گوگل به‌روزرسانی‌های جستجو را در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی و «چشم‌انداز»


امروز در Google I/O، چندین پیشرفت در جستجو برای اولین بار رونمایی شد.

دو مورد از مهم‌ترین به‌روزرس،‌های جستجو شامل یکپارچه‌سازی ویژگی «Perspectives» و استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود نتایج جستجو است.

هدف این پیشرفت‌ها تغییر شکل دادن به نحوه کشف اطلاعات و تعمیق درک آنها از موضوعات است.

هوش مصنوعی متحول کننده

گوگل از ارتقاهای جستجو در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی مولد &  ‘چشم انداز’ع، صفحه از: blog.google/،ucts/search/generative-ai-search/، مه 2023.

ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد گوگل که به تجربه مولد جستجو (SGE) لقب گرفته است رویکرد جدیدh برای جستجوی عبارت ها.

این فناوری برای ساده ، کارهای جستجوی پیچیده و ارائه ع،‌های فوری اطلاعات کلیدی مرتبط با منابع عمیق‌تر طراحی شده است.

هوش مصنوعی مولد گوگل می‌تواند به سوالات دقیق‌تری مانند مقایسه دو پارک ملی برای خانواده‌ای با بچه‌های کوچک و یک سگ، با ارائه جزئیات و پیشنهادات مرتبط برای کاوش بیشتر پاسخ دهد.

SGE همچنین تجربه ،ید آنلاین را بهبود می بخشد و اطلاعات جامع محصول از جمله بررسی های به روز، رتبه بندی ها، قیمت ها و تصاویر محصول را ارائه می دهد.

این تجربه ،ید جدید بر اساس نمودار ،ید Google ساخته شده است که شامل بیش از 35 میلیارد لیست محصول است که همه به طور مداوم به روز می شوند.

گوگل با آگاهی از محدودیت های شناخته شده هوش مصنوعی مولد و مدل های زبان بزرگ (LLM)، تدابیری مانند محدود ، انواع جستارها در جایی که این قابلیت ها ظاهر می شوند، برای اطمینان از کیفیت و قابلیت اطمینان نتایج جستجو، تنظیم کرده است.

ویژگی SGE در حال حاضر به صورت آزمایشی در آزمایشگاه‌های جستجو در دسک‌تاپ کروم و برنامه Google برای کاربران اندروید و iOS در ایالات متحده در دسترس است و رابط آن در زمان راه‌اندازی فقط ،یسی است.

متنوع ، جستجو با “چشم انداز”

گوگل از ارتقاهای جستجو در I/O رونمایی کرد: هوش مصنوعی مولد &  ‘چشم انداز’ع، صفحه از: blog.google/،ucts/search/google-search-perspectives/، مه 2023.

گوگل تکمیل کننده فناوری هوش مصنوعی مولد خود است معرفی ویژگی “چشم انداز”.

این ابزار جدید ویدئوها، تصاویر و پست‌های نوشته شده با فرم طول، را از تابلوهای بحث، سایت‌های پرسش و پاسخ و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در نتایج جستجو برجسته می‌کند.

این ویژگی برای کمک به کاربران برای درک موضوعات از طریق تجربیات و دیدگاه‌های دیگران طراحی شده است و به اطلاعات دیجیتالی ارتباط انس، بیشتری می‌دهد.

به ،وان مثال، اگر کاربر به دنبال مشاوره در مورد دوست یابی در یک شهر جدید باشد، فیلتر “چشم انداز” نتایجی را نشان می دهد که حاوی داستان های شخصی و نکاتی از منابع آنلاین مختلف است.

Google تأکید می‌کند که «چشم‌انداز» کیفیت محتوای مرور را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد و به تجربیات دست اول یا محتوای ایجاد شده توسط افرادی با دانش عمیق درباره یک موضوع برجسته می‌شود.

به روز رس، به سیستم رتبه بندی محتوای مفید

به ،وان بخشی از تمرکز خود بر کیفیت اطلاعات، Google در حال به روز رس، سیستم محتوای مفید خود برای درک بهتر محتوا از دیدگاه شخصی یا متخصص است، بنابراین کمک می کند تا تعداد بیشتری از این “جواهرات پنهان” در جستجو ظاهر شود.

برای آ،ین راهنمایی در مورد سیستم محتوای مفید گوگل، این گزارش راجر مونتی از SEJ را ببینید.

به‌روزرس،‌های امروزی گوگل، که با پیشرفت‌های هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، جهشی به جلو در فناوری موتورهای جستجو هستند که بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دیدگاه‌های مختلف انس، را ،یب می‌کنند.

برای لیست انتظار Google Search Labs ثبت نام کنید اینجا.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-unveils-search-upgrades-at-i-o-generative-ai-perspectives/486646/