بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو خاکستری

حداکثر حجم فایل نقشه سایت (حتی در حالت فشرده) 50 مگابایت می باشد. اگر بخواهید گوگل را فریب دهید و با تغییر دستی زمان و تاریخ به صورت غیرواقعی مقادیر این تگ ، گوگل را مجاب کنید که نقشه سایت را مجدد کرال کند، مطمئن باشید سریعاً می­ فهمد و شما را جریمه خواهد کرد. مانند همان سایت­ های خبری که محتوا مقالات به روز می­ شود و این تگ به گوگل کمک می ­کند که هر چه سریع‌تر صفحات شما را بخواند و ایندکس کند.

  • همچنین می‌توانید یک سایت مپ برای عکس های سایت خود بسازید که پیشتر هم اشاره کردیم که این سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویری سایت شما را بهتر بشناسد و ایندکس کند.
  • استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.
  • اگر قبلا سایت مپ خود را ثبت کرده باشید، لیستی از صفحات را در این قسمت مشاهده می کنید.
  • اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند.

بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند.

فایل ایندکس سایت مپ

در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند.

۱. ایجاد نقشه سایت در وردپرس

نقشه سایت یک عامل کیفی لازم و یک ابزار کمکی برای شروع سئو سایت است. از طرف دیگر نقشه­ سایت داینامیک اطلاعات و تغییرات لازم را به طور خودکار از سرور خوانده و به‌روزرسانی می شود و هر نوع تغییر در وب‌سایت سریعاً در نقشه سایت داینامیک شما منعکس و ثبت می شود. بنابراین مگر اینکه عاشق این باشید نقشه سایت هر روز صورت دستی به ازای هر تغییر در وب سایت بروز کنید و سپس در سرور خود آپلود کنید. نقشه سایت موبایل فقط برای وب سایت هایی مناسب است که قصد دارید وب سایت شما فقط در موبایل نمایش داده شود و برنامه های موبایل فقط برای صفحه نمایش موبایل طراحی شده است. نقشه سایت XML برای تصاویر برای بهبود ایندکس صفحات با محتوا تصویری و تصاویر مقالات طراحی شده ­اند. فایل نقشه سایت را می­ توان با ابزارهای فشرده سازی فایل مانند zip یا gzip فشرده کنید تا از فضای کمتری در هاست استفاده شود.

چگونه نقشه سایت را در گوگل ثبت کنیم؟

این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.

گفتیم که سایت مپ فایلی با قالب xml است که صفحات شما را به موتورهای جستجویی مانند گوگل معرفی می کند. منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید. در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید.