فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل robots.txt تریبون

می توانید در این فایل، خط های مختلفی به صورت دستورالعمل، تعریف کنید. در اینجا مثالی از فایل robots.txt وردپرس برای شما نمایش داده ایم. Robots.txt یک فایل است که وب مسترها به ربات های خزنده موتور جستجو می توانند اعلام کنند که چطور سایتشان را ایندکس کنند. این فایل معمولا در ریشه دایرکتوری ذخیره شده که به عنوان پوشه اصلی سایت شما شناخته می شود.

  • می‌توانیم به کمک فایل robots.txt مشخص کنیم که آدرس این فایل دقیقا کجاست و موتورهای جستجو از کجا باید آدرس نقشه سایت ما را پیدا کنند.
  • بعضی وقت‌ها هم ربات‌ها گوگل چیزهایی را که دوست نداریم هر کسی ببیند را برمی‌دارند می‌برند در سرورهای گوگل ذخیره می‌کنند و به عالم و آدم نشان می‌دهند.
  • سلام.خواستم تشکرکنم ازسرویس وبرنامه خوبی که دارید.بنده ازربات اینستاگرام استفاده میکنم.میخوام ربات سئو روهم تهیه کنم.

آشنایی با ساب دامین و تفاوت‌های آن با ساب فولدر زیر دامنه یا ساب دامین چیست؟ چه تفاوتی با ساب فولدر دارد؟ چرا باید از زیردامنه استفاده کرد؟ اگر قصد راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود… تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید. مخصوصا اینکه بقیه مقالات اصلا توضیح نداده بودن که چطوری میشه به این فایل دسترسی داشت و کجای هاست هستش. هر آنچه برای کنترل این ربات‌ها فضول اما مفید لازم بود را به زبان ساده توضیح دادیم.

اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید. صفحه ای را که ما به عنوان مثال در آن کدهای مربوطه را جایگذاری می کنیم به طور حتم ایندکس خواهند شد. در این بخش، گوگل به شما کنترل بیشتری می دهد تا بگویید، صفحه ای را که در آن کدهای مربوطه جایگذاری شده اند را چگونه فهرست کنید. این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود. برخی موتورهای جستجو از چند نوع ربات برای بررسی سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً گوگل دارای ربات Googlebot برای جستجوی ارگانیک در بین سایت‌ها است. همچنین گوگل دارای ربات Googlebot-Image برای جست جوی تصاویر نیز است.

ساخت فایل ربات

با فعال کردن این گزینه یک فایل سفارشی robots.txt در وردپرس ایجاد خواهد شد. ما مقاله ای کامل در زمینه سئو فروشگاه نوشتیم که تبدیلش کردیم به یک کتاب pdf میتونید در این صفحه دانلود کنید هر آموزشی که برای یک فروشگاه اینترنتی لازم هست رو توضیح دادم. یک نمونه فایل صحیح ربات robots.txt که شاید بیشتر کاربران به دنبال آن هستند، میتوانید آن را در زیر مشاهده کنید. شما باید یک فایل ربات داشته باشید که حداقل یک دستور درون خود دارد.

برای مثال فایل های موجود در فولدر wp-plugins یا پیج هایی که در ادمین وردپرس وجود دارند. برخی از سئوکاران در قدیم معتقد بودند اگر صفحاتی مثل تگ ها، دسته بندی ها، و… ایندکس نشوند، صفحات سایت زودتر در دسترس خزنده های گوگل قرار می گیرند و رتبه بالاتری به دست می آورید. مثلا گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک و از Googlebot-Image برای جستجوی تصویر استفاده می‌کند.

و در روش Domain نیز کافیست آدرس سایت خود را بدون پیشوند Hamyarwp.com وارد کنید. پس از وارد کردن آدرس سایت کد موجود در صفحه را کپی کرده و در بخش DNS manager هاست خود اضافه نمایید. شما می‌توانید با استفاده از چندین دستورالعمل به URLهای خاصی اجازه فعالیت دهید یا آن‌ها را ممنوع و مسدود کنید، همچنین امکان افزودن چند نقشه به سایت را برای شما فراهم می‌کند. در کادر مشخص شده، متن فایل ربات خود را به صورت دستی وارد کرده و روی بررسی TEST کلیک کنید. نتیجه توسط خود گوگل در همین پیشخوان به شما اعلام خواهد شد.

فرض پیش‌فرض این است که یک User-agent می‌تواند هر صفحه یا دایرکتوری را که توسط قانون غیرمجاز مسدود نشده است بخزد. هر گروه با یک خط User-agent شروع می‌شود که هدف گروه ها را مشخص می‌کند. گوگل لیستی از الگوهای تطبیقی و مثال ها را در اینجا گرداوری کرده است.

ربات‌های گوگل

پس نیازه شما هم درمورد منطق موتور های جست وجو هوشیاری لازم رو به خرج بدین و کارکرد کل سیستم رو ببینید. همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم. ما این الگوریتم‌ها را در فایل‌های آموزشی موجود در پکیج، در اختیار خریداران قرار می‌دهیم. اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم.

این کد به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. و شما می‌توانید برای ویرایش و ایجاد آن از یک FTP یا با فایل منیجر کنترل‌پنل هاست خود اقدام کنید. این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید. فایل Robots.txt یک فایل متنی ساده (با پسوند txt) است که توسط موتورهای جستجو و برخی سیستم‌های دیگر خوانده می‌شود و نام دیگر آن «Robots Exclusion Protocol» به معنی پروتکل حذف ربات‌ها است. این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند. در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید.

امکان به همان صفحه اجازه دسترسی ربات وب را داده باشید اما ربات تصاویر مجاز به دریافت تصاویر و نمایش آن در نتایج جستجو نباشد. توجه کنید که اگر سایت شما فایل Robots.txt نداشته باشد هم ربات‌های گوگل کار خودشان را می‌کنند. اگر چنین فایلی وجود نداشته باشد، ربات بدون هیچ محدودیتی به تمام بخش‌های در دسترس سر می‌زند. Crawl Budget در حقیقت تعداد صفحاتی از وب سایت‎تان است که ربات گوگل در یک روز آنها را خزیده و بررسی می‌کند.