فایل Robots txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ رادزاد

در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت robots.txt و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. تمایلی به دسترسی ربات‌ها به صفحات برچسب و نویسندگان سایت ندارید.

  • به عنوان مثال گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک استفاده می نماید.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • تیم ما تمامی موارد و مشکلات سایت شما را بررسی کرده و راه حل هایی در جهت پیشرفت سئو و توسعه سایت شما ارائه خواهد داد.
  • نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست..

یکی دیگر از کارهای سئو فنی مربوط به فایل روبوتس است.فایل Robots.txt یکی از فایل‌های مهم در سایت‌ها است. با استفاده از آن می‌توان به موتورهای جست‌وجو اعلام کرد که چه محتوا و صفحاتی را برای ایندکس شدن بررسی نکنند. با این فایل شما می‌توانید محتواهایی که نمی‌خواهید توسط موتورهای جستجو بررسی و در نتایج جستجوها نشان داده نشود را مشخص کنید.

آموزش رفع خطا در اتصال به پایگاه داده در هنگام نصب وردپرس

این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید. با مسدود کردن صفحات بی‌اهمیت با robots.txt، گوگل بات می‌تواند بیشتر بودجه خزشِ شما را صرف صفحاتی کند که واقعاً مهم هستند. در صورتی که سایت شما دارای ساب دامین است لازم است هریک از این ساب دامین‌ها دارای فایل robots.txt مختص خود باشند. بعنوان مثال nardebangroup.com فایل خودش را دارد و my.nardebangroup.com هم فایل robots.txt جدا دارد.

فایل robots.txt چیست و چه کاربردی در سئو و ایندکس شدن سایت دارد؟

هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند. برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم. اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند. اگر صفحاتی را می‌خواهید مشخص کنید که موتورهای جستجو به آن‌ها وارد نشده و از دیدن آن‌ها پنهان بمانند، می‌توانید در Robots.txt دسترسی به آن‌ها را محدود کنید. به این نکته توجه داشته باشید که این صفحات توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو بررسی نمی‌شوند.

مهم‌تر از همه اینکه ربات‌های گوگل به خوبی با این استاندارد آشنا هستند و از دستورات آن هم پیروی می‌کنند. من مشکلی برام پیش اومده من زمانی داخل روبوتس دات تی اکس تی دسترسی ربات های گوگل رو به سایت بسته بودم. الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. آدرس صفحات سایت خود را آنالیز کرده تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها برای ربات‌ها مسدود شده هستند. فایل Robots.txt دسترسی خزنده‌ها به بخش‌های مختلف سایت شما را کنترل می‌کنند.