انتقاد مولر گوگل از شرکت‌های منفی سئو و رد کردن لینک


جان مو، اخیراً اظهارات محکمی را علیه شرکت‌های سئو که سئو منفی ارائه می‌کنند و سایر آژانس‌هایی که خدمات لغو پیوند را خارج از هدف مورد نظر ابزار ارائه می‌دهند، بیان کرد و گفت که آنها از مشتری، که بهتر نمی‌دانند، «نقد نقد» می‌کنند.

در حالی که بسیاری مکرراً می گویند که مو، و سایر کارمندان گوگل حتی در موضوع رد ، پیوندها مبهم هستند.

با این حال، واقعیت این است که مو، و سایر کارمندان گوگل به طور مداوم از استفاده از ابزار رد پیوند استفاده نکنید.

این ممکن است اولین باری باشد که مو، واقعاً سئوکار، را به تصویر می‌کشد که به طور آزادانه رد ، لینک‌ها را در یک نور منفی به تصویر می‌کشند.

آنچه منجر به سرزنش جان مو، شد

زمینه نظرات مو، در مورد سئو منفی و شرکت های رد لینک با توییتی توسط رایان جونز آغاز شد (@RyanJones)

رایان توییت کرد که از اینکه تعداد زیادی از سئوکارها به طور مرتب لینک های رد ، را ارائه می دهند، شوکه شده است.

او توییت کرد:

من هنوز از اینکه چند سئو به طور مرتب لینک ها را رد می کنند شوکه هستم. چرا؟ مگر اینکه آنها را اسپم کرده باشید یا یک اقدام دستی داشته باشید، احتمالاً ضرر بیشتری نسبت به فایده دارید.”

دلیل شوکه شدن رایان به این دلیل است که گوگل به طور مداوم ابزاری را برای رد ، لینک های پولی/هر،مه ای که سایت ها (یا سئوگرهای آنها) مسئول آن هستند توصیه می کند.

و با این حال، ما اینجا هستیم، یازده سال بعد، و SEO ها هنوز از ابزار برای حذف انواع دیگر ابزارها سوء استفاده می کنند.

در اینجا اطلاعات پس زمینه در مورد آن است.

لینک Disavow Tool

در اواسط دهه 2000، قبل از آپدیت پنگوئن در آوریل 2012، بازار آزاد پر رونقی برای پیوندهای پولی وجود داشت. تجارت پیوندهای پولی خیره کننده بود.

من یک ناشر با حدود پنجاه وب‌سایت را می‌شناختم که هر ماه یک چک 30000 دلاری برای میزب، پیوندهای پولی در سایت خود دریافت می‌کرد.

حتی با وجود اینکه من به مشتریان خود توصیه کردم که از آن استفاده نکنند، برخی از آنها همچنان پیوندها را ،یداری ،د زیرا می دیدند که دیگران آنها را می ،ند و از آن دور می شوند.

به روز رس، پنگوئن باعث از بین رفتن رونق فروش لینک شد.

هزاران وب سایت رتبه بندی خود را از دست دادند.

سئو سایت ها و وب سایت های آسیب دیده تحت فشار تماس با تمام سایت هایی که لینک های پولی را از آنها ،یداری کرده اند برای درخواست حذف آنها تحت فشار قرار می گیرند.

بنابراین برخی از جامعه سئو از گوگل خواستند راه راحت تری برای رد ، لینک ها ارائه دهد.

ماه ها گذشت و پس از مقاومت در برابر درخواست ها، گوگل تسلیم شد و ابزار انکار را منتشر کرد.

گوگل از همان ابتدا هشدار داد که فقط از ابزاری برای رد ، لینک هایی استفاده کند که ناشران سایت (یا سئوی آنها) مسئول آن هستند.

بند اول از اعلامیه اکتبر 2012 گوگل ابزار رد ، پیوند هیچ شکی در زمان استفاده از ابزار باقی نمی گذارد:

“امروز ما ابزاری را معرفی می کنیم که به شما امکان می دهد پیوندهای سایت خود را رد کنید.

اگر از یک اقدام دستی هر،مه بر اساس ‘پیوندهای غیر طبیعی’ که به سایت شما اشاره می کنند مطلع شده اید، این ابزار می تواند به شما در رسیدگی به این مشکل کمک کند.

اگر این اعلان را دریافت نکرده اید، این ابزار به طور کلی چیزی نیست که باید نگران آن باشید.

پیام واضح تر از این نمی توانست باشد.

اما در برهه‌ای از زمان، رد ، پیوند به سرویسی تبدیل شد که برای پیوندهای تصادفی و «به دنبال هر،مه» اعمال می‌شود، که ابزاری برای آن نیست.

پیوند Disavow ماه ها طول می کشد تا کار کند

حکایت های زیادی در مورد رد ، لینک وجود دارد که به سایت ها کمک کرد تا رتبه خود را دوباره به دست آورند.

آنها دروغ نمی گویند، من افراد معتبر و صادقی را می شناسم که این ادعا را مطرح کرده اند.

اما موضوع اینجاست، جان مو، تأیید کرده است که فرآیند رد ، پیوند ماه ها طول می کشد تا از طریق الگوریتم گوگل کار کند.

گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که به هم مرتبط نیستند، هیچ ارتباطی ندارند. فقط اینطور به نظر می رسد.

جان به اشتراک گذاشت که چه مدت طول می کشد تا رد ، پیوند در یک وب مستر پاتوق کار کند:

با توجه به این مورد خاص، جایی که شما می گویید یک فایل انکار ارسال کرده اید و سپس رتبه بندی کاهش یافته یا نمایان شدن کاهش یافته است، به خصوص چند روز بعد، من فرض می کنم که این موضوع ارتباطی ندارد.

بنابراین، به‌ویژه با فایل Disavow، اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی پیوندهایی را که به نوعی به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، دوباره پردازش می‌کنیم، آن فایل را در نظر می‌گیریم.

و این فرآیندی است که به صورت تدریجی در یک دوره زم، اتفاق می‌افتد که من انتظار دارم در طول دوره تأثیر بگذارد… نمی‌دانم… شاید سه، چهار، پنج، شش ماه… آن جهت

بنابراین اگر می گویید که یک افکت را ظرف چند روز دیدید و این یک اثر واقعاً قوی بود، فرض می کنم که این افکت کاملاً با فایل Disavow ارتباطی ندارد. … به نظر می رسد شما هنوز متوجه نشده اید که چه چیزی ممکن است باعث این شود.

جان مو،: شرکت‌های سئوی منفی و عدم استفاده از لینک در حال ساختن مطالب هستند

متن برای درک آنچه گفته شد مهم است.

بنابراین در اینجا زمینه برای اظهارات جان مو، است.

یک سئوکار به توییت رایان در مورد اینکه از تعداد سئوکار، که مرتباً لینک ها را رد می کنند، شوکه شده است، پاسخ داد.

فردی که به رایان پاسخ داد در توییتی گفت که رد ، لینک ها هنوز مهم است، آژانس ها خدمات سئوی منفی را برای از بین بردن وب سایت ها ارائه می دهند و رد ، لینک راهی برای مبارزه با لینک های منفی است.

سئو (SEOGuruJaipur) توییت کرد:

گوگل همچنان جریمه هایی را برای بک لینک ها اعمال می کند (مثلاً به روز رس، 14 دسامبر، بنابراین رد ، لینک ها همچنان مهم است.”

SEOGuruJaipur در مرحله بعد شروع به توییت در مورد شرکت های سئو منفی کرد.

شرکت‌های سئو منفی آنهایی هستند که لینک‌های اسپم را به رقیب مشتری می‌سازند تا رتبه رقیب را کاهش دهند.

SEOGuruJaipur توییت کرد:

آژانس‌های زیادی وجود دارند که به رقبای خود خدمات ارائه می‌دهند. آنها برای رقبا بک لینک هایی مانند نظرات، نشانک گذاری، فهرست راهنمای و ارسال مقاله در سایت های با کیفیت پایین ایجاد می کنند.

SEOGuruJaipur به بحث در مورد سازنده های لینک سئو منفی ادامه داد و گفت که فقط سایت های با اعتماد بالا از لینک های منفی سئو مصون هستند.

او توییت کرد:

«آژانس‌ها می‌دانند که چه نوع پیوندهایی به وب‌سایت آسیب می‌رسانند، زیرا آنها برای مدت طول، این کار را انجام می‌دهند.

فقط برای سایت های بسیار قابل اعتماد به سختی می توان آن را کاهش داد. حتی برخی از آژانس ها ضمانت بازگشت پول را نیز ارائه می دهند.

آنها همچنین نمونه هایی را با بینش من، به شما ارائه خواهند کرد.»

جان مو، پاسخ خود را توییت کرد به توییت های بالا:

اینها همه ساختگی و بی ربط است.

این آژانس‌ها (هم آن‌هایی که ایجاد می‌کنند و هم آن‌هایی که انکار می‌کنند) فقط چیزهایی درست می‌کنند و از ،، که بهتر نمی‌دانند پول نقد می‌کنند.»

سپس شخص دیگری به بحث پیوست:

(من صاحب سایت هستم هاها)

برای من دیوانه کننده و بسیار آزاردهنده است که برخی از سایت ها کل کد وب سایت ما را می ،اشند و صفحات ما را کپی می کنند.

من آن را رد کردم فقط به این دلیل که آنها لینک های مورد نظر من نیستند، اما هنوز هم آزار دهنده است هاها.

— Rutledge Daugette (@TheRealRutledge) 31 ژانویه 2023

مو، پاسخی را توییت کرد:

وقت خود را روی آن تلف نکنید. به جای آن کارهایی را انجام دهید که سایت شما را می سازد.”

بی،ه بدون ابهام در مورد سئو منفی و خدمات لغو لینک

بی،ه ای از جان مو، (یا هر شخص دیگری) زم، که از متن خارج شود ممکن است با اظهارات قبلی در تضاد باشد.

به همین دلیل است که من نه تنها اظهارات او را در متن اصلی خود قرار دادم، بلکه تاریخ یازده سال پیش را نیز که بخشی از آن بحث است، قرار دادم.

واضح است که جان مو، احساس می‌کند ،، که خدمات سئو منفی می‌فروشند و ،، که خدمات انکار را خارج از هدف مورد نظر ارائه می‌کنند، در حال «ساختن چیزها» و «نقد ،» به مشتری، هستند که ممکن است «بهتر نمی‌دانند».

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero




منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-mueller-slams-negative-seo-link-disavow-companies/478348/