سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

به سرعت سایت خود اهمیت دهید و این اهمیت نباید تنها به صفحه اصلی سایت خلاصه شود، همچنین ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت می باشد اما بهترین معیار برای سایت شما سرعت سایت رقبایتان باشد. برای اینکه بتوانید از وب سایت یا وبلاگ دیگری لینکی دریافت کنید، باید به وبلاگ نویسان و سایر مشاغل ثابت کنید که محتوای شما ارزش اشتراک گذاری و نمایش را دارد. به خاطر داشته باشید که محتوای وب سایت هایی که می خواهید به وب سایت شما لینک بزنند، باید با محتوای وب سایت شما هماهنگ باشد، زیرا در غیر این صورت، لینک مزبور، اعتبار و ارزش زیادی نخواهد داشت. یک گام پیش تر بروید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی باشید و آن ها را به عناوین، سرفصل ها و محتوای اصلی خود اضافه کنید.

  • شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید.
  • این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید!
  • در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم.
  • به این ترتیب این جستجوها میتواند تبدیل به منبع اصلی جذب ترافیک دیجیتال برای برند ها شود.
  • به عنوان مثال در موضوعات رقابتی مانند فروش بلیط، این مسائل وجود دارد.

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند. با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند.

برخی اقدامات می‌باشد که شما با پیاده‌سازی آن می‌توانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شما می‌بایست به ربات‌ها و الگوریتم‌های گوگل اثبات کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل هستید. بک لینک یا لینک سازی خارجی، به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت ما وارد می‌شود. بک‌لینک‌ها که به اکسترنال لینک نیز معروف است و باعث می‌شود که کاربر از یک سایت دیگر، مستقیما به سایت ما وارد شود. کیفیت سایت‌هایی که به ما لینک می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد. ، که هایپرلینک نیز نامیده می‌شوند، هنگامی صفحه‌ای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک دهد، اصطلاحا به آن لینک داخلی می‌گوییم.

چک لیست لینک سازی خارجی:

مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند. تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند. برای شناخت کدهای اسکیما و طرز استفاده از آن‌ها مقاله اسکیما و روش استفاده از آن را بخوانید. منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر). با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند.

برای بهتر شدن سئوی داخلی، سرعت را بالا ببرید

هیچکس متن‌ نامفهومی که توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده‌ و قابل خواندن نیست را دوست ندارد. نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است. قرار دادن لینک نقشه سایت در فوتر سایت از اقدامات پیشنهادی برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو است.

وقتی می خواهیم یک دسکریپشن بنویسیم، باید از نظر مخاطب و گوگل، در سطح بالایی قرار داشته باشد. در این خصوص باید توجه داشت که جملات اضافی که ارتباط قوی با موضوع ندارند، در جذب کاربر موثر نخواهند بود. آیا می خواهید بک لینک هایی که سایت شما دارد را تجزیه و تحلیل کنید؟ یا شاید می خواهید به بک لینک های یک رقیب نگاه کنید؟ این ابزارهای آنالیز بک لینک عالی به شما کمک خواهند کرد. بستن قرارداد با یک شرکت سئو محلی در شهر زندگی شما یک امتیاز مثبت است. با این حال، وقتی می خواهیم بهترین شرکت سئو را انتخاب کنیم، مکان نمایندگی شرکت نباید اولویت انتخاب شما باشد.

از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد. منظور از پیمایش وبسایت، حرکت از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر در یک وبسایت است. هر‌چه این جایجایی سهل‌تر و آسان‌تر باشد، گفته می‌شود که وبسایت پیمایش یا ناوبری خوبی دارد. پیمایش خوب یک وبسایت، برای بازدید کنندگان سایت و نیز کرالر‌ها، پیدا کردن چیزی که می‌خواهند را راحت و آسان می‌کند. کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند.

در سئوی خارجی یا off page، ما به اقداماتی میپردازیم که خارج از سایت خود ما قابل انجام است. اگر وردپرسی هستید، میتوانید از یکی از دو افزونه محبوبی که برای سئوی سایتهای وردپرسی طراحی شده استفاده کنید. این کار باعث میشود محتوای شما، به بخشهای کوچک تر تقسیم شود و کاربر به راحتی بتواند هر بخشی را که به آن نیاز دارد مطالعه نماید. زمانی که رباتهای گوگل به سایت من مراجعه می کنند و برای نمونه با مطلب سئو چیست مواجه می شوند، آن لینک را دنبال کرده و متوجه یک چنین مقاله ای نیز خواهند شد. نگران چک کردن مواردی که در بالا بیان کردم نباشید، افزونه هایی در سایتهای وردپرسی وجود دارد که چگالی کلمات کلیدی، و خیلی از معیارهای دیگر را برای شما بررسی میکند و به شما بر اساس آن نمره می دهد.

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از روش‌های متداول و مورد تایید گوگل هستند و از نظر تقسیم‌بندی جزو کلاه سفید حساب می‌شود. با نصب افزونۀ MozBar روی مرورگر کروم یا فایرفاکس به هر سایتی که وارد شوید می‌توانید اطلاعاتی راجع به اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی را مشاهده کنید. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با تاثیر سرعت سایت روی سئو و همینطور روش‌های افزایش سرعت سایت، راهنمای کامل سرعت سایت را بخوانید. برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید. ، زیر شاخه‌‌های آبنبات‌فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه‌ای تقسیم شده‌اند در تگ و زیر شاخه‌های آن‌ها نیز در تگ قرار گرفته‌اند. شما هم با توجه به موضوع و بخش‌بندی‌های متن‌تان باید ساختاری متناسب را ایجاد کنید و عنوان‌های هر بخش را با تگ‌های جدا کنید.