سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال

شما میتوانید این صفحه را پس از انقضای آن به عنوان یک صفحه 410 به گوگل معرفی کنید یا بر روی یک دسته بندی مرتبط ریدایرکت 301 کنید. در سایتی موارد زیر رو برای انجام سئوی وب سایت معرفی کرده بود. ابتدا از متن زیبا و اطلاعاتی که در مجموعه وبسیما به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهید تشکر کنم. چه مدت از راه اندازی سایت گذشته است؟ طی چند هفته اخیر گوگل مشکلاتی برای ایندکس صفحات و سایت های جدید داشته که هنوز برطرف نشده است. پیشنهاد میکنیم در اولین قدم نقشه سایت را از طریق گوگل سرچ کنسول معرفی کنید. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند.

  • منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد.
  • امتیازی که وبسایت Moz به تک تک صفحات شما بایت فعالیت های سئو، چه داخلی و چه سئو خارجی، نسبت می دهد.
  • سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند.
  • چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است.
  • گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است.

برای این کار من برای همه مطالبم درمورد یوتیوب، snippet bait نوشتم. به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند. وقتی یک تصویر لینک داده می‌شود، گوگل از تگ Alt تصویر بعنوان Anchor Text آن استفاده می‌کند.

برای چک کردن رنک و اعتبار سایتتان می‌توانید از این 2 افزونه استفاده کنید:

این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدن‌ها و دستکاری‌ها ایجاد می‌شوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل. در آکادمی آموزش سئوی نوین مقالاتی جامع دربارۀ اصول سئو و ده‌ها نکته مهم نوشته‌ایم. تمام این مقالات با دقت بالایی نوشته شده و به‌‌روزرسانی می‌شوند.

Social Signal چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد.

سئو کلاه خاکستری در چند سال اخیر مود شده است و تازه بر سر زبان ها افتاده است. به طوری که اگر درسئو تکنیکالشما مشکلاتی وجود داشته باشد، احتمالاً تلاش‌های سئوی شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نخواهند کرد. البته هر سئو کار یک ترفندی دارد و نسبت به نیازش و رقبای سایت های مورد نظر ، درصد بندی هارا تغییر میدهد. در واقع صرف نظر از جزئیات ریزی که در هر بخش از SEO سایت وجود دارد، با سه بخش کلیدی روبرو هستیم که توانایی وب سایت شما در هر یک از این سه مورد می‌تواند منجر به اعتماد ربات‌های خزنده به سایت شما شود.

موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که آن‌ها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. موتور جستجوگر بینگ نیز دارای بخشی همانند سرچ کنسول گوگل بوده و می توانید با ثبت سایت در بینگ وضعیت سئو و ترافیک سایتتان را برای این سایت بهینه کنید. توصیه می کنم حتما آموزش نحوه ثبت سایت در بینگ را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کارانسایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از 205 فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند. البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند.