تاثیر سبوس برنج در رشد مو کلینیک دکتر نیلفروش‌زاده

تاثیر سبوس برنج در رشد مو کلینیک دکتر نیلفروش‌زاده

برنج سفید عاری از ویتامین ب 1 است و اشخاصی که منحصرا از برنج تغذیه می کنند و غذای دیگری مصرف نمی کنند به بیماری بری بری فروشگاه آریو کالا دچار می شوند. بنابراین برای استفاده از تمام ویتامین ها و مواد معدنی برنج بهتر است که از برنج قهوه ای که غشا خارجی آن گرفته نشده و یا سبوس برنج استفاده کرد. در حالت کلی برنج دارای دو لایه است که لایه اول آن بعد از برداشت جدا می‌شود و لایه دوم آن همان سبوس است که دارای ویتامین‌های بسیاری مانند B،B2 ، B5 ،B6 ،E می‌باشد. همچنین سرشار از مواد غنی و معدنی از جمله کلسیم، پتاسیم، سنلیم، آهن، روی، مس، منگنز و منزیم است که سلامت شما را بهبود می‌بخشد. به برنجی که لایه دوم آن، یعنی همان سبوس، جدا نشده باشد، برنج قهوه‌ای می‌گویند. سبوس برنج حاوی مقادیر زیادی فیبر است که با افزایش احساس سیری در فرد ، به کاهش وزن کمک موثری خواهد کرد .

  • امروزه بر کسی پوشیده نیست که محبوبیت سبوس به دلیل مزایای بالقوه‌ی سلامتی آن، مانند کاهش کلسترول بد، بهبود کنترل قند خون و سلامت قلب، روز به روز در حال افزایش است.
  • از پودرسبوس برنج می توان برای درمان بیماری های قلبی و عروقی مورد استفاده قرار داد.
  • کبد چرب وتجمع سموم درکبد،عامل بسیاری ازبیماریهای خطرناک نظیر خستگی مزمن،لکها و جوشهای پوستی،ریزش مو،سرطان .
  • علاوه بر مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین ها، سبوس برنج را می توان منبع آهن و مس دانست.
  • من سبوس های دیگه ای که داخل بازار یا عطاری ها بودن رو قبلا حدودا ۴ ماه استفاده کردم چه خودم برای بیماری قند خون که دارم و چه خانواده برای خواصش ولی به نتیجه ای نرسیدم.

شما همچنین می‌توانید به جای برنج سفید، فقط برنج قهوه‌ای بخورید. ما در قسمت‌های قبل شواهدی را مورد بحث قرار دادیم که نشان می‌دهد چگونه برنج قهوه‌ای بسیار سالم‌تر از برنج سفید است. سبوس یک راه سالم برای کمک به کاهش وزن، بهبود سطح کلسترول و افزایش سلامت عروق است. این ماده تعداد زیادی از مواد مغذی، فیتوکمیکال‌ها و سایر ترکیبات سالم را تامین می‌کند و خوشبختانه به عنوان یک مکمل، نسبتاً ارزان قیمت است. اخیرا ثابت شده است که افزایش سطح کلسترول بد مانند LDL-c، خطر آسیب شریان و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

مقادیر بالای فیبر موجود در سبوس برنج به بهبود حرکات روده کمک کرده و باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود. سبوس تثبیت شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا دریافت منیزیم و آهن را افزایش دهید. یک چهارم فنجان سبوس تثبیت شده ۵٫۵ میلی‌گرم آهن در اختیار شما قرار می‌دهد که این مقدار، ۶۹ درصد از نیاز روزانه‌ی توصیه شده برای مردان و ۳۱ درصد برای زنان است. هر یک چهارم فنجان سبوس برنج، همچنین حاوی ۷۲ درصد از نیاز روزانه منیزیم برای زنان و ۵۵ درصد برای مردان است.

مقدار مصرف برای استفاده از خواص سبوس برنج:

استفاده خوراکی از آن در سراسر جهان بیشتر به صورت روغن سبوس برنج رایج است. سبوس برنج سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، فیبر و اسید های چرب ضروری می باشد. هنوز اطلاعات دقیقی از اثر سبوس برنج بر روی نوزادان و کودکان منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که بهتر است نوزادان و کودکان از مصرف سبوس برنج اجتناب کنند.

معجزه سبوس برنج

پس از آزمایش های متعدد این نتیجه به دست آمده است که نقص عمده غذایی ما ایرانیان برنج خوار، کسر ویتامین های B موجود در سبوس برنج است. زیرا ما برنج سفید کرده را که فاقد ویتامین بوده و دارای ماده ضد ویتامین است می خوریم و سبوس آنرا که مخزن ویتامین های B می باشد دور می ریزیم. سبوس فرآورده برنج است، هنگام آماده سازی برنج برای عرضه در بازار مصرف، پوسته سفت و سخت آن جدا و دور انداخته می‌شود و پوسته دوم با الک جدا می‌شود و به‌ عنوان منبع غنی ویتامین B به کار می‌رود.

شیوه‌های مصرف

استفاده از آب دم کرده و صاف شده آن در پخت غذاها (پلو، ماکارونی، سوپ، آش و انواع خورشت) مثلاً برای پخت کته به جای آب، از آب دم کرده و صاف شده سبوس برنج استفاده کنید. سلام و درود خدمت شما، این محصول بیشتر برای کاهش وزن استفاده میشه اما بسته به نحوه مصرف میتونه برای چاقی هم استفاده بشه، بهتره برای چاق شدن از پودر جوانه گندم استفاده کنید که فوق العاده هست. باعث مرطوب کردن و شفافیت پوست صورت و مانع از ریزش مو و تقویت کننده فولیکول ها است. از سبوس برنج به طور پودری در تهیه انواع نان، کوکی و شیرینی استفاده می شود. برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند.