5 ابزار ضروری گزارش سئو برای آژانس ها


مشتریان شما برای ایجاد نتایج واقعی و ضربه زدن به KPIهایی که ،ب و کارشان را به جلو می برد، به شما اعتماد دارند.

درک پیچیدگی‌های نحوه عملکرد آن می‌تواند دشوار باشد، بنابراین نشان دادن پیشرفت و تلاش‌های خود ضروری است.

نرم افزار گزارش سئو معیارهای مهم را به روشی قابل هضم و نمایش بصری به نمایش می گذارد. آنها حدس و گمان و ارجاع دستی را ذخیره می کنند و دستاوردها را در یک زمان مشخص برجسته می کنند.

یک ابزار عالی همچنین می‌تواند به شما در فرمول‌بندی موارد اقدام، سنجش عملکرد کمپین‌ها و دیدن نتایج واقعی کمک کند که می‌تواند به شما در ایجاد ارزیابی‌های جدید و نوآورانه کمک کند.

جدیدترین و ظاهراً بهترین ابزارها همیشه به بازار می آیند و نوید می دهند که نحوه انجام گزارشات را تغییر دهند.

مطمئناً هنگام تصمیم گیری برای پیاده سازی کدام نرم افزار، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. قیمت، ویژگی ها و سهولت استفاده از مهمترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

یک ابزار مقرون‌به‌صرفه با منحنی یادگیری شیب‌دار ممکن است برای ویژگی‌ها ارزشش را نداشته باشد. به طور مشابه، یک ابزار گران قیمت ممکن است جذاب تر باشد اگر کاربر پسند باشد اما می تواند به سرعت هزینه ها را افزایش دهد.

درست مانند هر تصمیم تجاری متحول کننده، شما باید مزایا و معایب را به دقت بسنجید تا تصمیم من، خود را تعیین کنید.

خوراکی های کلیدی

  • هزینه، دسترسی، و ویژگی‌ها موضوع رایج مقایسه ابزارهای گزارش سئو هستند.
  • برای اینکه واقعاً بهترین استفاده را از ابزار گزارش سئو برای آژانس خود داشته باشید، باید چندین جزئیات از جمله مقیاس پذیری، سفارشی سازی، ادغام و دسترسی به پشتیب، را بسنجید.
  • چیزی که ممکن است به ،وان یک ابزار زیرمجموعه در نظر گرفته شود، می تواند یک تغییر دهنده بازی برای یک آژانس باشد. دقت و تحقیق لازم کلید دانستن اینکه چه چیزی برای تیم شما کارساز است است.

در ابزارهای گزارش سئو به دنبال چه چیزی باشیم

ساختن سر یا دم از ابزارهای موجود و انتخاب آن که بیشترین سود را برای آژانس شما خواهد داشت، می تواند دشوار باشد.

در اینجا 10 مورد ضروری ابزارهای گزارش سئو آورده شده است.

1. داده های منطقه ای دقیق و فعلی

گزارش سئو همه چیز در مورد داده است. نرم افزار باید به داده های دقیق و فعلی که در منطقه مورد نظر مشتری شما بومی سازی شده است دسترسی داشته باشد.

اگر مشتری شما بخواهد رتبه بندی کند، داده های جستجو از ایالات متحده بی م،ی است [London plumbing services]بنابراین بومی سازی اهمیت دارد.

این ابزار باید داده ها را به طور منظم و با دقت قابل اعتماد به روز کند تا بتو،د تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه مشتری شما در مقابل رقبا قرار دارد، بگیرید.

2. ادغام با ابزارهای شخص ثالث

به خصوص برای کمپین های بازاریابی دیجیتال در مقیاس کامل، توانایی گزارش در مورد همه KPI ها در یک مکان ضروری است.

هرچه ادغام‌های موجود با ابزارهای شخص ثالث (به ،وان مثال، Google Analytics، Google Business Profile، Majestic) بیشتر باشد، بهتر است.

برخی از ابزارها حتی به شما امکان می دهند مجموعه داده های سفارشی را آپلود کنید.

3. مقیاس پذیری

شما نمی خواهید هر بار که آژانس شما به سطح جدیدی می رسد مجبور به آموزش مجدد یا سرمایه گذاری مجدد در نرم افزار جدید باشید.

ابزار گزارش سئو من، باید برای اندازه فعلی ،ب و کار شما خوب عمل کند و با ورود مشتریان بیشتر، فضایی را برای توسعه باقی بگذارد.

4. مجموعه قوی از ویژگی ها

یک ابزار عالی گزارش سئو باید شامل موارد زیر باشد:

  • ردیابی موقعیت
  • نظارت بر بک لینک
  • داده های رقیب
  • تجزیه و تحلیل.

اگر این ابزار دارای ویژگی های گزارش دهی برای رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، ردیابی تماس و/یا تبلیغات پولی باشد تا آن را به یک نرم افزار بازاریابی دیجیتال کامل تبدیل کند، یک امتیاز است.

5. بهبود و به روز رس، مداوم ویژگی ها

سئو به طور مداوم در حال تغییر است و ابزارهای گزارش سئو نیز باید در حال تغییر باشند.

با ادامه گذار از بهینه سازی وب سایت به بهینه سازی حضور در وب، توانایی ابزار برای ادغام ویژگی های جدید ضروری است.

6. امکان سفارشی ، گزارش ها

هر مشتری KPI، اه، و اولویت های متفاوتی خواهد داشت.

ارائه اطلاعاتی که مشتریان می خواهند ببینند برای کمپین های موفق و حفظ آنها بسیار مهم است.

نرم افزار گزارش دهی انتخابی شما باید بتواند بر داده های صحیح در زمان های من، تاکید کند.

7. یکپارچه سازی مشتری

یک ابزار خوب گزارش سئو باید مشتری را در نظر داشته باشد.

این باید یک نمای کلی ساده از اصول اولیه داشته باشد، اما همچنین برای مشتریان آسان باشد که داده ها را در سطح عمیق تر بررسی کنند.

این می تواند به م،ای گزارش های خلاصه خودکار یا دسترسی 24/7 مشتری به داشبورد باشد.

8. قابلیت گزارش بر،ب سفید

در حالی که بر،ب‌گذاری سفید ضروری نیست (هیچ مشتری با دریافت گزارشی با لوگوی Google در گوشه بالا، بو نمی‌کشد)، این به ثابت ماندن برند کمک می‌کند و به هر چیزی که برای مشتری ارسال می‌کنید، درخشش حرفه‌ای می‌دهد.

9. دسترسی به منابع پشتیب،

منابع پشتیب، با کیفیت می توانند به شما کمک کنند در هنگام مواجهه با موانع جاده، مسیر انحرافی پیدا کنید.

چه مستندات پشتیب، دقیق، یک ویژگی چت / میز پشتیب،، یا پشتیب، پاسخگو از مشتری در رسانه های اجتماعی، یافتن کمکی که برای حل این مشکل نیاز دارید مهم است.

10. نسبت هزینه به ارزش

با یک فرآیند من،، سرمایه گذاری در زمان و استفاده از منابع پشتیب،، می توان نتایج بهتری از ابزار گزارش دهی رایگان نسبت به ابزاری که بانک را ،اب می کند به دست آورد.

این می تواند به م،ای گزارش های خلاصه خودکار یا دسترسی 24/7 مشتری به داشبورد باشد.

5 ابزار برتر گزارش سئو

در ارزیابی پنج مورد از محبوب‌ترین ابزارهای گزارش‌دهی سئو، بر اساس معیارهای بالا، نحوه چیدمان آنها در اینجا آمده است:

1. AgencyAnalytics

امتیاز کلی من: 4.7/5

گزارش تجزیه و تحلیل آژانساعتبار تصویر: AgencyAnalytics، دسامبر 2022

AgencyAnalytics یک ابزار گزارش با کیفیت مقدماتی / می، برای آژانس ها است.

در میان ابزارهای موجود در این لیست، یکی از ساده ترین ابزارها برای آژانس های کوچک تا متوسط ​​است.

از 12 دلار در ماه، به ازای هر مشتری، با ورود نامحدود کارکنان و مشتریان، داشبورد با بر،ب سفید و گزارش‌های مارک خودکار شروع می‌شود. حداقل ا،امات ،ید به این م،ی است که دو طبقه اول به ترتیب 60 دلار در ماه و 180 دلار در ماه کار می کنند. اما توانایی شما برای تغییر پرداخت بر اساس تعداد مشتریان می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

AgencyAnalytics با بیش از 70 ادغام داده شخص ثالث پشتیب، می شود.

با این حال، این اتکا به داده های شخص ثالث به این م،ی است که ممکن است در صورت وقفه در انتقال، گزارش های ناقصی داشته باشید.

اگرچه ادغام‌های جدید همیشه اضافه می‌شوند، اما در ابتدا ممکن است مشکل ساز باشند و تا زم، که تثبیت نشوند، اشتراک‌گذاری با مشتریان را غیرقابل اعتماد می‌کند.

با قابلیت ورود مشتریان و مشاهده به روز رس، های روزانه داده ها، شفافیت در زمان واقعی را فراهم می کند.

گزارش‌های خودکار را می‌توان سفارشی کرد و داشبورد سفارشی‌شده با کشیدن و رها ،، تأکید بر KPIهای اولویت را آسان می‌کند.

2. رتبه بندی SE

امتیاز کلی من: 4.5/5

رتبه بندی SE برنامه هایی دارد که از 39.20 دلار در ماه شروع می شود، اگرچه اگر به داده های تاریخی یا بیش از 10 پروژه نیاز دارید، برنامه 87.20 دلار در ماه ضروری است.

راه اندازی آسان است، زیرا آموزش روی صفحه شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

رتبه‌بندی SE مجموعه‌ای قوی از ابزارهای مرتبط با سئو را شامل می‌شود، از جمله ردیابی موقعیت فعلی و تاریخی، تحقیقات سئوی رقبا، پیشنهاد کلمات کلیدی، جستجوگر بک لینک و موارد دیگر.

رتبه‌بندی SE به Zapier متصل است، که به کاربران اجازه می‌دهد هزاران برنامه را ادغام کنند و سطح بالایی از اتوماسیون را بین برنامه‌هایی مانند Klipfolio، Salesforce، HubS، و Google Apps ارائه دهند.

رتبه بندی SE یک ابزار موثر گزارش SEO در سطح مبتدی تا متوسط ​​است.

با این حال، اگر آژانس شما به پیاده سازی های فنی بیشتر یا سفارشی سازی پیشرفته نیاز دارد، ممکن است بخواهید به جهت دیگری نگاه کنید.

3. سمروش

امتیاز کلی من: 4.4/5

Semrush یکی از ابزارهای گزارش‌دهی متمرکز بر سئو در لیست است که در ویژگی‌های آن منع، شده است.

با شروع از 229.95 دلار در ماه برای بسته آژانس، این یکی از ابزارهای گران قیمت در لیست است. اما Semrush مجموعه کاملی از ابزارها را ارائه می دهد که می توان آنها را در سطح متوسط ​​یاد گرفت.

یک نقطه ضعف مهم Semrush، به ویژه برای آژانس های آگاه از هزینه، این است که یک حساب کاربری تنها با یک ورود کاربر ارائه می شود.

نیاز به ،ید مجوزهای جداگانه برای هر تحلیلگر سئو یا مدیر حساب به سرعت افزایش می یابد و کاربر، که می تو،د اضافه کنید توسط ویژگی های طرح محدود می شوند. این مسئله مقیاس پذیری را به یک مسئله تبدیل می کند.

Semrush بسته به سطح اشتراک شما، هر دو گزارش مارک و بر،ب سفید دارد. از یک جریان داده اختصاصی استفاده می کند و بیش از 800 میلیون کلمه کلیدی را ردیابی می کند.

ویژگی “پروژه ها” در حال گسترش همه چیز از ردیابی موقعیت گرفته تا نظارت بر بک لینک و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

اگرچه به طور خاص در محدوده گزارش سئو قرار نمی گیرد، نوآوری Semrush آن را به یک فروشگاه یک مرحله ای برای بسیاری از آژانس ها تبدیل می کند.

ویژگی‌های پروژه عبارتند از Ad Builder، که به ایجاد متن تبلیغاتی جذاب برای Google Ads کمک می‌کند، و Social Media Poster، که به آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا پست‌های اجتماعی مشتری را زمان‌بندی کنند.

،یب چنین ویژگی های متنوعی در زیر چتر Semrush هزینه نسبتاً بالای آن را جبران می کند، به خصوص اگر بتو،د سایر نرم افزارهای اضافی را لغو کنید.

4. Looker Studio

امتیاز کلی من: 3.6/5

استودیو Lookerاسکرین شات از استودیوی Looker، دسامبر ۲۰۲۲

استودیوی Looker که قبلا به ،وان Google Data Studio شناخته می شد، یک سرویس گوگل است که از زمان راه اندازی اولیه خود رشد قابل توجهی داشته است.

اگرچه بسیار فنی تر است و برای راه اندازی به سرمایه گذاری زمان بیشتری نسبت به سایر ابزارهای موجود در این لیست نیاز دارد، اما برای کارکن، که با Google Analytics آشنا هستند، باید بصری باشد.

اگر روی حصار هستید، Looker Studio کاملا رایگان است.

مزیت اصلی این نرم افزار ادغام برتر با سایر ویژگی های Google مانند Analytics، Search Console، Ads و YouTube است.

مانند سایر ابزارهای گزارش‌دهی، امکان ادغام داده‌های شخص ثالث را نیز فراهم می‌کند، اما توانایی جستجوی داده‌ها از پایگاه‌های داده، از جمله MySQL، PostgreSQL، و Google’s Cloud SQL، آن را متمایز می‌کند.

می‌تو،د گزارش‌ها را با KPIهای مهم با راه‌اندازی من،، با استفاده از اطلاعات سرنخ و مشتری سفارشی کنید. برای مشتریان تجارت الکترونیک، حتی می تو،د داده های فروش را ادغام کنید.

اگرچه راه اندازی اولیه بسیار فنی تر خواهد بود، اما امکان وارد ، قالب ها باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود.

شما همچنین می تو،د ال،ای خود را ایجاد کنید که فرآیندهای شما را بهتر منع، کند و بتواند بین مشتریان به اشتراک گذاشته شود. Google همچنین راهنماهای ویدیویی مقدماتی برای کمک به شما در شروع کار دارد.

5. آزمایشگاه های مرجع

امتیاز کلی من: 3.2/5

گزارش رتبه بندی آزمایشگاه های مرجعاعتبار تصویر: آزمایشگاه های اتوریتی، دسامبر 2022

اگر به دنبال ابزار ساده ردیابی موقعیت هستید، Aut،rity Labs این کار را انجام می دهد.

Aut،rity Labs برای کاربران نامحدود 49 دلار در ماه است، اگرچه برای گزارش بر،ب سفید باید به 99 دلار در ماه برنامه ارتقا دهید.

می‌تو،د داده‌های رتبه‌بندی منطقه‌ای را ردیابی کنید، در مورد کلمات کلیدی «(ارائه نشده)» اطلاعاتی ،ب کنید، کلمات کلیدی رقبا را ردیابی کنید و گزارش‌دهی خودکار را برنامه‌ریزی کنید.

با این حال، فقدان سایر ویژگی های ضروری مانند نظارت بر بک لینک یا داده های تحلیلی به این م،ی است که باید این ابزار را تکمیل کنید تا یک تصویر گزارش کامل SEO برای مشتریان ارائه دهید.

نتیجه

بسیاری از ابزارهای گزارش سئو با کیفیت در بازار وجود دارد. آنچه آنها را ارزشمند می کند به توانایی آنها در کار برای نیازهای مشتریان شما بستگی دارد.

رتبه‌بندی SE نسبت هزینه به ارزش فوق‌العاده‌ای دارد، در حالی که استودیو Looker دارای قابلیت‌های گزارش‌دهی پیشرفته‌ای است، اگر بتو،د مانع ورود بالاتری داشته باشید.

آژانس آنالیتی، دسترسی مشتری را در اولویت قرار می دهد، که اگر شفافیت یک ارزش اصلی برای آژانس شما باشد، بسیار مهم است.

Aut،rity Labs آن را تمیز و تمیز نگه می دارد، در حالی که Semrush همیشه ویژگی های نوآورانه ای را اضافه می کند.

این پنج به سادگی تصویری از آنچه در دسترس است هستند. ابزارهای جدید و در حال ظهوری وجود دارند که ممکن است برخی از ویژگی‌ها برای مشتریان فعلی شما جذاب‌تر باشند یا شکاف‌هایی را که نرم‌افزارهای دیگر ایجاد می‌کنند، با وجود اینکه راه‌حل عالی هستند، پر می‌کنند.

در نهایت، باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای آژانس شما اهمیت دارد. آیا این است:

  • عمق ویژگی؟
  • مقیاس پذیری؟
  • نسبت هزینه به ارزش؟

هنگامی که عواملی را که برای آژانس شما مهم هستند، سنجیدید، می تو،د ابزار من، گزارش سئو را پیدا کنید. در ضمن، از آزمایش چند مورد برای یک دوره آزمایشی ابایی نداشته باشید.

اگر نمی‌خواهید برای یک ماه استفاده کامل ثبت‌نام کنید، می‌تو،د ویدیوها و نظرات کاربران فعلی را نیز بررسی کنید. آگاهانه ترین تصمیم مست،م درک جزئیات پیچیده است.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو




منبع: https://www.searchenginejournal.com/seo-tools/top-5-seo-reporting-tools-agencies/