سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

در ادامه ما می خواهیم به موضوعاتی که روی قیمت و تعرفه سئو بر اساس پروژه تاثیر دارند، صحبت کنیم. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سلام وقت بخیر، من یک سایت دارم با نزدیک به 100 مطلب که توسط خودمون به صورت اختصاصی تولید شده. از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد.

اسمی است که به ربات های گوگل که مسئول خواندن و دریافت اطلاعات سایت شما در دیتاسنتر گوگل است نسبت میدهند. همین ربات ها هستند که کار ایندکس وب سایت شما را برعهده دارند. این ربات ها در سال های اخیر به شدت هوشمند تر شده اند و علاوه بر کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و مفهوم کلی محتوای وبسایت شما را به همراه بسیاری از اطلاعات دیگر، استخراج میکنند. پیشنهاد میکنم هیچ زمانی به دنبال راه های غیر اصولی برای افزایش رتبه در گوگل و گول زدن ربات های آن نباشید. چرا که این خزنده ها، هر سال بوسیله الگوریتم های مختلفی هوشمند تر می شوند و زمانی که گوگل متوجه تخلفات زیاد شما در زمینه بهینه سازی غیر اصولی سایت شود، تصمیم به اجرای جریمه های سختی (حتی حذف از نتایج جستجو) خواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر صفحه به وسیله موتورهای جستجو و بر اساس کلمات کلیدی مورد استفاده در عنوان صفحه، تگ ها و محتوای آن، رتبه بندی می شود.

  • مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2018) منتشر شده‌اند.
  • اساسا، تست A/B آزمایشی است که طی آن دو یا چند مدل از یک صفحه، بطور تصادفی به کاربران نشان داده می‌شوند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری هر کدام، تعیین شود کدام مدل عملکرد بهتری برای دستیابی به هدف مورد نظر دارد.
  • سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است.
  • حالا با در نظر گرفتن اینکه ممکن است روزانه بیش از صدها نفر بدین شکل گوشی موبایل بخرند چه سودی نصیب کسانی می‌شود که در صفحه اول و بین رتبه‌های یک تا سه هستند.
  • معمولا مهمترین آپدیت های گوگل در دسته بندی اخبار بهشون پرداخته میشه.

در واقع هر بهینه سازیی که در درون سایتتان انجام میدهید، در این دسته قرار میگیرد. حالا که تا حدی با سئو چیست، و مفاهیم اولیه آن آشنا شدید به نحوه کارکرد موتورهای جستجو بیشتر میپردازم. چون درست مانند یک فروشگاه فیزیکی، به شما کمک میکند، کسب و کارتان بیشتر دیده شود. در نتیجه، به رعایت اصول و استراتژی هایی که ما را در دسته نتایج برتر در گوگل نشان میدهد، سئو یا به زبان انگلیسی seo میگوییم. اگر کسب و کاری داشته باشیم، اگر تبلیغ گیرنده و یا تبلیغ دهنده باشیم، اگر آموزش اآشپزی یا پزشکی و یا روابط زناشویی را در دستور کار قرار داده ایم، و یا هر کاری که بخواهیم در فضای اینترنت انجام دهیم. و بعد هر آن چیزی که برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارید را به شما معرفی کنم و در اختیارتان قرار دهم، تا بی نیاز از هر مطلب دیگری در رابطه با سئو و اهمیت آن شوید.

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند. تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود. اگر قالب جدید شما از نظر کدنویسی، سرعت و نمایش در موبایل بهتر از نسخه قبلی باشد میتواند به بهبود رتبه و سئو شما نیز کمک کند.

سئو بازی بهتر بودنه

البته بعضی افراد جنبه‌های فنی را بخش جدایی می‌دانند و آن را سئوی تکنیکال می‌نامند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با سئوکار و و ظایفی که برعهده دارد و بازار کار سئو کار در ایران مقاله سئوکار را مطالعه کنید. ممکن است بپرسید نقش سئو در بازاریابی اینترنتی چیست و آیا سئو میتواند در بازاریابی های امروزی تاثیری داشته باشد. به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهد و شما را در مدت زمان کوتاهتری به جایگاه های بالایی میرساند. سئو تکنیکال به صورت پایه ای و اصولی میتواند خیلی سیع تر شما را به اهداف سئو برساند و در زمان شما بسیار صرفه جویی کند.

یادگیری و انجام سئو توسط مالک کسب و کار

فاکتور های مختلفی وجود دارد که ربات های خزنده موتور جستجو گوگل از طریق خزش در سایت های مختلف آن عوامل را مورد بررسی قرار میدهند و در صورتی که سایتی این موارد را دارا بود امتیاز مثبتی به آن داده میشود. در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید. سئو کلاه سفید یا white hat SEO راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر ترافیک انسانی خود تمرکز خواهید کرد و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید.

لینک سازی در بخش سئوی داخلی سایت به دو دسته تقسیم می‌شود:

در بهینه سازی سایت های فروشگاهی باید دسته بندی ها هدف اصلی قرار بگیرند. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند. سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک صفحه استفاده می شود باید به درستی بهینه شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر موجود در سایت را درک کنند. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل، اندازه و حجم فایل و متن جایگزین برای سئو ی تصاویر بسیار مهم است. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند.

یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. وجود همچین مواردی خواندن متن را برای مخاطبانتان سخت و آزار‌دهنده می‌کند و از کیفیت محتوایتان می‌کاهد. Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود.