سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو

اطلاعاتی که از نحوه رفتار شما در وب سایت‌ها به دست می‌آورند…. اگر وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل کرده باشید، وقتی این ابزار تست را باز کنید از شما می‌خواهد که سایت متصل شده مورد نظر را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند میزبان وبسایت شما یک سرور اختصاصی، اشتراکی یا مجازی است، فقط کافی است این فایل را در پوشه یا همان دایرکتوری اصلی سایت بارگذاری کنید.

فایل‌های Robots.txt دسترسی خزنده به ناحیه های خاصی از سایت شما را کنترل می‌کنند. درحالی‌که اگر شما به طور تصادفی Googlebot را از خزیدن در کل سایت خود منع کنید، می‌تواند بسیار خطرناک باشد، برخی موقعیت ها وجود دارد که در آن فایل robots.txt می‌تواند بسیار مفید باشد. حتی اگر صفحه robots.txt مثلاً در webjavan.com/index/robots.txt یا /homepage/robots.txt وجود داشته باشد، توسط عوامل کاربر کشف نمی‌شود و در نتیجه سایت تحت درمان قرار می‌گیرد. این یک لیست قابل خواندن ماشینی از تمام صفحات یک وب‌سایت است.

  • این صفحات برای وب سایت شما ضروری هستند ولی نمی خواهید در گوگل فهرست بندی شوند.
  • با اجرای دستور Crawl-delay بعد از برطرف کردن مشکل، صفحه شما توسط ربات های موتور جستجوی گوگل کراول و ایندکس خواهد شد.
  • بعد توی این فایل باید کد خاصی بنویسیم آقای حسینی؟ چون نمی دونم باید چی باشه تو این فایل.
  • در فهرست‌های شخصی، robots.txt می‌تواند از ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کند، اما به یاد داشته باشید که این کار از اطلاعات حساس و خصوصی محافظت نمی‌کند.
  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

این کد به ربات اجازه می دهد در فایل photos فقط عکس backlink.jpg را نمایش داده و ایندکس نماید، واجازه دسترسی به دیگر عکس های داخل فولدررا ندارد. شما با ترکیب این ۲ دستور user-agent و disallow می توانید قوانین مختلفی برای دسترسی به عکس، متن و …قسمت های مختلف سایتتان ایجاد کنید. هم چنین می توانید نام هر ربات خزنده را در user-agent مشخص کنید و به آن دستور خاصی دهید. در مبحث شبکه، پروتکل قالبی برای ارائه دستورالعمل‌ها یا دستورات است.

فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

اولین بخش، Crawl Rate Limit (حد نرخ خزیدن) است و دومی Crawl Demand. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. مواردی نیز وجود دارد که در آن شما نمی خواهید هیچ گونه بودجه ای را برای ورود به صفحه Google با برچسب noindex هدر دهید. خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما به درستی تنظیم شده باشد.

کدام یک بهتر است؟ Robots.txt یا noindex؟

برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. یک ربات خزنده وب از خاص‌ترین مجموعه دستورالعمل ها در فایل robots.txt پیروی می‌کند. اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند. User-agent در اینجا به معنی دسترسی کامل به خزنده ها می باشد.

دستور دیس الو (Disallow)

اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. این خودش میتونه گوگل رو گمراه بکنه و باعث میشه گوگل فکر کنه آدم های مختلفی از سیستم های مختلفی در مورد کلمه کلیدی های مختلفی سرچ می کنند. در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده.

پس بنده باید داخل فایل منیجر هاستم دنبال آدرس وبم باشم و فایل رو داخل اون پوشه آپلود کنم ولی به گفته ی شما باید این فایل تکست داخل روت هاست آپلود شه. وقتی فایل ربات شما خالی از دستورات باشد، ربات ها هر گونه که بخواهند با سایت شما رفتار می کنند. اگر واقعا مصمم هستید سایت خود را با افزونه Yoast SEO بهینه سازی کنید. پیشنهاد میکنیم از نسخه تجاری و حرفه ای آن استفاده کنید، و البته اگر آن را از مانگو تهیه کنید، هم پشتیبانی دریافت میکنید هم بروز رسانی های آن را به طور اورجینال دریافت می کنید. این افزونه به طور خودکار یک فایل می سازد، دسترسی های آن را بررسی کرده و آن را به گوگل و بینگ نشان می دهد.

یک متخصص سئو میتواند از فایل ربات robots.txt برای استراتژی سئو استفاده کند. پس شما و تقریبا همه ی ادم هایی که به عنوان یه انسان معمولی از گوگل استفاده میکنندهیچ وقت یه کلمه کلیدی ثابت رو به مدت یه هفته تا یه ماه پشت سر هم سرچ نمی زنند و روی یک سایت کلیک نمیکنند. AMP تکنولوژی گوگل برای افزایش سرعت صفحات وب در نمایشگرهای موبایل است. موارد خاصی نیز وجود دارد که نمی‌خواهید هیچ بودجه خزشی را برای بازدید گوگل در صفحاتی با تگ noindex هدر دهید.

سلام برنامه بسیار کاربردی هست و من ازش برای اطلاع رسانی محصولات جدیدم به مشتری هام استفاده میکنم به امید موفقیت های بیشتر.. سلام ربات واقعاعالی کارمیکنه، خیلی خوشم آمدازاین خرید که کردم. من میخوام برای ارسال پیام انبوه تلگرام و واتساپ هم خریدکنم..