تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید مطرح می‌کنند.

  • در‌نتیجه، ایندکس نشده باقی می‌مانند و هرگز در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده نخواهند شد.
  • در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند.
  • Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد.
  • یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است.

بک لینک، لینکی از یک صفحه از سایت به صفحه دیگر از سایتی دیگر است. اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است. در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد. بهترین روش این است که کلیدواژه هدف را نزدیک به ابتدای تگ عنوان قرار دهید. هرچند این کار، اجباری نیست و نباید خود را ملزم به انجام آن کنید. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و سعی کنید بهترین نسبت بین کیفیت و اندازه فایل را پیدا کنید یا کل فرآیند را با یک افزونه فشرده سازی، خودکار کنید (مانند Robin image optimizer pro در وردپرس).

سایت خود را برای کدام موتور جستجو بهینه کنیم

Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. شمایی که می دانید سئو چیست قطعا می دانید که هدف از بهبود وضعیت سایت و سئو کردن آن، رسیدن به صفحه اول و رتبه 1 گوگل است، با این کار میزان فروش سایت بالا می رود.

🔵 رتبه بندی در SERP ها چیست؟

معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. سایت وبسیما بیش از 9 سال است که فعال بوده و محتوای ارزشمندی تولید میکند. سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند. علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا متا تگ ها از اهمیت برخورداند؟

اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط همراه با انکر تکست های توصیفی خوبی باشد، گوگل صفحه لینک شده را بهتر درک می کند، آن را در ساختار صفحه شما صفحه مهمی می داند و به آن اهمیت بیشتری می دهد. در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است. سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک ها و محتوا فراتر بروند. آنها باید نیازهای جستجوگران را در زمینه یک کلمه کلیدی درک کنند.

این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند.

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می‌کنند. از این‌رو سئو مناسب، کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است. چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست. دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود.

در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید. اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود. همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند.

نکته مهم در اینجا اینست که در سئو بر خلاف سایر روش هایی که قابل ارزیابی هستند، نمی توان نتایج را به طور قطعی از قبل پیش بینی کرد، چرا که ساز و کار این سبک از بازاریابی متفاوت از آنهاست. آیا من اشکالی نداره کل روز رو مشغول بک لینک گذاشتن باشم؟ آخه شنیدم اگه بیشتر از یه ساعت در روز لینک سازی کنم، به سئو آسیب میرسه. به فعالیت خودتون در حوزه سئو و تولید محتوا ادامه بدید تا نتایج رو آرام آرام مشاهده کنید. آیا لینک دادن به وب سایت های اسپم و بد میتونه باعث جریمه شدن سایت من بشه؟ لطفا به من پاسخ بدید. من به شخصه در سئو بیشتر به مباحث سئو داخلی توجه می کنم و همیشه هم نتیجه خوبی گرفتم. در چند ماه گذشته به علت شیوع کرونا نوع استفاده از اینترنت به گونه ای دچار تغییر شده و سبک وب گردی کاربران نیز دچار تغییراتی شده است.

یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به همه موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید. به طور کلی بسته به میزان فعالیت خودتان و رقبا ممکن است نتایج سئو را ظرف مدت 4 تا 6 ماه مشاهده کنید. بدیهی است که نتایج سئو با گذشت زمان رشد می کند، بنابراین ترافیک سایت شما 6 ماه بعد از بهینه سازی و سئو معمولاً کمتر از ترافیکی است که 12 ماه بعد از استفاده از سئو تجربه می کنید. آژانس دیجیتال وبیما همراهی با تجربه در مسیر توسعه کسب و کار شماست. ما با ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال کمک می‌کنیم تا در این راه گام‌هایی مطمئن بردارید.