چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین

بررسی و ویرایش فایل ربات TXT سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و تنها کنترل‌کننده نحوه رفتار ربات‌های خزنده است. به خاطر داشته باشید هر سایت نیازمند فایل robots.txt خاص خودش است. از کپی کردن محتویات فایل robots.txt سایر سایت‌ها پرهیز کنید. Robots.txt هر سایت مختص همان سایت است و ممکن است برای سایت شما عملکرد مناسبی نداشته باشد و فرایند ایندکس شدن صفحات سایت را دچار اختلال کند. امروزه با رشد روز افزون کسب و کارهای اینترنتی رقابت سختی میان وبسایت‌ها درگرفته است و مدیران سایت‌ها همواره در تلاشند تا سایت خود را جزو نتایج اولیه در گوگل نمایش دهند. متدها و راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که یکی از این موارد با کمک بهینه سازی فایل Robot.txt انجام می‌شود.

  • اما این چیزی نیست که ما دنبال آن باشیم، بنابراین باید بتوانیم به کمک فایل robots قوانینی را مشخص کنیم که باب میل ما هستند.
  • مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.
  • علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند.
  • فایل robots.txt همان بستری است که کمک می‌کند تا ربات‌ها زبان ما را بفهمند و زمانی که برای بررسی یا اقدامات دیگر به ‌سایت شما سر می‌زنند، نقش راهنما را بازی می‌کند.
  • این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند.

با تنظیم صحیح این فایل می‌توانید فرایند خزش در سایت خود را بهینه سازی کنید و از فهرست شدن صفحات با محتوای تکراری جلوگیری کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما به ربات های موتور جستجو، اعلام کرده ایم که می تواند فایل های موجود در پوشه آپلود را می تواند ایندکس کند. همچنین جلو موتور جستجو، را برای ایندکس کردن افزونه ها و فولدر ادمین وردپرس گرفته ایم(با عبارت Disallow). با این کار می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحات با ارزش تر کنید و در نتیجه سئو تکنیکال سایتتان را افزایش دهید. به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید.

طراحی سایت تخفیف گروهی

این عبارت شامل تمام خویشاوندان، حیوون خونگی و حتی پرنده ی تو باغچه ها هم می شود. کلیه حقوق این سایت برای شرکت “بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد” محفوظ می‌باشد. واقعادمتون گرم.ربات روامروزباخط خودم تنظیماتشوانجام دادم وبرای چند تاخط آزمایشی ارسال انجام دادم.خیلی خیلی عالیه.

علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود. را فعال کنید تا دسترسی تمامی ربات‌ها به سایت شما مسدود شود.

فایل‌های robots.txt به ربات‌ها می‌گوید که پس از رسیدن به صفحه‌ای با دستورالعمل که تعریف شده، به آن توجه کند. این کار به این دلیل کار می کند که فایل robots.txt همیشه باید در فهرست اصلی وب سایت قرار گیرد. این فایل به عنکبوت های خزنده گوگل و موتورهای جستجو می گوید که چه صفحاتی را خزش و فهرست بندی نکنند. Robots.txt در واقع یک فایل است با پسوند TXT که به ربات ها و خرنده های موتورهای جستجو این را می گوید که در کدام صفحات یا بخش های یک سایت حق خزیدن ندارند. به همین خاطر و بخاطر سایر مسائل امنیتی، همیشه توصیه می‌شود که هرچند وقت یکبار، صحت و سلامت فایل ربات سایت‌تان را بررسی کنید و از دستوراتی که داخل این فایل وجود دارد اطمینان حاصل کنید.

آموزش گام به گام سئو

یک User-agent می‌تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم.

در این مقاله چند مورد از دلایل اهمیت سرعت سایت را با هم بررسی خواهیم کرد. به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید. در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید.