سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. اگر هاست شما زمان پاسخگویی خوبی ندارد، کار خاصی حتی با بهینه سازی بیشتر نمی توانید انجام دهید. خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد.

در جلسات بعد، درمورد نحوه فعالیت سئوکارهای کلاه سیاه به شما توضیح خواهیم داد. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند.

  • کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یا نمایش نتایج گوگل می‌باشد، همان‌طور که از نام آن پیداست هر آنچه شما بعد از جستجو درون گوگل می‌بینید را اصطلاحا SERP می‌نامند.
  • توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.
  • اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد.

خرید بک لینک تا زمانی که نوفالو باشند معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. اگر هدف شما از خرید بک لینک ارتقا سئو وب سایت است، ممکن است که این کار شما با جریمه هایی رو به رو باشد. متاسفانه برخی از رقبا دست به روش های غیر اخلاقی زده و سعی می کنند تا با اقداماتی، رتبه وب سایت شما را کاهش دهند.

جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .” گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید. هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. اگر من تمامی لینک هایی که در این صفحه وجود دارد رو در حال حاضر حفظ کنم، ولی لینک ها جابجا بشن ممکن است در سئو تاثیر بگذارد.

چرا سئو سایت مهم است؟

به طور کلی، گوگل محدودیت های خاصی در فهرست بندی دارد که اغلب هم براساس آدرس های IP هستند. بنابراین، اگر یک IP از یک هاست مشترک زمان زیادی را برای کرولرهای گوگل صرف کند، فهرست بندی یا به روز رسانی سایت شما ممکن است بیشتر طول بکشد. از آدرس URL کوتاه استفاده کنید و کلمه کلیدی اصلی را در آن بیاورید. عملکرد وب سایت را به طور کامل کنترل کند و اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهد.

نکات مهم از نظر سئو در تولید محتوا

در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود. البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. اصلی‌ترین هدف سئو، کمک به وب‌سایت‌های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ است تا جایگاه مناسبی را در صفحه نتایج جستجوی طبیعی گوگل به دست آورند و به واسطه آن ارتباط خود با مخاطبان را افزایش دهند. لینک سازی یا Link Building به معنی ایجاد بک لینک از سایر وب سایت ها به صفحات سایت شما است. هدف از ایجاد بک لینک این است که «اعتبار» صفحات خود را در نظر گوگل افزایش دهید، به طوری که این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد.

سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد. تکنیک‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.

بهره گیری از تجارب یک آژانس سئو سایت، به شما این امکان را می دهد تا تمرکز خود را بر روی دیگر فعالیت ها گذاشته و شاهد ارتقاء و بهبود سئو سایت باشید. اما برای آنکه بتوانید به بهترین شکل نتیجه بگیرید، به 7 ویژگی مهم که یک آژانس سئو باید به آن ها توجه کند، دقت کنید. با توجه به این حجم از جستجو، قطعا اگر بتوانید شرایط را برای تبدیل شدن کاربر به مشتری فراهم سازید، به درآمد بالایی خواهید رسید و همانطور که پیش تر اشاره کردیم، نرخ بازگشت سرمایه شما متفاوت خواهد بود. وقتی یک سایت ترافیک بالایی را دریافت می کند، ارزش آن بالاتر می رود به طوری که برای کاربران اثرگذار تر شناخته خواهد شد.

در پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنیم که مطلب اهداف سئو را مطالعه فرمایید. درصد بازدیدکنندگانی که بدون هیچ اقدامی صفحه را ترک کردند (مثلاً بدون بازدید از صفحه ای دیگر). گوگل به هیچ وجه اجازه خرید لینک را نمی دهد (مگر اینکه لینک nofollow باشد). اصطلاحی که برای توصیف سرعتی که یک صفحه پیوندهای جدیدی دریافت می کند، استفاده می شود. الگوریتم پیج رنک گوگل یک فناوری منسوخ شده است که دیگر استفاده نمی شود. وقتی یک صفحه در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، ممکن است برچسب عنوان آن دیده شود.