جان مو،، م،ع جستجوی گوگل، راه آس، را برای مق، با حملات منفی سئو، مانند ایجاد لینک های اسپم توسط رقبا به دامنه شما، به اشتراک می گذارد.
مو، در پاسخ به یک موضوع در Reddit به این موضوع می پردازد. در انجمن r/SEO، فردی معتقد است که هدف یک کمپین سئو منفی است و به دنبال مشاوره است.
توصیه مو، این است که مشکل را نادیده بگیرید. خودشه؛ نادیده بگیر.
این هم پاسخ کامل او:
من فقط آنها را نادیده میگیرم.
به این فکر کنید، اگر رقبای شما صلاحیت داشته باشند، برای شما لینک نمی سازند. اگر رقبای شما ناتوان باشند، پیوندها هیچ تاثیری نخواهند داشت.»
پاسخ مو، مستقیم و دقیق است. رقیبی که به اندازه کافی شایستگی ایجاد پیوندها را داشته باشد، گوگل تشخیص می دهد که احتمالا وقت خود را با حملات منفی سئو تلف نمی کند.
چرا ،ی باید به سایت رقیب لینک بسازد؟
گوگل بسیاری از لینکها را نادیده میگیرد، مانند لینکهایی با کیفیت پایین که یک بازیگر بد ممکن است به صورت انبوه در تلاش برای آسیب رساندن به رتبهبندی رقبا ایجاد کند.
بنابراین، صاحبان وب سایت و سئوکاران باید حملات مذکور را نادیده بگیرند زیرا گوگل لینک ها را در رتبه بندی یک سایت حساب نمی کند.
این موضوع هرازگاهی مطرح میشود، اگرچه با توجه به تعداد بهروزرس،های جستجو در سالهای اخیر، ارزش بازبینی راهنماییهای گوگل در مورد سئو منفی را دارد.
توصیه های مو، در تاپیک ردیت با توصیه هایی که او در گذشته ارائه کرده است، مطابقت دارد. علاوه بر این، او قبلاً گفته است که اگر نگران سئوی منفی هستید، برای استفاده از ابزار Disavow عجله نکنید.
گوگل به وضوح لینک های اسپم را نادیده می گیرد، بنابراین نیازی به رد ، آنها نیست. این ابزار بیشتر برای بازیابی از جریمه های عمل دستی است.
بر اساس یک نظرسنجی در توییتر در اوایل سال جاری، ا،ر متخصصان سئو از ابزار Disavow در پیوندهای اسپم استفاده نمی کنند. اعتماد به نفس قابل توجهی در گوگل برای برخورد خودکار با آنها وجود دارد.
با این حال، استفاده از ابزار Disavow اگر احساس راحتی بیشتری به شما بدهد، اشکالی ندارد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهایی که باید و نباید آنها را رد کنید، این مقاله اخیر از مشارکت کننده VIP آدام ریمر را ببینید:
منبع: Reddit
تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-on-،w-to-handle-negative-seo-attacks/470352/