سال 2022 یک گردباد یک ساله برای صنعت سئو بوده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت وجود ندارد.
تنها در سال جاری، گوگل هشت بهروزرس، تایید شده و تایید نشده را حذف کرد و بسیاری از ،بوکارها در تلاش برای ادامهدادن بودند.
با این همه نوسان، چگونه می تو،د استراتژی سئوی خود را برای تازه و مرتبط نگه داشتن آن تطبیق دهید؟
تغییرات الگوریتم امسال چه تاثیری بر استراتژی سئوی 2023 شما خواهد داشت؟
چگونه می تو،د برای حرکت بعدی گوگل آماده شوید و از منحنی ها پیشی بگیرید؟
در 14 دسامبر، یک وبینار را با پت راینهارت، معاون موفقیت مشتری در Conductor مدیریت کردم.
راینهارت بزرگترین بینشهای سئوی سال جاری را جمعبندی کرد و برخی از پیشبینیهای متخصص را بر اساس بهروزرس،های الگوریتم سال 2022 به اشتراک گذاشت تا نشان دهد سال آینده چه چیزی ممکن است برگزار شود.
در اینجا خلاصه ای از وبینار آمده است. برای دسترسی به کل ارائه، کامل کنید فرم.
پیشبینی شماره 1: نوسانات گوگل همچنان تشدید خواهد شد
نوسانات زیادی در حال گسترش است و این می تواند یک امر عادی جدید باشد.
[Discover tips on ،w to navigate the new normal] دسترسی فوری به وبینار →
آنچه امسال و احتمالاً سال آینده را بسیار شدید میکند این است که زمان بین بهروزرس،های الگوریتم کوتاهتر میشود و آنها شروع به پخش شدن روی یکدیگر میکنند.

گوگل به آزمایش ویژگیها و انواع نتایج جدید ادامه میدهد.
م،ی آن چیست؟ تغییرات بیشتر الگوریتم در زمان کمتری اتفاق میافتد که مساوی است با نوسانات بیشتر.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- بهروزرس،ها روی هم و پشت سر هم قرار میگیرند.
- بهروزرس،ها سریعتر شروع به انتشار میکنند.
- گوگل دیگر به احساسات شما اهمیت نمی دهد.
[Learn ،w to make these updates easier to handle] دسترسی فوری به وبینار →
در سال آینده، به دلیل اتفاقاتی که در نسلهای جوانتر میافتد، درخواستهای بیشتری برای آزمایش و داده از سوی Google وجود خواهد داشت و ما را به پیشبینی بعدی سوق میدهد.
پیشبینی شماره 2: جستجوی بصری برجستهتر میشود
Gen-Z برای نیازهای جستجوی خود به TikTok و Instagram می رود و عملاً گوگل را دور می زند.
گوگل در حال تغییر برای ادامه دادن است.
نسل های جوان بهتر با تصاویر ارتباط برقرار می کنند زیرا تجربه بهتری به آنها می دهد.
بنابراین، گوگل اکنون از تصاویر بصری بیشتری در جستجو استفاده می کند.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- مراقب تصاویر خود باشید
- محتوای ویدیویی بسازید.
- بد،د که گوگل تنها موتور جستجو نیست.
[How you s،uld approach each “search engine”] دسترسی فوری به وبینار →
پیشبینی شماره 3: شرکتهای بیشتری سئو فنی را جدی خواهند گرفت
گوگل می خواهد تجربه خوبی به کاربران بدهد، بنابراین اطمینان از اینکه سایت شما در سطح فنی کار می کند اهمیت بیشتری پیدا می کند.
اکنون بسیاری از شرکتها میدانند که راهحل راهاندازی سیستمی است که در آن سایت شما دائماً نظارت میشود و به سمت ذهنیت «همیشه فعال» حرکت میکند.
[See what “always-on” looks like] دسترسی فوری به وبینار →
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- سلامت سایت شما
- رویکرد شما
- الگوریتم هایی که شما به طور خاص هدف قرار می دهید.
پیشبینی شماره ۴: شرکتها پول خود را در Metaverse هدر خواهند داد
عاقلانه است که هنوز روی Metaverse سرمایه گذاری نکنید زیرا اثبات نشده است.
3 نکته که باید به آنها توجه کرد:
- آماده نیست.
- ،ی ازش استفاده نمیکنه
- احتمالاً فوق العاده عجیب و سریع خواهد شد.
[Find out why] دسترسی فوری به وبینار →
پیشبینی شماره 5: همه فراموش میکنند که یونیورسال آنالیتی، از بین میرود
همه فراموش خواهند کرد که Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 از بین می رود. و این برای ،، که هرگز GA4 را راه اندازی نکرده اند دیوانه کننده خواهد بود.
در حالی که بیشتر پیشبینیها ارتباط زیادی با الگوریتمها دارند، اما در نهایت، محتوایی است که ایجاد میکنید و تجربهای که به مشتریان خود ارائه میدهید، بنابراین مطمئن شوید که میتو،د آن را در سال 2023 به طور مؤثر پیگیری کنید.
[Slides] پیش بینی های متخصص SEO و الگوریتم گوگل برای سال 2023
در اینجا ارائه است:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'seo-algorithm-predictions-2023-recap', content_category: 'content trends seo technical-seo' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/seo-algorithm-predictions-2023-recap/474715/