بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو خاکستری

شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم. شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید.

این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.

  • وقتی صفحاتی که در نقشه سایت دارید تماما محتوای فنی و غنی برای جستجو کاربران باشد که بایستی کرال شود در نتیجه امتیاز بالاتری از گوگل می­ گیرد.
  • چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد.
  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.
  • با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند.
  • اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید.

حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.

طراحی سایت شرکتی

سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند. به عنوان مثال اگر گزینه “نمایش نوشته ها در نتایج جستجو؟” را بر روی “بله” تنظیم کنید آدرس نوشته های وب سایت تان به سایت مپ اضافه می شوند. با این حال در موارد خاصی می توانند نقش مفیدی داشته باشند؛ از آنجایی که در کنسول جستجوی گوگل جایگاهی دارند، متوجه می شویم که گوگل نیز برای نقشه های سایت، اهمیت مناسبی قائل می باشد. نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

ببینیم که نقشه سایت چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد و در اختیار گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار داد. اگر وب سایتتان را به تازگی طراحی کرده اید ، می توانید آدرس نقشه ی خود را در ابزار سرچ کنسول یا همان گوگل وب مستر تولز قرار دهید تا خزنده های گوگل نقشه ی سایت شما را سریع تر شناسایی کنند. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه.

۱. XML Sitemap (نقشه سایت XML)

پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید. پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد.

سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند. از معروف ترین این سایت ها میتوان به سایت xml-sitemaps.com اشاره کرد. این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند. ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است.

این رو هم بدونید که نقشه سایت برای تصاویر لزومی ندارد در داخل هاست وب سایت شما باشد و می­ توانید از CDNها استفاده کنید. این تگ مشخص می کند که وب‌سایت شما دقیقا از چه پروتکلی (http یا https) استفاده می کند و اگر دامنه وب سایت شما با www در مرورگر نمایش داده شود یا خیر، در این قسمت مشخص می شود. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید. گوگل URL‌ها را به ترتیبی که در نقشه سایت شما ظاهر می‌شوند بررسی نمی‌کند و این فرایند به صورت رندوم انجام می‌شود. نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود.

ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. همانطور که در بخش قبل گفتیم در صورتی که تمام صفحات سایت شما در سایت مپ موجود باشند، گوگل بهتر می‌تواند محتوا‌های وب سایت شما را کشف کرده و آن‌ها را ایندکس کند. این اطلاعات داخل این فایل می‌تواند شامل گزینه‌های منو اصلی سایت و همچنین لینک‌های موجود در صفحات باشند. پس به طور کلی نقشه سایت تاثیر بسزایی در نحوه دیدن ربات‌های گوگل، آنالیز صفحات مختلف و در نتیجه ایندکس آن‌ها در جستجوی گوگل دارد. می‌توانیم بگوییم که هر سایتی برای پیشرفت و ارتقاء رتبه خود در گوگل به این فایل نیاز خواهد داشت و این مورد تقریبا الزامی است.

پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .