساده کمک بگیرید و با استفاده از آن بدون نیاز به دستگاه، گرفتگی لوله ساختمان … محلول لوله بازکنی معمولا در مواقعی استفاده میشود که گرفتگی لوله یا چاه سطحی باشد. این مواد به خاطر تاثیر گذاری پایین باید پس از ریختن در لوله منتظر بود تا گرفتگی چاه باز شود.

تماس با ما

پس از پایان یافتن کار باید فنر لوله بازکن را از داخل سیفون توالت بیرون بکشید. اگر فنر در جایی گیر کرد تلاش کنید تا با جلو و عقب کردن فنر آن را از لوله بیرون بکشید. در حقیقت روش های ساده ی فوق , نوعی لوله بازکنی برای گرفتگی های کوچک و جزئی ای هستن که باعث گرفتگی کامل لوله نمیشن ولی به‌تدریج همین ها , سر و کار شما رو به لوله بازکنی ها میندازن . برای همین هم باید فنر را در جهت عکس بچرخانید و خیلی آرام آن را بیرون بکشید. اگر هم فنر در قسمتی گیر کرده بود باید سعی کنید با عقب و جلو کردن فنر آن را بیرون بیاورید. این روش یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای گرفتگی لوله است و بسیاری از متخصصین از این روش استفاده می‌کنند.

البته برخی از افراد لوله بازکن با استفاده از تجربه و مهارتی که دارند، با کمک ابزار چاه بازکنی مخصوص اقدام به بازکردن گرفتگی لوله می کنند. استفاده از فنر لوله بازکنی نیز می تواند راه حل مناسبی برای رفع گرفتگی این نوع لوله ها باشد، با این شرط که فشار زیادی از طرف فنر به لوله ها وارد نشود. امروزه با آمدن انواع محلول لوله بازکن شیمیایی که در بازار به راحتی قابل دسترس می باشد استفاده از پودر لوله بازکنی چنته منسوخ شده است. همچنین بسیاری از افراد لوله بازکن توصیه می‌کنند که به جای استفاده از چنته یا محلول های شیمیایی مضر که در بازار هستند حتما از انواع فنر چاه بازکنی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده کنند. در گذشته برای رفع گرفتگی چاه از انواع محلول شیمیایی و یا اسید لوله بازکنی استفاده میشد که امروزه رواج کمتری دارد. به هر حال توصیه می شود برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و یا گرفتگی لوله‌های فاضلاب حتما از تخصص و مهارت افراد فنی کار استفاده کنید.