سئو سایت بهینه سازی وب سایت باید استراتژیک و اصولی باشد نوین

چون در این مقاله قصد دارم به شما بگویم سئو چیست و سئو چیس را برای شما به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم، وارد موارد فنی نمیشوم. این کاملاً به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید، من نکاتی را که لازم بود برای مواجه شدن با شناخت مدلهای مختلف سئو بدانید را خدمتتان بیان کردم. اغلب خیلی زود تر از آن چیزی که فکرش را هم بکنم، میخواهند به نتایج اول گوگل برسند. و همین بروز شدن یا نشدن اخبار در یک سایت خبری، به شدت میتواند اثر مثبت یا منفی در سئوی آن سایت بگذارد. مثل سایتهای فروشگاهی، سایتهای خبری، سایتهای شرکتی، و سایتهای آموزشی مثل اثر خاص.

این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. کلیت این اتفاق به موتور‌های جستجو (ازجمله گوگل) می‌فهماند که رتبه 2 نسبت به رتبه 1 مطالب مفید‌تری را در اختیار کاربر گذاشته است.

  • فایل robots واقع در مسیر ریشه وب سایت ها بوده و این فایل با دستورات خود به راهنمایی ربات های موتورهای جستجو در هنگام پایش و خزیدن در وب سایت ها می پردازد.
  • به فعالیت خودتون در حوزه سئو و تولید محتوا ادامه بدید تا نتایج رو آرام آرام مشاهده کنید.
  • به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک پایینی دارند نگاهی بیندازید.
  • برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست.
  • موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد.

ادوردز و سئو هر دو ابزارهای مفید و اثر گذار در ارتقای رتبه سایت هستند. این دو روش کاملا مجزا از یکدیگر هستند و هیچ کدام بر دیگری تاثیر مستقیم ندارد. مدیرانی که می‌خواهند به جایگاه نخست موتورهای جستجو دست یابند و در طولانی مدت جایگاه خود را حفظ کنند لازم است از تلفیق این دو روش برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند.

دلیل این پیشی گرفتن گوگل نیز تمرکز بر روی رضایت مخاطبان خودش است. گوگل قصد دارد تا بهترین نتایج را به مخاطبانش ارائه دهد و برای این هدف الگوریتم‌های زیادی را به وجود آورده است. سئو کردن یک وب‌سایت هم در واقع بهینه کردن یک وب‌سایت نسبت به همین الگوریتم‌هایی است که گوگل با ارائه آن‌ها قصد داشته تا کیفیت خودش را بالا ببرد. زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید.

سئو داخلی ( سئو محتوا)

اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند. بیش از 36 درصد تمام وبسایت‌های موجود، از ورد‌پرس استفاده می‌کنند. نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتور‌های جستجو بحساب می‌آید.

سئو تکنیکال چیست؟

حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر‌طبیعی، با هدف گرفتن رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند.

تفاوت سئو سایت‌‌های محتوامحور با سایر وب‌سایت‌ها

گوگل ادسنس یک بستر تبلیغات بنری زیرمجموعه گوگل است که به ازای کلیک های صحیح و درست کاربران، از تبلیغ دهنده پورسانت می گیرد. ممکن است گاهی اوقات بسته به شرایط سایت، به ازای جایگاه نمایش بنر و بازدید صفحه، نیز پول دریافت کند. این بستر برای کسانی که قصد دارند به سئو سایت خود، سرعت ببخشند و مشکلی در هزینه کردن ندارند، کاربردی و مناسب باشند. البته کسانی که می دانند سئو چیست و به خوبی تکنیک های آن را آموخته اند، هیچگاه به دنبال گوگل ادسنس نمی روند. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. در لینک سازی‌های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت‌ها می‌توانید با روش‌‌هایی مانند انجمن و دایرکتوری‌ها استفاده نمائید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان برگزاری و محتوای هر کارگاه میتوانید به سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید. شما میتوانید تصاویر را خودتان از مراحل بازی، فضای داخلی آن و یا حتی از ویدئوهایی که از بازی منتشر شده است انتخاب کرده و با ارائه محتوای جدید شانس بیشتری برای کسب جایگاه داشته باشید. بله امکان ارسال یک متن به چند سایت هست ولی با این کار عملا همه رپورتاژهای شما محتوای کپی و تکراری خواهند داشت که از ارزش و اعتبار آنها کم میکند. پیشنهاد میکنیم برای هر رپورتاژ آگهی یک محتوای اختصاصی و هدفمند تهیه کنید. سایر سایت هایی که از این سایت دیرتر استارت زدیم ایندکس شده. نقشه سایت رو هم خیلی وقت هست که معرفی کردیم و تعداد 277 عدد url رو شناخته.