سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

برای روشن‌تر ساختن این مسئله، اجازه دهید تا آن را در قالب یک مثال بیاوریم. اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌دهید قطعا مکان و موقعیت مغازه است. هر‌چه مغازه شما در مکان‌های پر‌تردد و شلوغ‌تر شهر باشد، قطعا برایتان مطلوب‌تر است؛ چرا‌که اصطلاحا پاخور خوبی داشته و احتمال فروش و کسب سود را برایتان چند برابر می‌کند. بدیهی است که مغازه‌ای بر خیابان اصلی بسیار بیشتر از مغازه‌ای مشابه در کوچه پس کوچه، مشتری دارد.

همچنین با استفاده از ابزار الکسا می توانید میزان ترافیک سایت خود را بسنجید، کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بشناسید و رفتار کاربران، نوع فعالیت آن ها و عملکرد رقبا را زیر نظر بگیرید. گوگل (و دیگر موتورهای جستجو) به لینک های سایت های دیگر به عنوان «رای اعتماد» نگاه می کنند. این آرا به آن ها کمک می کند تا تشخیص دهند که کدام صفحه در یک موضوع معین (از میان هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است. یکی از استراتژی های لینک سازی، ایجاد بک لینک با کیفیت برای وب سایت به صورت پلکانی و از کم به زیاد می باشد، این امر باعث طبیعی تر به نظر رسیدن لینک سازی ها شده و در نهایت افزایش رتبه وب سایت شما را حاصل می کند. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو امروزه حول محور گوگل می چرخد. با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد.

مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند. الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. Ahrefs یکی از مهمترین ابزارهای سئوی آنلاین است و وقتی نوبت به بزرگ ترین خزنده یا کرولر وب سایت می رسد، بعد از گوگل رتبه دوم را به دست می آورد. قابلیت های ارزیابی سایت Ahrefs به قدری زیاد است که کارشناسان سئو نمی توانند به اندازه کافی از آن ها استفاده کنند. این ابزار می تواند نواقص وب سایت شما را مشخص کند و به شما بگوید که چه بخش هایی از وب سایت شما برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند.

  • به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد.
  • به عنوان مثال متا تگ keywords منسوخ شده و استفاده از آن در سئو تاثیری ندارد.
  • تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر.
  • در صورت مشاهده حجم وسیعی از بک لینک ضعیف برای وب سایت خود بهتر است که لیستی از آنها را تهیه کرده و آن را از طریق ابزار Disavow در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.
  • این طرح همچنین شامل استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفی می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید.
  • برای مشاهده کل ویدیوها و تمرین کردن آنها نزدیک به 2 ماه زمان نیاز خواهید داشت.

شاید مخاطب ما به برخی از مطالب گفته شده مسلط باشد و نیازی نبیند که وقت برای مطالعه آنها اختصاص دهد. سعی کنید خودتان، از تمامیه دستگاه هایی که دارید استفاده کنید و انواع و اقسام نمونه های سایت خود را دقیق مشاهده کنید. برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد. به علاوه، اکثر افزونه ها مانند رنک مث و یوست، به شما این امکان را میدهند که آدرس شخصی سازی شده خودتان را برای هر نوشته انتخاب کنید. یا از افزونه های رایگانی که برای این منظور تدارک دیده شده استفاده کنید، یا آنها را دلاری از سایتهای اصلیشان خریداری کنید. اگر مانند سایت ما، از سایتهای وردپرسی استفاده میکنید، یک تقلب بسیار مهم باید به شما دوستان برسانم.

Reciprocal linking یا Link Exchange چیست و چه کاربردی دارد؟

طبق مستندات ارائه‌شده از سمت گوگل، سرعت صفحات، یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی می‌باشد. بارگذاری کند صفحه یا تاخیر در اجرای المان‌ها، سبب می‌گردد که گوگل صفحه را جریمه کند و امتیازات منفی بسیاری لحاظ کند. به عنوان مثال شاید بارها پیش آمده باشد که محصولات یا مقالاتی را در گوگل جستجو کرده‌اید و زیر برخی از نتایج ستاره‌دار شده است. و یا نام یک فروشگاه را در اینترنت جستجو کرده‌اید و آدرس و لوکیشن دقیق آن فروشگاه در کنار نتایج ظاهر شده است. اسکیما به طور مستقیم روی CTR تاثیر مستقیم می‌گذارد و می‌تواند صفحه سایت را از باقی نتایج متمایز سازد.

اهداف بهینه سازی و سئو سایت

فرض کنید من یک سایت دارم و میام به خاطر اینکه آمار بازدید سایت بالا بره داخل تلگرام یه کانال میزنم و توش اخبار سایت و نظرسنجی برای بهبودسازی سایت میذارم تا سایت پیشرفت کنه و آمار بازدیدش بالا بره !! الان سوال من اینه که این کاری که من میکنم ، بخشی از سئوی کلاه مشکی است یا سئوی کلاه سفید. گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند.

ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود. یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد.

دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید! در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند.

به این امر که سایر سایت ها لینک صفحات سایت شما را در صفحات خود قرار دهند، اصطلاحا بک لینک گفته می شود. سلام، جریمه شدن از سمت گوگل معمولا به خاطر تکنیکهای کلاه سیاه سئو و لینک سازی بصورت انبوه هست. با این حال اگر قصد تاسیس سایت جدید دارید، این دامنه رو ببندید و یک سایت جدید بیارید بالا و روی سئوی اون کار کنید. صفحات این سایت رو هم به سایت جدید ریدایرکت نکنید تا گوگل سایت رو مستقل از سایت قدیمی در نظر بگیره. سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به تعاملات کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد.

در نهایت نیز کالن داده مربوط به اطالعات تمامی صفحات مشابه تعیین میکند تا به چه ترتیبی در نتایج جستجوی یک کاربر دیده شوند. پیش از به کارگیری Seo در کسب و کار خود باید بدانید که عملکرد سئو چگونه میباشد تا بتوانید بهترین تکنیک ها را به کار گیرید. چرا برای موتور جستجو خوب است ؟ چون در آن جستجو کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود. اما امروزه خیلی از سئو کاران کلاه سیاه از روش های غیر اخلاقی استفاده میکنند تا در سریعترین زمان ممکن در رتبه بالایی قرار بگیرند.