جان مو، از گوگل به توییتی در مورد استفاده صحیح از nofollow برای سئو پاسخ داد، در حالی که با این توییت موافق بود، او همچنین به نکته ظریفی در مورد ویژگی nofollow اشاره کرد که وجود نداشت.
این توییت از یک اینفوگرافیک ناشی شد که زمان و زمان استفاده ن، از ویژگی های nofollow را به اشتراک گذاشت.
اینفوگرافیک Nofollow
یک مطالعه ییل نشان داد که چگونه مغز انسان از طریق پردازش “بهمنی از محرک های خارجی” آگاهی به دست می آورد و نشان می دهد که نشانه های بصری چقدر برای برقراری ارتباط مهم هستند.
اینفوگرافیک ها راه های مفیدی برای انتقال اطلاعات هستند زیرا تصاویر را با پیام ها ،یب می کنند.
شخصی در توییتر یک اینفوگرافیک در مورد استفاده صحیح از nofollows منتشر کرد و جان مو، گوگل را تگ کرد که برای ارائه نظر وارد شد.
زمان استفاده از لینک های nofollow، نمودار ساده برای سئوکاران. pic.twitter.com/nLRGZjtXNI
— سرهی کوکشاروف 🇺🇦 (@devakatalk) 10 مه 2023
اینفوگرافیک اضافه ، یک ویژگی پیوند rel=nofollow را به یک پیوند حمایت شده پیشنهاد میکند، که از نظر فنی صحیح است، اما آنقدرها هم که به نظر میرسد ساده نیست.
جان مو، توییت کرد:
اسپانسر نیز nofollow (یا nofollow، حمایت شده) است. همچنین، اگر این لینک ها را برای سئو انجام می دهید، آیا هدف گوگل از آنها نیست؟
Nofollow چیزهای بیشتری نسبت به Simply Nofollow وجود دارد
کلمه “نوانس” در بافت زبان، در مورد تفاوت جزئی در م،ا است.
توییت جان درباره تفاوت های ظریف اضافی در ویژگی ،صر پیوند rel بود.
آنچه که نظر جان کمک کرد این بود که وجود دارد همچنین ویژگی ،صر پیوند “sponsored” علاوه بر nofollow معمولی.
پیام این است که اگرچه استفاده از nofollows برای پیوندهای خارجی حمایتشده اشکالی ندارد، ناشران میتوانند در مورد نوع خاصیت nofollow مورد استفاده دقیقتر باشند.
به ،وان مثال، همانطور که جان اشاره کرد، میتوان از ویژگی پیوند nofollow rel=”sponsored” به جای صفت nofollow ساده استفاده کرد.
ویژگی پیوند rel=”sponsored” زمینه اضافی را برای لینک به گوگل ارائه می دهد.
کلمه م،ایی در مورد م،ی در زبان است.
ویژگی پیوند rel=”sponsored” م،ای بیشتری را در مورد زمینه پیوند ،وجی که به ،وان rel=”sponsored دنبال نمیشود” به گوگل ارائه میدهد.
اسناد رسمی گوگل نمی گوید که چگونه گوگل از اطلاعات م،ایی اضافی استفاده می کند.
اسناد رسمی Google برای انواع مختلف ویژگی های پیوند nofollow توصیه می کند که ترجیح گوگل این است که ناشران از نسخه های من، ویژگی پیوند rel استفاده کنند.
در مورد پیوندهای حمایت شده، توییت مو، منع، کننده توییت گوگل است اسناد رسمی در پیوندهای خارجی حمایت شده که به صراحت توصیه می کندrel=”sponsored.”
این توصیه رسمی گوگل است:
“rel=”sponsored”
پیوندهایی را که تبلیغات یا مکانهای پولی هستند (که معمولاً پیوندهای پولی نامیده میشوند) را با ارزش حمایت شده علامتگذاری کنید.
…توجه: ویژگی nofollow قبلاً برای این نوع پیوندها توصیه شده بود و همچنان روش قابل قبولی برای پرچمگذاری آنها است، اگرچه حمایت مالی ترجیح داده میشود.
از Nofollow در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید؟
اینفوگرافیک همچنین استفاده از ویژگی nofollow را در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) توصیه می کند.
محتوای UGC محتوایی است که توسط خوانندگان شخص ثالث ارسال می شود، مانند در بخش نظرات وبلاگ، در نظرات کاربران یا در انجمن های گفتگو.
در اینفوگرافیک هشداری در مورد پیوندهای UGC (پیوندهای ارسال شده توسط کاربران) وجود دارد که بیان می کند:
“اگر این پیوندها را دنبال نکنید به زودی هر،مه خواهید شد”
این جمله در واقع کمتر از درستی است.
برای سئو، لینک های UGC هیچ مشکلی ندارند اگر پیوندهای ،وجی به درستی تعدیل شوند.
دستورالعمل های گوگل به صراحت می گوید که پیوندهای حمایت شده را با ویژگی nofollow یا rel=UGC علامت گذاری کنید.
«پیوندهایی را که تبلیغات یا مکانهای پولی هستند (که معمولاً پیوندهای پولی نامیده میشوند) با ارزش حمایت شده علامتگذاری کنید.»
هیچ ابهامی در آنجا وجود ندارد، این عبارت “این را انجام دهید” است، نه یک توصیه اختیاری.
برخلاف نحوه برخورد گوگل با پیوند حمایت شده، فقط گوگل توصیه می کند یک ویژگی پیوند rel=”ugc” برای لینک های تولید شده توسط کاربر.
در اینجا دستورالعمل های گوگل در مورد پیوندهای UGC می گوید:
توصیه می کنیم پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن را با مقدار ugc علامت گذاری کنید.
اگر میخواهید مشارکتکنندگان قابل اعتماد را بشناسید و به آنها پاداش دهید، میتو،د این ویژگی را از پیوندهای ارسال شده توسط اعضا یا کاربر، که به طور مداوم در طول زمان مشارکتهای با کیفیت بالا انجام دادهاند، حذف کنید.
بنابراین، افزودن ویژگی پیوند nofollow rel=”ugc” چیزی است که اختیاری است.
پس واضح است که پیوندهای ،وجی از محتوای تولید شده توسط کاربر ذاتاً بد یا مشکل ساز نیستند، برای Google بد نیستند و برای ناشر مشکل ساز نیستند – تا زم، که ناشر آن پیوندهای ،وجی را تعدیل کند.
اگر پیوندهای UGC در سراسر صفحه بد و مشکل ساز بودند، گوگل نمی نوشت که اگر کاربران قابل اعتماد هستند، اجازه دادن به پیوندهای UGC اشکالی ندارد.
اما یک وجود دارد اگر در آن بی،ه و آن بزرگ است اگر.
عدم توجه به لینکهای ایجاد شده توسط کاربر میتواند منجر به اضافه ، هر،مهها به سایتهای اسپم شود، گاهی اوقات به روشی که پنهان است.
این چیزی است که می توان برای یک ناشر مشکل ساز باشد
نکات ظریف فنی سئو
سئو به طور فزایندهای پیچیدهتر و فنیتر میشود و چیزهای زیادی برای پذیرش وجود دارد.
به م،ای واقعی کلمه باید یک حافظه دایره المعارفی داشته باشید تا تمام اجزای سئو را به خاطر بسپارید.
حتی برای شخصی مثل من که بیش از 20 سال است در این تجارت فعالیت می کنم، چیزهایی وجود دارد که در آن فرد خطوط کلی برخی موارد خاص را به خاطر می آورد زیرا به سادگی چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد.
چه خوب که ،ی مانند جان مو، را داریم که هر از گاهی نکات ظریف را به ما یادآوری می کند.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Kateryna Onyshchuk
منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-reminds-of-nuance-in-nofollow-attributes/486642/