فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

قالب وردپرس Enfold نیز از قالب‌های معروف و حرفه‌ای وردپرس است که امکانات فوق‌العاده‌ای نیز دارد. این موارد رو وقتی می شه پیدا کرد که توی سرچ کنسول خودشون رو نشون بدن. پس اول باید سایت ایندکس بشه بعد شما این پارامترها رو پیدا کنید و disallow کنید. من تا الان برای هیچ کدوم از سایت هام فایل ربات و اچ تی اکسس نساختم ولی همشون به صورت پیش فرض داشتند. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید.

مدرن ترین متدهای طراحی وب در قالب هزاران محصول آماده طراحی سایت هم اکنون در دسترس شماست. در صورتی که این فایل در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو می توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند. بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت شما بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو است.

  • الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن.
  • تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک آدرس معمولی در مرورگر خود وارد کنید (برای مثال novin.com یا هر سایت دیگری).
  • به کمک فایل robots.txt می‌توانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این ربات‌ها به کدام بخش‌های سایت اجازه دسترسی دارند و کدام یک باید دارای محدودیت‌هایی برای بررسی سایت‌مان باشند.
  • این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود.
  • برای مثال فایل های موجود در فولدر wp-plugins یا پیج هایی که در ادمین وردپرس وجود دارند.

خب، بیایید به موضوع اصلی خودمان یعنی فایل robots.txt برگردیم. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند.

راه های جلوگیری از دیدگاه های اسپم در وردپرس

می‌تونید از سرچ کنسول دوباره درخواست ایندکس بدید، نقشه سایت رو دوباره بررسی و آپلود کنید. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است. Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر.

معمولا هاست های سی پنل گرانتر هستند ولی ارزش این را دارند چون یک پنل هاستینگ حرفه ای به شما ارائه می کنند. وارد هاست خود که شدید روی File Manger کلیک کرده و وارد پوشه Public_html شوید. کافیست در اینجا روی Upload کلیک کرده و فایل را برای آپلود انتخاب کنید.

دستور Disallow را می توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد که چندین مورد از آنها در مثال بالا نمایش داده شده است. چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنیم؟قوانین قالب و مکان1- نام فایل باید robots.txt باشد. طراحی سایت صنایع غذایی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت صنایع غذایی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. طراحی سایت دکوراسیون داخلی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی دکوراسیون بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت دکوراسیون داخلی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم.

این بدافزار به شدت به دنبال ایمیل‌های سایت شما هستند تا ارسال تعدادی زیادی هرزنامه و اسپم را آغاز کنند. تعیین تأخیر خزیدن به‌منظور جلوگیری از بارگیری بیش از حد سرورهای شما هنگام بارگیری هم‌زمان چند قطعه محتوا توسط خزنده‌ها. 5- روی ارسال نسخه آنلاین کلیک کنید تا به Google اطلاع دهید که فایل robots.txt شما تغییر یافته است و از Google بخواهید آن را بخزد. این کار فقط به خزنده بینگ (نام عامل کاربر Bing) می‌گوید که از خزیدن صفحه خاص در /example-subfolder/blocked-page.html اجتناب کند. سلام من همیشه اولش در آپلود فایل robots.txt به مشکل میخورم . این به ربات ها می گوید که می توانند کل وب سایت را مرور کنند، زیرا هیچ چیزی غیرمجاز نیست.

Robots.txt و وردپرس

این فایل توسط مدیر سایت ساخته می شود و در این قسمت از هاست قرار میگیرد تا برخی فعالیت های سایت را بتوان با آن کنترل کرد. گفتیم فقط نباید از یک دونه ای پی استفاده بکنیم و باید به هنگام جست و جو های مختلف ای پی تون رو عوض بکنین، تا هویتتون مخفی باقی بمونه. گوگل برای وبمسترها و صاحبان وبسایت‌ها چند راه برای دسترسی به نقشه سایت گذاشته است. هیچ الزامی وجود ندارد که آدرس نقشه سایت را از این راه به ربات‌های گوگل نمایش دهید. بهترین راه ارائه نقشه سایت به گوگل استفاده از ابزار سرچ کنسول است. اعمال تغییرات ناخواسته در این فایل می‌تواند کل سایت یا بخش بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند.

پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند. دستور Disallow رایج ترین دستور در پروتکل حذف روبات‌ها است. این دستور به ربات‌ها می‌گوید که به صفحه وب یا مجموعه‌ای از صفحات وب که پس از دستور آمده است دسترسی نداشته باشند.

استفاده از کد مسدود کردن برای همه ربات‌ها و خزنده‌ها:

حدود3 ماهه که ازکاربرمجازی استفاده میکنم.ازنحوه کارکردبدون عیب وایرادنرم افزارتاپشتیبانی عالی که همیشه انلاینندو… چه خوب شدسایت شمارودیدم.سایت بسیارتمیزه ومیشه راحت به رباتهادسترسی داشت.دست برنامه نویساتون دردنکنه کارشون عالیه… برنامه بسیارکاربردیوعالیه،واقعابه عنوان یک دستیارمیتونیدروش حساب بازکنید.ناگفته نماندپشتیبانی بسیارخوبی هم دارید،موفق باشید.. واقعاازاین برنامه بازخوردخیلی خوبی گرفتم.چندتامشکل داشتم وپشتیبانی قوی وعالی سایت کاربرمجازی درکمترین زمان ممکن …