سئو چیست؟ انواع روش های سئو

با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد. سئو کلاه سیاهبه تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد.

  • از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است.
  • بعد از اضافه شدن الگوریتم مرغ مگس‌خوار به گوگل، تعداد زیادی از سایت‌هایی که بیش از حد از یک کلمۀ کلیدی خاص استفاده کرده بودند جریمه شدند و جایگاه خوبشان را در گوگل از دست دادند.
  • مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود.

اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید. به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند. Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید.

به غیر از نمایش آدرس سایت‌ها عکس، ویدیو، نقشه گوگل و …جز مواردی هستند که ممکن است در نمایش نتایج گوگل برای شما نمایش داده شوند. براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از 80 درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود. لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می‌دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن‌ها را هم رصد کنید. به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید.اسپای‌فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … فکر می‌کنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند.

Reciprocal linking یا Link Exchange چیست و چه کاربردی دارد؟

منتها دقت داشته باشید که مانند دیگر بخش های سئو از آن سو استفاده نموده و به شکل طبیعی از کلمات کلیدی در این مکان ها استفاده نمایید. این امکان وجود دارد که در صورت لینک دادن به سایت های بی ربط در ابعاد زیاد و همینطور سایت های جریمه شده، وب سایت شما نیز مورد جریمه قرار گیرد. گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند. توجه همه جانبه به این سه بخش می تواند پتانسیل سئو سایت را به بالاترین حد ممکن برساند. گوگل می تواند به طور موقت یک برچسب عنوان جدید برای صفحه برای نمایش در نتایج جستجو ایجاد کند.

امروزه مجموعه ابزارهای جدیدی در بازاریابی پدیدار شده است که چند دهه پیش غیرقابل تصور بودند. در حال حاضر، سئو یکی از مشاغل حیاتی در بازاریابی دیجیتال است که همچنان هم در تعداد فرصت های شغلی و هم در اهمیت فزاینده آن برای شرکت ها در حال پیشرفت است. امروزه کارشناسان سئو به شیوه های مختلف برای شرکت های کوچک و بزرگ کار سئوی سایت را انجام می دهند.

درحالی که این تصور کاملا منسوخ شده و دیگر مفهومی بین کاربران ندارد. پیج آتوریتی به قدرت و اعتبار یک صفحه نزد موتورهای جستجو و نتایج SERP اشاره دارد. این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده می‌شود. یکی از مهم ترین فاکتورهای منفی رتبه بندی که باید حتما از آن آگاه باشید، محتوای تکراری یا کپی است. این عبارات کلیدی قرار است محتوای کلی صفحه مورد نظر در سایت شما را توصیف کنند.

چگالی کلمه کلیدی (Keyword Density)

نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. سرعت سایت به نظر من یکی از 200 معیار سئو است چون من بارها دیده ام که سایت هایی وجود دارند که از سرعت خوبی برخوردار نیستند ولی در نتایج بالا هستند و بلعکس آن نیز صادق است. در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو هیچ وقت کاهش نمی یاد. بنابراین، همیشه باید به توسعه و سئو سایت خود ادامه دهید تا به صدر نتایج جستجو برسید.

منتها چون درصد هاستای ضعیف در ایران نسبت به خارج بیشتر است، به همین دلیل هاست های خارجی از طرف خیلی از متخصصین سئو پیشنهاد می شود. گوگل تخمین زده که 25 تا 30 درصد محتوای وب سایت ها به صورت متوسط تکراری هستند. در صورتی که اقدام به تولید محتوای اتوماتیک نکرده و رفتارهایی مشکوک از شما سر نزده باشد، جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر وب سایت شما به هر دلیلی دارای محتوای تکراری زیادیست، بهتر است قبل از آنکه گوگل با شما برخوردی کند، نسبت به رفع آنها اقدام کنید. رادزاد در خدمات ماهانه خود گزارشات ماهانه ای را برای مشتریان خود ارسال کرده و رتبه وب سایت در کلمات کلیدی را متناوبا چک می کند. بنابراین شما نیز همزمان با انجام پروژه در جریان روند پیشرفت پروژه قرار می گیرید.