بهینه سازی فایل Robot txt آموزش کامل ساخت فایل robots.txt همیار وردپرس

هدف از این آموزش این است که اگر مدیران سایت دوست نداشته باشند گوگل به تمام قسمت‌های سایتشان نفوذ کند می‌توانند از این فایل استفاده کرده و یک نوع حریم برای سایتشان ایجاد کنند. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ای که در بالا ذکر شد کاری کنید که قسمتی از فایل‌ها مانند readme.html در گوگل ایندکس نشود و یا غیرازاین می‌توانید هر فایل دلخواه دیگری را مشخص کنید تا نمایش داده نشود. برای جلوگیری از نمایش داده‌‎های حساس (مانند اطلاعات خصوص کاربر) در نتایج SERP از txt استفاده نکنید.

  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
  • در صورتی که قصد این را دارید که بصورت قابل اطمینان یک صفحه را از نتایج جستجو حذف کنید بایستی از تگ noindex در صفحه مورد نظر استفاده کنید.
  • فایل robots.txt سایت شما نقش مهمی در عملکرد کلی سئو شما دارد.
  • در همین ابتدا عنوان می کنیم که یکی از مهمترین دلایل استفاده از فایل Robots.txt مدیریت بودجه خزش و ایندکس سایت است.

6- با بازخوانی صفحه در مرورگر خود برای به‌روزرسانی ویرایشگر ابزار و مشاهده آنلاین کد فایل robots.txt، بررسی کنید که آخرین نسخه شما با موفقیت خزیده شده است. استفاده از این مدل دستور در فایل robots.txt به خزنده‌های وب می‌گوید که تمام صفحات از جمله صفحه اصلی را بخزند. برای خزیدن در سایت‌ها، موتورهای جستجو پیوندها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند، در نهایت، در میان میلیاردها لینک و وب‌سایت خزیده می‌شوند. این رفتار خزیدن گاهی اوقات به‌عنوان “عنکبوت” شناخته می‌شود. فایل‌های Robots.txt (فایل روبوتس) بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

آدرس سایت با www یا بدون www ؟ تاثیر کدام در سئو بیشتر است؟

استفاده از این نحو در فایل robots.txt به همه خزنده‌های وب می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را در از جمله صفحه اصلی، نخزند. در یک فایل robots.txt با چندین دستورالعمل کاربر، هر قانون غیرمجاز یا مجاز فقط برای عامل‌های کاربر مشخص شده در آن مجموعه جدا شده از خط خاص اعمال می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. پس از آپلود فایل robots.txt در ریشه سرور، بررسی کنید که آیا برای عموم قابل دسترسی است یا خیر و آیا گوگل می‌تواند آن را بررسی کند.

چطور باید فایل robots.txt در وردپرس را ویرایش کرد؟

اغلب دستوراتی که در این فایل می‌بینید Disallow و Allow است. از به نمایش درآمدن محتواهای تکراری در فهرست نتایج گوگل جلوگیری می کند. این فایل به خوبی می تواند از ایندکس شدن صفحات و دایرکتوری های حساس مانند ادمین، صفحات ورود، سبدهای تجارت الکترونیک و موارد مشابه جلوگیری کند.

نمونه هایی از نمودار رشد در گوگل کنسول

چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت… 4- برای تأیید اینکه فایل robots.txt آنلاین نسخه‌ای است که می‌خواهید گوگل آن را بخزد، روی تأیید نسخه آنلاین کلیک کنید. این کد به معنای اجرای دستورات فقط برای ربات های گوگل می باشد.